Pereiti į pagrindinį turinį

Anapus laiko, laukiant, kol tai nutiks

2015-03-06 07:01
DMN inf.
Paveikslas: L.Jusionis. Atokvėpis. Iš serijos „Anapus laiko, laukiant, kol tai nutiks“. 115x115cm.
Paveikslas: L.Jusionis. Atokvėpis. Iš serijos „Anapus laiko, laukiant, kol tai nutiks“. 115x115cm. / Asmeninio archyvo nuotr.

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2) šiandien 18 val. – net trys vernisažai. Tarp jų – Lino Jusionio (Vilnius) tapybos paroda „Anapus laiko, laukiant, kol tai nutiks“. Po atidarymo vyks ekskursija po parodą su autoriumi.

Parodos „Anapus laiko, laukiant, kol tai nutiks” pavadinimą inspiravo L.Jusionio tapybos darbų ciklas, eksponuojamas ir Klaipėdoje. Anot autoriaus, jis sugalvotas kaip laiko nuoroda, apibūdinanti specifinę pasakojimo erdvę, kurią galima suvokti kaip vienijantį tapybos darbų faktorių. Ši erdvė atsiskleidžia per santykį tarp vaizdinio, jo pasakojamo siužeto ar reikšmės bei kuriamo emocinio erdvės ir laiko pojūčio. „Mane domina mintys, kurias mes projektuojame į vaizdinį, ir tai, kaip vaizdinys tuo pačiu metu jas priima ir joms priešinasi. Persekiojantys kasdienybės vaizdiniai, seni ar visai švieži prisiminimai ir motyvai iš daugiau ar mažiau žinomų istorijų naudojami konstruojant įsivaizduojamus peizažus, kurie tampa asmeninių patirčių projekcija, – savo kūrybą komentavo L.Jusionis. – Pagrindinė problema, kuri nuo pat pradžių mane domino, yra klausimas, ar vaizdinys gali funkcionuoti kaip nuoroda į kažką autentiško, ar jis iš principo lieka savireferentiškas ir dėl to savotiškai nebylus. Paveikslą aš suvokiu kaip sistemą, kuri atsiranda bandant iš atskirų mintyse užstrigusių ir nuolat persekiojančių vaizdinių sukonstruoti prasmę įgaunančią visumą. Tačiau dėl pasirinkto vaizdavimo fragmentiškumo ir sprendimo visiškai išgryninti percepcijas paveikslas tampa labai efemeriškas ir iš tiesų pasakoja ne kokią nors istoriją, o tai, kaip jis pats yra konstruojamas.“

Anot menotyrininkės Danutės Gambickaitės, šioje L.Jusionio parodoje atskleidžiama šiek tiek daugiau nei ankstesnėse. Kita vertus, kai vaizdinių ir užuominų detektyvas pakrypsta nauja linkme, pradedi suvokti, kad atsidūrei dar sudėtingesnėje sistemoje, kuri suteikia dar daugiau galimybių. „Atrodo, kad tik dabar pradėjau suvokti dar vieną Lino tapybos sluoksnį. Tai vaizdinio savarankiškumas, artimas naujojo realizmo ir spekuliatyviojo realizmo filosofijų minimam daikto ar objekto savarankiškumui ir daiktų bei žmonių buvimo pasaulyje dehierarchizacijai. Žinoma, kalbant apie L.Jusionio parodą ir naujojo realizmo bei spekuliatyviojo realizmo ryšį, nereikėtų to suvokti tiesiogiai, tai veikiau tam tikri ryšių žaidimai“, – teigė menotyrininkė D.Gambickaitė.

L.Jusionio tapybos paroda Klaipėdoje veiks iki balandžio 19 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų