Gausus atlikėjų būrys
Premjerą rengia gausus atlikėjų būrys – Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), Klaipėdos choras „Aukuras“ (meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas), solistai Evelina Šimelionė, Gytis Šimelionis, Rasa Ulteravičiūtė, Klaipėdos Vydūno gimnazijos 6–7 klasių moksleivių vokalinis ansamblis (vadovė Ingrida Bertulienė). Operos dirigentas – Egidijus Kaveckas, režisierė – Birutė Mar. Klaipėdos koncertų salėje ši opera balandžio 18 d. bus rodoma du kartus – 12 ir 18.30 val.
Autentiškas ir tikras B.Kutavičiaus muzikos pasaulis artimas tiek suaugusiems klausytojams, jaučiantiems ryšį su senąja tautos kultūra, tiek vaikams. Jis yra kaip pasaka, vos apčiuopiamas ir kartu sklidinas tolyn nešančios pajautos. Išoriškai B.Kutavičiaus kūryba yra paprasta, kad vaikas galėtų aprėpti, bet tas paprastumas talpus kaip ilgai gludinta liaudies tradicija. Jo muzikai būdingas vizualumas, teatriškumas bei rituališkumas, apgaubiantis klausytojus ir įtraukiantis juos į muzikinį vyksmą. Kompozitorius yra laikomas lietuviškojo minimalizmo pradininku.
Nuskambės nauja versija
B.Kutavičiaus opera „Kaulo senis ant geležinio kalno“ parašyta pagal poeto Sigito Gedos libretą. Tai stilizuota pasaka, kurios veikėjai – Žvirblis su Pele, Sakalas, Žmogus, trys Senutės, Sakalo seserys, Mergelė gulbė, Žmogaus sūnus, Kaulo senis ir kiti. Kūrinys yra nedidelės apimties, orientuotas į vaikų galimybes klausytis. Originali partitūra net buvo skirta atlikti vaikams, tačiau festivalyje nuskambės nauja operos versija su profesionaliais atlikėjais – kameriniu orkestru ir mišriu choru. Svarbi kūrybinė užduotis patikėta ir gimnazijos mokinių ansambliui, kuriam teks ne tik dainuoti, bet ir vaidinti.
Pastatymui vadovauja režisierė B.Mar, prieš porą metų rengusi šį kūrinį Zalcburgo teatre, kur jį dirigavo Mirga Gražinytė-Tyla, atsisveikindama su meno vadovės pareigomis. Tiek Zalcburgo, tiek Klaipėdos scenos vaizdu ir atlikėjų kostiumais rūpinasi dailininkė scenografė Indrė Pačėsaitė. Operą vizualiai papildys ir Karolio Bratkausko vaizdo projekcijos.
Susidūrimas, dermė ir dialogas
B.Mar – žinoma Lietuvos menininkė, žavinti savo emocionalia kūryba teatre ir literatūroje. Įkūnijusi aktorinius vaidmenis garsių režisierių spektakliuose, vėliau ji pasirinko savarankišką teatro, literatūros ir muzikos kūrybinę kryptį. Ypatingo dėmesio sulaukia jos monospektakliai, įvertinti tarptautinių festivalių apdovanojimais, pristatyti įvairiuose pasaulio kampeliuose.
Muzikinę operos dalį scenoje valdys dirigentas E.Kaveckas, kuris choro dirigavimo mokėsi Klaipėdos S.Šimkaus konservatorijoje ir yra puikiai vertinamas šios specialybės atstovas. Egidijus pernai festivalyje „Permainų muzika“ dirigavo B.Kutavičiaus oratoriją „Paskutinės pagonių apeigos“. Šiemet jis ėmėsi diriguoti ir operas. Neseniai „Vilnius City Opera“ pastatytoje G.Puccini „Toskoje“ jis buvo dirigento Gintaro Rinkevičiaus asistentas.
Archajiško ir šiuolaikinio pasaulio susidūrimas, dermė ir dialogas lems operos „Kaulo senis ant geležinio kalno“ režisūrinius ir muzikinius sprendimus. Tikimasi dideliems ir mažiems klausytojams patrauklios B.Kutavičiaus kūrinio interpretacijos.
Naujausi komentarai