Reto tirštumo kūrinys
Opera „Pajacai“ pasakoja apie klajojančią komediantų trupę, kurios gyvenimas tragiškai susipina su scenos realybe. Spektaklio repeticijos, anot pastatymo režisieriaus Gedimino Šeduikio, vyksta sklandžiai: „Kol kas viskas gerai, bet darbo daug. Sunkiausia tai, kad „Pajacai“ yra labai koncentruota opera – ji vadinama vieno veiksmo ir pasaulyje paprastai atliekama kaip vientisas kūrinys, be pertraukos, nors joje yra du veiksmai.“
Režisierius minėjo, kad tai reto tirštumo kūrinys: „Operos trukmė nėra didelė, bet per tą laiką įvyksta labai daug. Žiūrovai nejaučia laiko, jiems atrodo, kad spektaklis ilgesnis, nėra įspūdžio, kad kažkas būtų praleista, kad kažko trūksta.“ Efektingą įspūdį palieka ir spektaklyje dalyvaujantys cirko artistai.
G.Šeduikis atkreipė dėmesį ir į tai, kad R.Leoncavallo parašė ne tik „Pajacų“ muziką, bet ir libretą: „Tai retas atvejis, dėl to juntama didelė teksto ir muzikos darna. Ši opera „užkabina“ nuo pirmų sekundžių ir nepaleidžia iki paskutinio akordo, nėra kada atsikvėpti. Man kaip režisieriui tenka sudėtinga užduotis sunerti viską į vientisą pasakojimą, nieko nepraleisti. O siužetas tikrai patrauklus – personažų charakteriai labai įdomūs, skirtingi, dramatiški, daug lyrikos, emocijų. Tai nestandartinė opera – jausmų, kraujo, neapykantos ir aistros koncentratas.“
Spektaklį stato iš naujo
Režisieriaus žodžiais, šie „Pajacai“ nebus aklas, beveik prieš dešimtmetį daugybę žiūrovų Vilniaus kongresų rūmuose sužavėjusios operos pastatymo pakartojimas: „Daug diskutavome su D.Ibelhauptaite ir manome, kad mūsų užduotis ne kopijavimas – tai nebūtų prasminga. Turime derintis prie solistų – visi jie nauji. Įdomu su jais dirbti. Tad, sakyčiau, kad šios operos spektaklį kuriame iš naujo.“
G.Šeduikis negailėjo komplimentų tiek Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistams, tiek svečiams iš užsienio. „Mindaugui Rojui teko labai sudėtingas Tonijo vaidmuo, jo balsas labai jam tinka. Kartu tai didelis iššūkis atlikėjui – personažas daugiasluoksnis, nuo cirko bufonados juokdario iki perversiško, tamsaus, atgrasaus žmogaus. Būtent šis intervalas nuo komedijos iki dramos ir yra sudėtingas. Manau, kad tai bus svarbus vaidmuo jo karjeroje“, – dalijosi mintimis režisierius.
Su kviestiniais solistais
Iš Čilės kilęs pasaulinę šlovę jau spėjęs pelnyti solistas Giancarlo Monsalve atliks pagrindinio operos herojaus Kanijaus vaidmenį. Anot G.Šeduikio, nors „Pajacuose“ jis debiutuos, G.Monsalve yra tobulas savo pietietišku charakteriu, verdančiu krauju ir charizma. „Kaip asmenybė jis šiltas, malonus, o scenoje – bulius gerąja to žodžio prasme. Žiūrovams bus labai įdomu jį stebėti“, – tikino režisierius.
Maskvoje dainuojanti Evgenia Dushina jau pažįstama su „Pajacais“. „Šiuo aspektu jai lengviau nei kitiems, bet pastebėjau, kad ji labai jautri, stengiasi sklandžiai įsilieti į komandą, prisitaikyti prie kitų“, – gyrė režisierius.
Lygiai taip pat teigiamai G.Šeduikis atsiliepė ir apie Klaipėdos muzikinio teatro solistą Aurimą Raulinavičių, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje bei drauge su bohemiečiais dainuojantį Šarūną Šapalą, taip pat kitus, kurie irgi pasirodys „Pajacuose“.
R.Leoncavallo opera „Pajacai“ – vienas iš pagrindinių Klaipėdos muzikinio teatro rengiamo XX festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ akcentų. Jos premjera – rugpjūčio 3 ir 4 dienomis Palangos koncertų salėje.
Naujausi komentarai