Motinos ir dukros „Gijos“
Gijos yra tai, kas mus visus vienija: nuo tradicinių audinių iki spiralės struktūros DNR gijų, kuriose užšifruotos beveik visos gyvybės paslaptys. G.Oškinytės-Eimanavičienės ir G.Eimanavičiūtės-Kaščionienės parodoje „Gijos“ abi kūrėjos, motina ir dukra, turi po savo atskirą giją, simbolizuojančią jų kūrybinį kelią. Pasekite juo ir pažinsite kiekvieną menininkę atskirai arba atrasite jų kūrybą siejančias temas ir vaizdinius. Galiausiai visos gijos, tarsi upės, sutekančios į jūrą, susipina ir nuaudžia giminingų minčių audinį, pasakojantį apie visatoje vykstančius procesus.
Parodos pradžioje lankytojai ras projekciją, pristatančią kelis epizodus iš aviacijos konstruktoriaus, sklandymo pradininko Lietuvoje Broniaus Oškinio, G.Oškinytės-Eimanavičienės tėvo ir G.Eimanavičiūtės-Kaščionienės senelio bei abiejų menininkių nuolatinio inspiracijų šaltinio, kūrybos – tai sklandytuvų brėžiniai ir atvaizdai. Kūno ir minties skrydžiui įkvepiantis B.Oškinio gyvenimas – dar viena gyvenimo audeklo gija.
Dalį parodos grafikė G.Oškinytė-Eimanavičienė paskyrė savo istoriniams estampams iš 9-ojo dešimtmečio. Šis laikotarpis grafikei buvo ypatingas, nes gimė dukra Gražina, taip pat tapusi menininke. Parodoje – 1987 m. individualia technika sukurti kartono raižiniai. Kūriniuose vyrauja moteriškumo, gamtos ir žmogaus ryšio, visatos virsmų temos. Dar vieną parodos dalį sudaro G.Oškinytės-Eimanavičienės grafikos darbai, sukurti pastarąjį dešimtmetį. Jie atlikti įvairia autorine technika: piešiniai grafitu, pastele, spalvotais pieštukais. Kūriniuose tęsiamos ankstesnių darbų temos, išlieka svarbi žmogaus santykio su gamta, jo vietos visatoje tema.
Parodoje eksponuojama ir G.Eimanavičiūtės-Kaščionienės naujausia kūryba, atlikta skaitmeninės grafikos, generuojamo ir kinetinio meno technikomis. Šiomis moderniomis priemonėmis autorė analizuoja gamtoje vykstančius procesus, laiko ciklus, spalvas, erdvę ir geometriją.
Dvi grafikės
G.Oškinytė-Eimanavičienė gimė 1942 m. Kaune, aviacijos konstruktoriaus B.Oškinio ir Birutės Obelenytės-Oškinienės šeimoje. 1959 m. baigė Kauno vidurinę dailės mokyklą. Vilniaus valstybiniame dailės institute studijavo grafiką, 1965 m. jį baigusi įgijo pramoninės grafikos specialybę. Šiemet grafikei sukanka 80 metų. Dailininkė yra Lietuvos dailininkų sąjungos ir Palangos kūrybinės grupės „Mostas” narė, Palangos miesto garbės pilietė.
G.Oškinytė-Eimanavičienė savo grafikos darbuose naudoja įvairias technikas – ofortą, akvatintą, kartono raižinį, tušą ir plunksną, monotipiją, piešia pastele ir grafitu, yra sukūrusi skulptūrų. Jos darbų temos – dažnai baltiškos, susijusios su gamta. Sukurti darbų ciklai: „Piliakalniai“, „Žemės rūbas“, „Akmenų ženklai“, „Labas ir sudie“, „Pajūrio formos“, „Klodai“ ir kt. Kūrėja surengė daugiau nei pusšimtį asmeninių parodų.
