Pereiti į pagrindinį turinį

Autobusų maršrutuose – pokyčiai

2010-01-23 23:59
Pokyčiai: 3 ir 15 maršrutų autobusai nuo vasario 1 dienos važiuos tiesiai Liepojos gatve.
Pokyčiai: 3 ir 15 maršrutų autobusai nuo vasario 1 dienos važiuos tiesiai Liepojos gatve. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Siekiant išvengti autobusų bilietų brangimo, trumpinami autobusų maršrutai ir retinami važiavimo grafikai. Nuo vasario įsigaliosiančius pokyčius pirmieji pajus šiaurinės miesto dalies gyventojai.

Įstaiga dirbo nuostolingai

Uostamiestyje viešąjį transportą organizuojanti įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ pernai patyrė apie 2,5 mln. litų nuostolių.

Teigiama, kad daugiausia jų atsirado dėl išaugusio pridėtinės vertės mokesčio, taip pat dėl nedarbo, 8 proc. sumažėjusio keleivių srauto. 2009-ieji buvo pirmi metai, kai įstaiga dirbo nuostolingai.

Jos direktorius Gintaras Neniškis tvirtino, jog tokia situacija verčia imtis priemonių. Nuo vasario 1 dienos bus keičiami miesto autobusų maršrutai, retinami jų važiavo grafikai.

Rida bus sumažinta 5 proc. Taip tikimasi sutaupyti apie 1,2 mln. litų per metus. Didžiausių pokyčių sulauks šiaurinės miesto dalies gyventojai.

„Šios permainos jau brendo seniai. Miesto autobusų maršrutų tinklas šiaurinėje miesto dalyje nebuvo optimalus“, – teigė G.Neniškis.

Aplenks Kretingos gatvę

Nuspręsta koreguoti ir sutrumpinti 3 maršrutą. Nuo vasario šiuo numeriu pažymėtas autobusas važiuos tiesiai Liepojos gatve iki Klaipėdos universitetinės ligoninės, aplenkdamas Kretingos gatvę. Keisis jo galutinė stotelė Žvejybos uosto rajone. Autobusas važiuos iki apsisukimo aikštelės Naikupės gatvėje. Anksčiau jis darbą pradėdavo Kalnupės gatvėje.

G.Neniškio teigimu, Kretingos, Medelyno gatvių gyventojai dėl sutrumpėjusio 3 maršruto didelių nepatogumų nepajus.

Bus pakoreguotas ir 17 maršrutas. Šio maršruto autobusai nebedarys ankstesnės kilpos iki galinės Žiedo stotelės, o važiuos Kretingos gatve iki Plytinės stotelės.

Prie Žiedo, Kaštonų gatvių stotelių gyvenantiems klaipėdiečiams susisiekimą su miesto centru užtikrins pakoreguotas 5-asis maršrutas. Šio maršruto autobusai nebesuks į Lietuvininkų aikštę ir nebevažiuos į stotį. Nuo vasario 1 dienos jie važiuos tiesiai Herkaus Manto gatve, suks į Šiaurės prospektą, Kretingos gatvę ir važiuos iki galinės Žiedo stotelės.

Autobusai važiuos rečiau

Pakeistas ir 9 numeriu pažymėto autobuso maršrutas. Jis važiuos Šiaurės prospektu, Kretingos gatve iki galo. Anksčiau jis važiuodavo ir Panevėžio gatve. 9 maršruto autobusas iš dalies dubliuos gana retai kursuojantį 17 maršruto autobusą.

Pokyčiai laukia ir 15 maršruto autobusų. Nuo vasario jie važiuos tiesiai Liepojos gatve iki Klaipėdos universitetinės ligoninės ir nebeužsuks į Kretingos gatvę.

„Autobusai važiuos tiesiai, o nebevingiuos, bus kaip ekspresai, apims didesnę miesto dalį. Autobusai nebevažiuos Šiltnamio gatve, iš kurios gyventojų sulaukdavome daug nusiskundimų“, – tvirtino įstaigos vadovas.

G.Neniškio teigimu, įsigaliojus pokyčiams, kai kurių maršrutų trasa sutrumpėja, bus mažiau važiuojančių autobusų, bet grafikai nelabai keisis. Bus įrengta ir naujų stotelių.

Siekiant sutaupyti, žiemą dar rečiau kursuos 4 ir 6 maršrutų autobusai, o savaitgaliais – ir 8. Pirmą kartą jų grafikai buvo retinami rudenį. Tada buvo panaikinti ir 7 bei 13 maršrutai.

Informaciją apie autobusų maršrutų pokyčius galima rasti įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ internetinėje svetainėje www.klaipedatransport.lt, Klaipėdos savivaldybės – www.klaipeda.lt. Informacija bus pateikta ir stotelėse, autobusuose, nemokamu telefonu 8 800 12 344.

Kainų didinti nenori

Klaipėdos mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė tvirtino, jog šie pokyčiai – pirmas žingsnis į naują sistemą, pagal kurią miesto autobusai ir mikroautobusai papildys vieni kitus.

„Šiemet laukia daug permainų viešojo transporto sistemoje. Rugsėjį baigiasi savivaldybės ir autobusų bei mikroautobusų sutartys. Bus rengiamasi ne tik naujam konkursui, bet peržiūrimi maršrutai. Siekiama optimizuoti viešojo transporto sistemą – integruoti į ją ir mikroautobusus“, – teigė mero pavaduotoja.

J.Simonavičiūtės teigimu, optimizuoti viešojo transporto sistemą būtina, kad nereikėtų didinti miesto autobusų bilietų kainų. Jei miesto savivaldybei reikės dengti nuostolius, pinigai bus panaudoti iš lėšų, surinktų iš rinkliavos už automobilių stovėjimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų