Klaipėdiečiai triumfavo teatrų festivalyje

  • Teksto dydis:

Aistringa drama

A.Strindbergo dramą „Tėvas“ režisavusi M.Kimelė – viena žinomiausių Latvijos teatro figūrų. Nors ši pjesė parašyta prieš 128 metus, jausminį, aktorinį teatrą kurianti režisierė mano, kad šis klasikinis veikalas aktualus ir šiandien: „Aistringa, ryški drama. Kaip vyras, taip ir moteris joje atkakliai stengiasi pasiekti tarpusavio supratimo. Ir, man regis, tai labai svarbu. Mes stebimės, kodėl negali bendros kalbos surasti skirtingos tautos, skirtingų religijų atstovai. Tai vyksta ir šeimose. Sudėtingas bendravimas, kankinantys pojūčiai. Žmonės randa sprendimus per išgyventus sunkumus. Arba neranda. Ši tema yra viena svarbiausių pjesėje ir mūsų spektaklyje taip pat. Apie tai svarbu kalbėti.“

Pagrindiniams vaidmenims pasirinkdama aktorius A.Bendoriūtę ir D.Meškauską, režisierė sakė tiesiog intuityviai pajutusi, kad būtent tarp jų gali užsimegzti reikalinga sceninė partnerystė.

Pjesė ir spektaklis publikai formuluoja aibę klausimų. Kaip žmonės, kadaise neabejotinai mylėję vienas kitą, pamažu ima tolti? Kokiu būdu tie, regis, nedideli ir nesvarbūs skirtumai, kiek kitoks požiūris į pasaulį, staiga tampa esmine susikalbėjimo kliūtimi? Kodėl tie, kurie mylėjo vienas kitą, nutolsta, užsidaro savo privačiuose pasaulėliuose, o meilę pamažu pakeičia iš pradžių abejingumas, o paskui ir atvira neapykanta? Kaip mes išmokstame to baisaus meno vienas kitą iš lėto nuodyti tylia pagieža, o paskui paskelbiame vienas kitam ir atvirą negailestingą karą? Kodėl mylimieji nustoja mylėti? Kodėl ima kurti pragarą vienas kitam? A.Strindbergas tiksliai ir negailestingai analizuoja paskutinę šios nepastebimos transformacijos fazę – baisią savo nenumaldomai augančia neapykanta.

Spektaklis – anšlaginis

Klaipėdietės teatrologės Jūratės Gigaitienės teigimu, „latvių režisierei M.Kimelei pavyko spektaklyje „Tėvas“, tolygiai paskirsčius jėgas, atskleisti autoriaus keliamas idėjas, suburti skirtingų kartų ir teatrinių mokyklų aktorius į vieningą ansamblį ir kartu šiek tiek pajudinti Klaipėdos dramos teatro mechanizmą naujų atradimų ir pozityvių pokyčių link“. Teatrologės pastebėjimu, „ne visada nauji vardai ir garsūs titulai garantuoja tikrąjį atsinaujinimą su aukštai iškelta menine kartele. Tačiau šį kartą gaivus skersvėjis iš šalies buvo prasmingas, nes į spektaklį įnešė gaivos, netikėtumo, o į patį teatrą – radikalių pokyčių galimybę. Išskirtinai tradicine leksika be madingų šiuolaikinių ornamentų įprasmintas režisūrinis sprendimas neatrodo senamadiškas, suskambėjo gyvai ir įtaigiai“.

„Tėvo“ premjera Klaipėdos dramos teatre įvyko rugsėjį. Nuo tol į spektaklį šiemet išpirkti visi bilietai. Jų nebėra ir į spektaklį, vyksiantį lapkričio 4-ąją, ir į du spektaklius gruodį. Dėl tokio anšlago teatras paskelbė du papildomus spektaklius: A.Strindbergo drama dar bus rodoma lapkričio 23 ir 30 dienomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių