Jeigu žmogus pasiruošęs mokėti, mes įvykdysime bet kokią jo užgaidą. Tokia taisykle vadovaudamiesi dirba keturi privatūs konsjeržai. Tačiau jais kol kas daugiausia pasitiki vietiniai, o ne iš užsienio atvykstantys svečiai.
Konsjeržas geriau nei taksi
Vis dar įprasta manyti, kad konsjeržai dirba tik prabangiuose viešbučiuose ir asistuoja jų svečiams. Tačiau Vilniuje jau daugiau nei metus veikia ir keturi individualiai dirbantys prekės ženklą „Luxury Concierge“ sukūrę asmeniniai asistentai.
„Kol kas kiekvienas dirbame sau, tačiau šiuo metu visiems keturiems konsjeržo darbas yra pagrindinė veikla. Dirbame su įmonėmis ir su privačiaisiais asmenimis, o ateityje planuojame įsteigti uždarąją akcinę bendrovę arba mažąją bendriją, kad būtų paprasčiau tvarkyti visus reikalus“, – pasakojo vienas prekės ženklo „Luxury Concierge“ sumanytojų Mindaugas Šimanauskas.
Žmonėms asmeniniai asistentai, kurių valandinis užmokestis darbo dienomis siekia 45 litus, o savaitgaliais 100 litų, gali pagelbėti įvairiausiais klausimais. Konsjeržai turi nuolatinių klientų, kurie savo asistentams būna suplanavę dienos darbus. Tačiau būna, kad kokių nors paslaugų žmogui prireikia, kaip pats M.Šimanauskas sako, „čia ir dabar“.
„Nuleido padangą, žmogui reikia staigiai kur nors nuvažiuoti, bet kviesti taksi ir palikti automobilio jis negali. Tenka staigiai važiuoti ir gelbėti iš tokių situacijų. Arba reikia žmogui staigiai nuvykti į oro uostą. Situacijų būna įvairiausių – kartais tereikia nuvažiuoti į sutartą vietą, paimti žmogų ir nuvežti jį, kur reikia. Tačiau klientas mieliau renkasi konsjeržą, o ne kviečia taksi. Žmogui geriau sumokėti mums, negu laukti taksi, kai neaišku, koks automobilis atvažiuos, o jie būna ir prirūkyti, ir vairuotojai nemandagūs“, – pasakojo M.Šimanauskas.
Patiki asmeninius duomenis
M.Šimanauskas džiaugėsi, kad pelnius klientų pagarbą bei pasitikėjimą asmeniniams asistentams yra patikimi ne tik asmeniniai daiktai, bet ir duomenys.
„Kartais prireikia parvairuoti kliento automobilį iš oro uosto ir palikti jį žmonai arba tiesiog prie namų. Garaže. Žmonės pasitiki, jie leidžia vairuoti prabangius automobilius, patiki ir banko kortelių PIN kodus, ir savo vaikus. Kai su žmogumi padirbi ilgesnį laiką, pasitikėjimas atsiranda savaime. Klientai pamato, kad stengiamės, darbą atliekame gerai, ir jie būna patenkinti mūsų rezultatu“, – teigė M.Šimanauskas.
Konsjeržo paslaugas keturi vilniečiai Lietuvoje teikia daugiau nei metus, tačiau šiuo darbu jie domėtis pradėjo gerokai anksčiau ir patirties sėmėsi užsienyje. M.Šimanauskas konsjeržo profesija susidomėjo būdamas Didžiojoje Britanijoje, o jo bičiulį egzotiškas darbas sudomino viešint Jungtinėse Amerikos Valstijose.
„Turėjome entuziazmo, todėl ir pradėjome tai daryti Lietuvoje. Užsieniečiui svečioje šalyje dirbti konsjeržu sudėtinga, nes jis niekada neišmanys miesto ir ten teikiamų paslaugų taip puikiai, kaip vietinis darbuotojas. Vilniuje žinome ne tik lankytinas vietas, bet ir vietas, kur kas nors gali ką nors greitai sutvarkyti, padaryti“, – pasakojo M.Šimanauskas.
Kai Lietuvoje jie kūrė savą prekės ženklą, konsjeržo paslaugos mūsų šalyje buvo teikiamos tik keliuose prabangiuose viešbučiuose.
„O mums kilo mintis padėti ne tik žmonėms viešbučiuose. Norėjome, kad konsjeržo paslaugomis galėtų naudotis ir įmonės, jeigu joms reikia pagalbininkų. Kai automobiliu vežame advokatą, jis tuo metu gali dirbti ir uždirbti pinigus, o to negalėtų padaryti, jeigu vairuotų pats. Konsjeržai gali netgi sutaupyti įmonėms pinigų“, – įsitikinęs M.Šimanauskas.
Nelegalių užduočių nevykdo
M.Šimanauską konsjeržo profesija sužavėjo savo nenuspėjamumu – kartais asmeniniais asistentais dirbantys vyrukai neįsivaizduoja, ką veiks po penkių minučių ir kokios paslaugos paprašys telefonu paskambinęs klientas. Be to, toks darbas jam yra nuolatinis iššūkis – viską suorganizuoti privaloma greitai ir gerai, užduotis atlikti kokybiškai, kad klientas liktų patenkintas.
„Esame įsikūrę “Vilniaus verslo uoste„, bendradarbiaujame su jame įsikūrusiomis bendrovėmis. Ten mus galima rasti nuolat. Turime iš anksto suplanuotų nuolatinių darbų, tačiau imamės ir netikėtų. Pavyzdžiui, esu laisvas, man paskambina žmogus, staigiai reikia padėti jo žmonai – parvežti spintą ar nuvežti kur nors dokumentus. Jeigu pats asmeniškai negaliu, perduodu kolegai – keičiamės užduotimis. Klientams niekada nesakome žodžio “ne„. Viskas priklauso nuo to, ko žmogui reikia ir ar jis pasiruošęs už tai mokėti pinigus“, – kalbėjo M.Šimanauskas.
Jeigu M.Šimanauskas įtaria, kad užduotis gali būti neįvykdoma, stengiasi su užsakovu ją suderinti taip, kad ji nenutoltų nuo realybės. Tačiau išvengti neįvykdomų užduočių yra ir kitas būdas – pateikti užsakovui sąmatą, kiek kainuos įvykdyti darbą. Kartais ją pamatęs klientas ir pats atsisako savo sumanymų.
„Realiai įvertiname, kiek viena ar kita paslauga gali kainuoti. Tarkime, žmogus nori dalyko, pavyzdžiui, šampano ar šokolado, kurio Lietuvoje nėra. Staigiai suskaičiuojame, kiek kainuos jį atgabenti iš užsienio. Sužinojęs, kad už norą “čia ir dabar„ teks mokėti gerokai daugiau, klientas gali apsispręsti ir palaukti reikiamo daikto ar produkto iki rytojaus. Dirbtinai paslaugų kainų neišpučiame, tik parodome, kiek iš tiesų gali kainuoti viena ar kita užgaida“, – teigė M.Šimanauskas.
Tiesa, yra užduočių, apie kurių vykdymą asmeniniai asistentai net nesvarsto. Jie turi savo verslo etiką ir atlieka tik tokius darbus, kurie yra legalūs.
„Jeigu paprašys atvežti narkotikų ar prostitutę – jokiu būdu. Atsirenkame ir patys, su kuo dirbti, norisi, kad žmogus būtų patikimas“, – tikino M.Šimanauskas.
Telefonas – visada pašonėje
Konsjeržų darbo grafikas kartais primena chirurgo profesiją – jie visuomet turi būti pasiruošę tarnybai. Telefonu asmeniniai asistentai pasiekiami visuomet, tačiau būna atvejų, kai prikelti vidury nakties jie nepuola vykdyti pateiktų užduočių.
„Jeigu žmogus paskambins viduryje nakties, pirmiausia paklausime, ar turime su juo sutartį. Jeigu žmogus visiškai nepažįstamas ir mūsų jam niekas iš nuolatinių klientų nerekomendavo, pirmiausia paprašysime pasirašyti sutartį ir tik tada galėsime atlikti darbus. Sutartis reikalinga ir mums patiems – norime apsidrausti“, – teigė konsjeržas.
M.Šimanauskas ne tik mėgsta savo darbą, bet ir tiki jo perspektyvomis Lietuvoje. Konsjeržu dirbantis vyras mano, kad laikui bėgant įmonės supras – naudotis asmeninių asistentų paslaugomis apsimoka. Keturi prekės ženklą „Luxury Concierge“ sukūrę konsjeržai planuoja savo veiklą plėsti ir į kitus Lietuvos miestus – Kauną bei Klaipėdą.
Kol kas asmeninių asistentų klientai daugiausia yra lietuviai. Tačiau pasitaiko ir užsieniečių – konsjeržų jiems prireikia, kad pervežtų iš oro uosto, rekomenduotų, kurias lankytinas vietas apžiūrėti, kur skaniai pavalgyti.
Baltarusiai kol kas vengia
Neseniai asmeniniai asistentai pasireklamavo leidinyje, kviečiančiame į Vilnių atvykti apsipirkti baltarusius. Skambučių iš kaimynų konsjeržai sulaukė, tačiau nė vienas jų paslaugomis dar nepasinaudojo. „Gal jie nepasitiki, bijo. Kol kas apsiribojame keliomis dešimtimis nuolatinių klientų“, – sakė M.Šimanauskas.
Daugiau dėmesio asmeniniai asistentai sulaukia iš žmonių, norinčių verstis ta pačia veikla. Gyvenimo aprašymų antplūdžio konsjeržai sulaukia kas kartą, kai tik viešumoje pasirodo kokios nors informacijos apie šią profesiją.
„Jiems padėkojame už susidomėjimą, o gyvenimo aprašymus pasiliekame ateičiai. Kai ieškosime naujokų, darysime griežtą atranką. Reikalinga, kad žmogus turėtų ne tik išsilavinimą, bet ir gyvenimo patirties, asmeninių kontaktų, žmogus turi puikiai pažinti ir miestą, kuriame dirba, mokėti bent dvi užsienio kalbas, išmanyti etiketą“, – sakė M.Šimanauskas.
Naujausi komentarai