Į Klaipėdos koncertų salės sceną sugrįš opera vaikams ir visai šeimai

  • Teksto dydis:

Į Klaipėdos koncertų salės sceną kitą savaitę sugrįš pernai joje pastatyta opera vaikams ir visai šeimai „Kaulo senis ant geležinio kalno“. Jos autorius – pripažintas kompozitorius Bronius Kutavičius.

Operos pastatymui 2019-aisiais buvo suburtas gausus puikių atlikėjų būrys: Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), Klaipėdos choras „Aukuras“ (meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas), dirigentas Egidijus Kaveckas, solistai Evelina Šimelionė, Gytis Šimelionis, Rasa Ulteravičiūtė, Klaipėdos Vydūno gimnazijos mokinių vokalinis ansamblis (vadovė Ingrida Bertulienė). Operą režisavo Birutė Mar, scenos vaizdu ir atlikėjų kostiumais rūpinosi dailininkė scenografė Indrė Pačėsaitė, vaizdo projekcijas sukūrė Karolis Bratkauskas.

Tie, kurie nematė šio nuostabaus kūrinio premjeros pernai festivalyje „Klaipėdos muzikos pavasaris“, turėtų suskubti tai padaryti vasario 28-ąją, kai opera bus rodoma du kartus – 12 val. ir 18.30 val.

B.Kutavičiaus opera „Kaulo senis ant geležinio kalno“ parašyta pagal poeto Sigito Gedos libretą. Tai stilizuota pasaka, kurios veikėjai – Žvirblis su Pele, Sakalas, Žmogus, trys Senutės, Sakalo seserys, Mergelė gulbė, Žmogaus sūnus, Kaulo senis ir kiti. Kūrinys yra nedidelės apimties, orientuotas į vaikų klausymosi galimybes. Originali partitūra net buvo skirta atlikti vaikams, tačiau šiame pastatyme to ėmėsi profesionalūs atlikėjai – kamerinis orkestras ir mišrus choras. Svarbi kūrybinė užduotis patikėta ir gimnazijos mokinių ansambliui, kuriam tenka ne tik dainuoti, bet ir vaidinti.

Vytauto Petriko nuotr.

Operos režisierė B.Mar – žinoma Lietuvos menininkė, žavinti savo emocionalia kūryba teatre ir literatūroje. Įkūnijusi aktorinius vaidmenis garsių režisierių spektakliuose, vėliau ji pasirinko savarankišką teatro-literatūros-muzikos kūrybinę kryptį. Ypatingo dėmesio sulaukia jos monospektakliai, pristatyti įvairiuose pasaulio kampeliuose, apdovanoti tarptautiniuose festivaliuose. Šiemet B.Mar talentas įvertintas Lietuvos Vyriausybės kultūros ir meno premija.

Muzikinę operos dalį scenoje valdo dirigentas E.Kaveckas, kuris choro dirigavimo mokėsi Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje ir yra puikiai vertinamas šios specialybės atstovas. 2019 m. festivalyje „Permainų muzika“ jis dirigavo B.Kutavičiaus oratoriją „Paskutinės pagonių apeigos“. 2019 m. „Vilnius City Opera“ pastatytoje G.Puccini operoje „Toska“ jis buvo dirigento Gintaro Rinkevičiaus asistentas.

Archajiško ir šiuolaikinio pasaulio susidūrimas, dermė ir dialogas lėmė B.Kutavičiaus operos „Kaulo senis ant geležinio kalno“ režisūrinius ir muzikinius sprendimus. Emocionali ir paveiki kūrinio interpretacija tiek dideliems, tiek mažiems klausytojams palieka labai gražų įspūdį. Klaipėdos koncertų salė kviečia visa tai patirti patiems.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių