Klaipėdos valstybinis jūrų uostas ir valstybės kontroliuojama naftos produktų krovos bendrovė "Klaipėdos nafta" šią savaitę gali pasirašyti susitarimą dėl investicijų į suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą.
"Susitarimo projektas baigiamas redaguoti, liko trys nesudėlioti punktai. Gali būti, kad jau šią savaitę jį pasirašysime. Susitarimu užtikrinsime savo ir "Klaipėdos naftos" atsakomybės ribas, finansinius įsipareigojimus statant SGD terminalo krantinę", – pirmadienį spaudos konferencijoje žurnalistams sakė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
O "Klaipėdos naftos" atstovai naujienų agentūrai BNS pirmadienį pranešė, jog šiuo metu vyksta derybos su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. "Stengiamės, kad procesas vyktų kuo greičiau", – teigė bendrovės atstovai. Jie neprognozavo, ar šią savaitę gali būti pasirašytas sutarimas su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
E.Gentvilo teigimu, "Klaipėdos nafta" net 145 mln. litų – nuo 276 mln. iki 131 mln. litų – sumažino investicijų į SGD terminalui reikalingos krantinės įrengimą poreikį. "Klaipėdos naftos" ir uosto direkcijos investicijos turėtų pasiskirstyti po lygiai.
"Mes apibrėžėme, kad uosto direkcijos investuojama suma turėtų būti 66 mln. litų, o maždaug 65 mln. litų būtų "Klaipėdos naftos" dalis", – kalbėjo uosto vadovas. Krantinės statybos rangovo konkursas turėtų būti paskelbtas netrukus – liepos pradžioje paskelbtas jo techninių specifikacijų projektas.
Vyriausybės liepos pradžioje priimtame nutarime dėl SGD terminalo įrengimo numatyta, kad iki rugpjūčio 10 d. turi būti pasirašytas "Klaipėdos naftos", "Lietuvos dujų" ir Klaipėdos jūrų uosto susitarimas dėl investicijų į terminalo infrastruktūrą, kompensavimo tvarkos ir sąlygų.
Tačiau, pasak "Lietuvos dujų" ir "Klaipėdos naftos" atstovų, tokį susitarimą turi pasirašyti tik "Klaipėdos nafta" ir Klaipėdos jūrų uosto direkcija, o "Klaipėdos nafta" ir "Lietuvos dujos" – terminalo prijungimo prie dujų vamzdynų sutartį. Ši taip pat derinama ir tikimasi, kad šią savaitę bus pasirašyta.
Klaipėdos uosto direkcija ir "Klaipėdos nafta" po kelis mėnesius trukusių diskusijų liepos 5 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį. Ji nustato, kaip bus finansuojamas terminalo krantinių ir kitos infrastruktūros įrengimas. Iš karto po to – liepos 11-ąją – Vyriausybė dėl to priėmė nutarimą.
Finansavimo šaltinis
Vyriausybės sprendimas numato, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto investicijos į SGD terminalo krantines bus kompensuojamos iš rinkliavų ar kitų mokėjimų, kuriuos atliks "Klaipėdos nafta" arba kiti paslaugas terminalui teikiantys ar jo paslaugomis besinaudojantys subjektai, taip pat iš metinio "Klaipėdos naftos" mokesčio už naudojimąsi krantine. Šis mokestis bus apskaičiuojamas atsižvelgiant į tai, kad uosto investicijos turėtų atsipirkti per 20 metų su 5 proc. investicijų grąža. Mokestis kasmet mažės priklausomai nuo to, kiek rinkliavų uostas surinks.
Naujausi komentarai