Spektaklio repeticijose intensyviai kuria Šeiko šokio teatras, Kauno šokio trupė „Nuepiko“, italų šiuolaikinio šokio kūrėjai Vittoria de Ferrari Sapetto, Andrea Valfrè ir grupė atranką įveikusių šokėjų iš keturių Europos šalių. Tai dvejų metų kūrybinio darbo finalinis etapas, kurio rezultatas – šokį ir kovos menus jungiančio spektaklio premjera „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programoje, tarptautiniame scenos menų festivalyje „ConTempo“ ir Klaipėdos dramos teatre.
Naudos medines lazdas
„Mikado“ tyrinėja šiuolaikinio žmogaus būklę, kai materiją keičia virtualumas. Spektaklyje jungiami žmogaus kūnas, medinės lazdos ir nuolat žmones lydintys mobilūs įrenginiai. Kūrinyje jungiamos skirtingos judesio kalbos: natūralus kūno fiziškumas, archajinės aikido ir kitų kovos menų tradicijos ir šiuolaikinis šokis. Pojūčius žada sustiprinti scenoje kuriami ritmai ir muzika.
„Scenoje bus daug dinamikos ir kiekvienas galės skirtingai žiūrėti kūrinį: galima bus gėrėtis vizualu, šokiu, architektūrinėmis formomis, pasinerti į emocijas ar apmąstymus. Scenoje vienu metu bus daugiau nei 30 atlikėjų, tarp kurių – ne tik šokėjai, cirko artistas, kung fu kovotojas, bet ir Kauno miesto ir rajono bendruomenės nariai. Tokia grupė kuria galingą energiją. Bendruomenės nariai, kurie dalyvaus spektaklyje, kurs perėjimo į naują būvį sceną, kuri įtrauks lazdomis ir kūno perkusija kuriamais ritmais. Jie taps savotišku kūno orkestru“, – apie būsimą spektaklį pasakojo choreografai V. de Ferrari Sapetto ir A.Valfrè.
Spektaklyje medinė lazda tampa pagrindiniu komunikacijos įrankiu.
Spektaklyje naudojamos lazdos – bene ryškiausias elementas, kuriuo jungiamas šokis ir kovos menai. Specialias kovos menuose naudojamas buko medienos lazdas Šeiko šokio teatras parsisiuntė iš Japonijos. Idėjiškai lazda tarsi pratęsia žmogaus kūną. Tai fizinio santykio su pasauliu simbolis. Lazda spektaklyje yra įrankis, muzikinis instrumentas, ginklas. Ji jungia, tačiau ir nustumia, nustato „saugų atstumą“.
„Mikado“ tyrinėja jau kuris laikas ryškėjančią temą apie tai, kaip kuriami žmonių ryšiai, kaip žmonės yra vieni nuo kitų priklausomi. Tai universalios žmogiškos patirtys. Spektaklyje medinė lazda tampa pagrindiniu komunikacijos įrankiu“, – teigė Šeiko šokio teatro meno vadovė Agnija Šeiko.
Komanda – iš penkių šalių
Spektaklio kūrybinėje komandoje net keturi ryškūs Italijos menininkai. Viena choreografų V. de Ferrari Sapetto – didžiulę patirtį turinti šokėja, dirbanti su svarbiausiais Europos choreografais ir režisieriais, tokiais kaip Sidi Larbi Cherkaoui, Damien Jalet, Quan Bui Ngnoc, Akram Khan ir kitais. Choreografo A.Valfrè kūryba ne mažiau įspūdinga ir apima skirtingas disciplinas nuo japonų kovos menų, tokių kaip kinomichi ir shiatsu, iki šiuolaikinio šokio ir teatro. Dar du italai kuria šviesų dizainą ir muziką. Tai garsus šviesų dailininkas Giacomo Gorini, dirbantis su režisieriumi Romeo Castelluci, bei pripažintas kompozitorius Giorgio Ferrero. Kartu su žiūrovams pažįstamais Šeiko šokio teatro ir Kauno šokio trupės „Nuepiko“ šokėjais scenoje žiūrovai išvys ir penkis atlikėjus iš Italijos, Prancūzijos, Rumunijos ir Nyderlandų. Jie prie projekto prisijungė praėję specialią spektaklio atranką ir įveikę beveik du šimtus kitų kandidatavusių šokėjų.
Į kūrybinį procesą įsilieti kviečiami ir Kauno miesto bei rajono bendruomenių nariai. Jiems choreografai rugpjūčio 11, 12, 13 ir 15 dienomis Kaune ves dar vienas judesio dirbtuves. Pirmosios įvyko birželio mėnesį bendradarbiaujant su Kauno choreografijos mokykla. Jų metu dalyviai mokysis valdyti spektaklyje naudojamas lazdas, kurs ritmus bei judesius, o procese gimusią medžiagą atliks kartu su visa spektaklio komanda premjeriniuose spektakliuose Kaune ir Klaipėdoje. Norintys dalyvauti kviečiami registruotis iki rugpjūčio 9 d. Dirbtuvės vyks Kaune.
Spektaklio „Mikado“ repeticija. E. Sabaliauskaitės nuotr.
Spektaklyje – tarsi lėktuve
Anot choreografų, skubantiems šiandienos žiūrovams šiuo spektakliu jie nori sukurti erdvę, kurioje būtų galima sustoti ir pamatyti, kas vyksta aplink ir kaip jie galėtų gyventi didesnėje savo kūno ir proto vienybėje bei bendrystėje su kitais.
„Spektaklio lūžio momente visi ima tiesiog kartu kvėpuoti, vėliau šokti. Tai grįžimas į „čia ir dabar“, kūno ir proto susijungimas ir laimės momentas. Manome, kad šiuolaikinis menas turi galią perlaužti rutiną ir sukurti erdvę autorefleksijai. Su „Mikado“ tai darome pasitelkdami žaidimą. Kviečiame žiūrovus atsisėsti kaip lėktuve, atsipalaiduoti ir mėgautis skrydžiu“, – į premjerą žaismingai kvietė choreografai V. de Ferrari Sapetto ir A.Valfrè.
Naujausi komentarai