Uostamiesčio savivaldybė kuria planus įsidiegti mieste vadinamąją žaliosios bangos sistemą. Ne vienerius metus yra svarstoma, kaip patobulinti Klaipėdos transporto sistemą, kad automobilių srautus galėtų reguliuoti technologiškai moderni sistema.
Anot Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, šiuo metu jau yra parengta galimybių studija.
"Ji net ir yra pristatyta savivaldybės vadovybei. Šioje studijoje siūlomi trys sistemos įrengimo scenarijai. Pats sistemos įgyvendinimas taip pat skaidomas į tris etapus. Šie etapai yra vienas kitą papildantys", – aiškino I.Šakalienė.
Klaipėda senokai svajoja įsigyti tokią sistemą, tačiau ankstesni nedrąsūs mėginimai įgyvendinti tokį projektą atsiremdavo į lėšų trūkumą ir techninius dalykus.
"Tačiau dabar jau mes bent žinome, kokia yra mūsų siekiamybė. Jei politikai pritars idėjai, kad Klaipėdai jau reikia išmaniųjų transporto sistemos valdymo technologijų, tuomet reikės skelbti konkursą ir rengti techninį projektą. Manyčiau ši galimybių studija gali tapti pagrindu techniniam projektui", – kalbėjo I.Šakalienė.
Miesto valdžiai dar teks pasukti galvas, iš kur gauti lėšų nepigiai sistemai. Prieš keletą metų specialistai buvo įvardiję, kad vienos uostamiesčio sankryžos pertvarkymas galėtų atsieiti nuo 300 iki 400 tūkst. litų.
"Jei strateginio planavimo grupė įtrauks šį projektą į strateginius miesto planus, o politikai pritars, bus galima tikėtis kito etapo. Tačiau visam šiam projektui teks ieškoti europinių lėšų", – pastebėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėja.
Pati galimybių studija kainavo 104 tūkst. litų.
"Tai nėra jau toks beprotiškai brangus dalykas. Nors, žinoma, neužteks tik sureguliuoti ar pakeisti šviesoforus. Techniškai tai daug darbo reikalaujanti sistema", – pastebėjo I.Šakalienė.
Kada uostamiesti galėtų įsigyti vadinamąją žaliosios bangos sistemą, I.Šakalienė nedrįso prognozuoti.
"Žaliosios bangos" sistemos įrengimas Vilniuje savivaldybei atsiėjo 145 mln. litų.
Naujausi komentarai