Vaizdu ir garsu
R. B. Liseko ir M. Chudy projektas „Apeiron“ analizuoja, kaip technologijos tarpininkauja keičiant žmonių elgesį ir ką reiškia būti žmogumi, kai mūsų gyvenime dominuoja skaitmeninės technologijos. Menininkai, pasitelkdami mašininio mokymosi algoritmus, kuria vaizdo objektus ir didelio masto projekcijas. Programa, apmokyta pasirinkti duomenis iš menininkų kasdienybės, informacijos srautus paverčia vizualiais muzikos kūriniais ir vaizdo įrašais. Įvietintas kūrinys, keičiantis erdvių funkcijas ir žmonių elgesį jose, siūlo naujų, netikėtų idėjų ir santykių galimybę.
Gyvenimo istorija, ligos, karai, pasakojimai apie pasaulį, situacijas, žmones, sistemas... Niekada nebuvome taip stebimi nei dabar, kai atsisakome privatumo ir savarankiškumo, verčiau gyvendami skaitmeninį gyvenimą. Stebimi mūsų prietaisų, programų ir už jų veikiančių korporacijų. Mūsų duomenys ne tik tapo valiuta, bet ir keičia mūsų kūnišką egzistavimą pasaulyje. Kūrinyje kritiškai įsitraukiama į tarpkultūrines privatumo ir pasitikėjimo idėjas, susijusias su dirbtiniu intelektu (AI) ir kitomis duomenimis pagrįstomis technologijomis. Surinktų ir analizuojamų duomenų mastas yra daug didesnis nei stebėjimo ir priežiūros funkcijos, todėl galima nuspėti informacijos kontrolę. Projektas sustiprina vartotojo jausmą, kad, naudojant dalinį duomenų sunaikinimą, klaidingus duomenis, vaizdus, vaizdo įrašus, garsus ir tekstus, prarandamas realybės pojūtis.
R. B. Lisekas dirba su naujais vaizdo sintezės metodais, pasitelkdamas mašininį mokymąsi. Menininko performanse „Nenuspėjamas“ pateikiamos neuroninės diferencialinės lygtys garso ir vaizdo sintezei. Šios lygtys yra pagrindinė visų fizinių dėsnių, susijusių su įvairiais judėjimo modeliais, kalba.
Apie autorius
Robert B. Lisekas – menininkas, matematikas ir kompozitorius – daugiausia dėmesio skiria kompiuteriniams, biologiniams, socialiniams tinklams, sistemoms ir procesams. Jis dalyvauja daugelyje projektų, orientuotų į medijas, kūrybinį pasakojimą ir interaktyvų meną. R. B. Lisekas yra vienas iš pirmųjų, pradėjusių domėtis menu, grįstu dirbtiniu intelektu ir mašininiu mokymusi. Kurdamas postkonceptualų meną, besiremiantį programine įranga ir metamedija, jis tyčia nepaiso skirstymo į kategorijas. Menininkas taip pat yra šiuolaikinės muzikos kompozitorius, daugelio projektų ir partitūrų, susijusių su spektrinės, koncertinės muzikos, musica futurista ir triukšmo sankirta, autorius. R. B. Lisekas yra „Fundamental Research Lab“ ir ACCESS meno simpoziumo įkūrėjas. Jis yra surengęs 300 parodų ir koncertų Karlsrūhėje, Niujorke, Amsterdame, Roterdame, Stambule, Venecijoje, Varšuvoje, Madride, Los Andžele ir kitur.
M. Chudy devintajame dešimtmetyje studijavo Vroclavo dailės akademijoje (Lenkija) kartu su kitais naujosios vizualinės kalbos judėjimo atstovais. Studijų metais jie įkūrė legendinį klubą „Linda“. 1987 m., prieš pat baigdamas studijas, M. Chudy išvyko į Atėnus, kur iki 1990 m. studijavo ASFA, vieno iš pagrindinių Arte Povera srovės atstovų Janno Kounnellio kurse. Tai naujos vizualinės kalbos pradžia, kurią perima visa karta, jos formatai – reportažas ir instaliacija, tapyba, pratęsiama paraštėje, kaip pastaba. 1990–2007 m. gyveno Toronte ir Čikagoje. Šiuo metu menininkas gyvena ir dirba Majamyje, JAV.
Paroda veiks iki kovo 26 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).
Naujausi komentarai