G.Eimanavičiūtė-Kaščionienė (gim. 1987 m.) 2015 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo grafinio dizaino magistro laipsnį. Kūrėją įkvepia baltų menas, Lietuvos ir būtent Palangos istorija, astronomija, matematika ir kiti tikslieji mokslai. Jos kūrybiniai interesai apima interaktyvų dizainą, duomenų vizualizaciją, generuojamąjį dizainą, šviesos instaliacijas, grafikos technikas, kinetinį meną ir kaligrafiją. Naujausi menininkės kūriniai dažnai būna duomenų vizualizavimo technika sukurti darbai. Šios technikos pagrindas – kompiuterio programavimu pateiktus duomenis pavaizduoti grafiškai. Grafikė 2017 m. tapo Lietuvos dailininkų sąjungos nare.
Parodą kuruoja Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius.
A.Kišonaitės „Opinija“
Parodos „Opinija“ idėją A.Kišonaitei pasufleravo šiandieninė visuomenė. Pasak autorės, „gyvename pasaulyje, kuriame kiekvienas žmogus turi tvirtą ir neretai neginčijamą nuomonę visais gyvenimo klausimais. Asmeninį požiūrį į žmones, objektus ar reiškinius susiformuojame remdamiesi savo patirtimi, išgyvenimais, įgytomis žiniomis. Dažnai nuomonei įtakos turi ir kitų žmonių kalbos, išgirsti gandai“. Parodoje menininkė siekia parodyti, kad konkrečius objektus, žmones ar reiškinius kiekvienas matome skirtingai, priklausomai nuo situacijos ir (ar) aplinkybių, o apkalbų ir kritiškų nuomonių gali susilaukti bet kas.
Parodoje bus eksponuojamos menininkės per pastarąjį dešimtmetį sukurtos instaliacijos: „Lūpdažis milžinas“, „Stiklo pūtimas“, „Kinetinė gervė“, „Korys“, „Senai elektronikai – naują skrydį“ ir kitos, pagamintos iš antrinių žaliavų – lūpų dažų tūbelių, nagų lako buteliukų, senos elektronikos ir kt. Kitą ekspozicijos dalį sudarys A.Kišonaitės tapybos darbai, kai kurie – nauji („Gulbės“, „Nuolankumas“, „Unisex“ ir kt.), kai kurie – parodai paskolinti iš privačių kolekcijų („Santykiai“, „Fashionista“, „Nepatogus oficialumas“, „Facilite“ ir kt.). Tapybos ciklas „Poza“, įsigytas skirtingų kolekcininkų, šiai parodai surinktas ir sujungtas su instaliacijos „Viršūnės“ fragmentu.
Įgyvendindama parodos „Opinija“ koncepciją, jos architektūrai menininkė pasirinko kūrinių maskuotę spalvinėmis, stiklinėmis ir veidrodinėmis pertvaromis, tokiu būdu pakeičiant, o kartais net iškreipiant jų vaizdą. Tik priėjus visai arti galima matyti originalų, jokių išorinių dirgiklių nepaliestą darbą. Šis pateikimas suponuoja skirtingas visuomenės opinijas, turinčias įtakos originaliems dalykams.
Studijavo dizainą
A.Kišonaitė (g. 1983 m. Klaipėdoje) 2005 m. Vilniaus dailės akademijos (VDA) Klaipėdos vizualinio dizaino katedroje įgijo grafinio dizaino bakalauro laipsnį, 2007 m. – magistro laipsnį. 2005–2009 m. studijavo VDA Architektūros katedroje, įgijo interjero dizaino bakalauro laipsnį. 2007–2008 m. pagal „Erasmus Socrates“ programą studijavo ESAAT Roubaix Prancūzijoje. Nuo 2018 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Parodose dalyvauja nuo 2010 m., yra surengusi septynias personalines parodas, kūrinius eksponavo jungtinėse parodose Lietuvoje, Estijoje, Japonijoje, Šveicarijoje, Ispanijoje. Šiuo metu gyvena ir kuria Vilniuje.
Abi parodos veiks iki gegužės 8 d. KKKC Parodų rūmai (Didžioji Vandens g. 2) atviri lankytojams III–VII 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).
Naujausi komentarai