Iš klasicizmo – į XX amžių: muzikinė kelionė laiku

  • Teksto dydis:

Lengviausias būdas trumpam užsimiršti ir pakeliauti laiku – muzika. Užtenka kelių akimirkų ir vaizduotė nuneša į XVIII a. Austriją... Į tokią kelionę kviečia jaunosios kartos pianistas Lukas Gedvilas. Jo rečitalis „Iš klasicizmo – į XX a.“ vyks gegužės 11 d. 18.30 val. Klaipėdos koncertų salės pirmojo aukšto fojė.

Talentingiausi jauni lietuvių atlikėjai dažnai puošia Klaipėdos koncertų salės repertuarą. Nepaisant amžiaus, tai jau yra brandžios, kryptingai karjeros laiptais kylančios asmenybės, kurių pavardės netrukus taps geidžiamiausiomis Lietuvos ir užsienio koncertų salių planuose. Šįkart publikos laukia pažintis su „Premio Scarlatti“ konkurso laureatu L.Gedvilu.

Pianisto kūrybinėje biografijoje įrašytos pergalės tarptautiniuose konkursuose Italijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje, koncertai šalyje ir užsienyje, dalyvavimas projektuose, sujungiančiuose skirtingas meno sritis, muzikavimas įvairios sudėties kameriniuose ansambliuose. Studijoms jis pasirinko Lietuvos bei Estijos muzikos ir teatro akademijas.

Savo pirmojo rečitalio Klaipėdoje programai „Iš klasicizmo – į XX a.“ L.Gedvilas pasirinko J.Haydno, E.Griego ir A.Skriabino kūrinius. Pasak atlikėjo, „ši programa sujungia skirtingus laikotarpius ir yra lyg kelionė per juos. Iškilūs kompozitoriai savo kūriniuose pasakoja apie savo asmeninius ar kiekvienam savaip išgyventus gyvenimo momentus“.

Vienas žymiausių austrų klasicizmo kompozitorių J.Haydnas rašė daugiausia šviesią mažorinę muziką. Iš gausaus jo palikimo, kurį sudaro maždaug 1 000 kūrinių, vienomis svarbiausių laikomos jo sonatos fortepijonui. L.Gedvilas koncerte atliks krištolinio grožio 31-ąją sonatą.

Lygiai po šimto metų buvo parašytas kitas koncerte skambėsiantis kūrinys – minorinė E.Griego Baladė op. 24 g-moll. Galima įsivaizduoti Norvegijos kalnus, nes būtent juose skambėjusi liaudies daina yra šio kūrinio muzikos pagrindas. Jos variacijos atskleidžia, kiek daug skirtingų muzikinių istorijų gali papasakoti viena melodija. Pats kompozitorius baladę vieną kartą atliko privačiame koncerte. Liudininkai pasakojo, kad E.Griegas į šį atlikimą sudėjo visą savo sielą.

Trečioji koncerto stotelė – rusų modernisto A.Skriabino kūryba. Pianistas įžengs į XX a. su keturiais jo fortepijoniniais preliudais ir Fantazija b-moll. Šiais kūriniais jau gerokai nutols nuo klasicizmo tvarkos ir šviesos, kurias pakeis muzikoje užkoduoti aistringi išgyvenimai, sudėtingai paaiškinami kūrybiniai sprendimai, apie kuriuos rašomi net moksliniai darbai. Techniškai sudėtingi kūriniai atskleis ir aukštą jaunojo pianisto profesionalumo lygį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių