Pereiti į pagrindinį turinį

Estakada – politinių intrigų įkaitė?

2022-02-11 14:00

Dėl viešojoje erdvėje pasirodžiusių nuomonių, jog esą uostamiestis kažkokiais neaiškiais keliais bando pretenduoti į Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas Baltijos prospekto estakados statybai, klausimų sulaukia ir miesto vadovai. Tačiau Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pabrėžė, kad estakada tikrai bus pastatyta.

Jungtis: estakada per Šilutės plentą uostamiesčiui būtina dėl greito susisiekimo su uostu.
Jungtis: estakada per Šilutės plentą uostamiesčiui būtina dėl greito susisiekimo su uostu. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Taip pat nori pinigų

Viešojoje erdvėje uostamiesčiui kritikos pažėrė Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas, Jonavos meras Mindaugas Sinkevičius.

Šis su Socialdemokratų partija tiesiogiai siejamas politikas socialiniuose tinkluose samprotavo, esą Baltijos prospekto estakados statyba susižers kone visas Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) rezervo lėšas ir taip lėšų galbūt neteks kitos savivaldybės.

Klaipėdos savivaldybė yra pateikusi prašymą dėl 14,2 mln. eurų skyrimo šioms statyboms.

Ar visos savivaldybės – Klaipėdos, Jonavos, Rietavo, Kupiškio turės lygias teises teikti savo projektus KPPP rezervui?

"Bent man kyla klausimas dėl lygiateisiškumo. Ar visos savivaldybės – Klaipėdos, Jonavos, Rietavo, Kupiškio turės lygias teises teikti savo projektus KPPP rezervui? O gal aprašas susiaurins galimus pareiškėjus iki vieno?" – retoriškai feisbuke klausė M.Sinkevičius.

Jonavos savivaldybė, kuriai atstovauja M.Sinkevičius, taip pat teikė 2,56 mln. eurų prašymą dėl tame mieste esančios Lietavos gatvės rekonstrukcijos.

Atliko 40 proc. darbų

Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžos rekonstrukcijai reikia 38 mln. eurų. 90 proc. sumos dengia Lietuvos automobilių kelių direkcija.

2022 m. numatytiems darbams prašoma skirti 14,2 mln. eurų. Šiuo metu jau atlikta 40 proc. darbų.

Meras V.Grubliauskas, girdėdamas klaipėdiečių klausimus, ar gali kilti grėsmė šių statybų užbaigimui, patikino, kad estakada bus.

Estakada kyla todėl, kad šio projekto reikia Lietuvai, ne tik Klaipėdai.

"Estakada tikrai bus pastatyta. Manyčiau, ažiotažas dėl estakados kilo šiek tiek politizuotai. Mes nekalbame apie tai, kad uostamiestyje vieną ar kitą gatvę reikėtų paremontuoti ar kokį nors žvyrkelį išasfaltuoti. Kalba apie valstybinės reikšmės jungtį, tai yra 9B koridoriaus jungtis su valstybiniu jūrų uostu. Tai yra megasvarbios infrastruktūros sukūrimas ir pabaigimas Klaipėdoje", – kalbėjo uostamiesčio meras.

Projekto reikia visai šaliai

V.Grubliauskas vylėsi, kad politinėse batalijose laimės šaltas protas.

"Manau, kad Susisiekimo ministerija atlaikys politinį šurmulį. Šis projektas randasi ne dėl to, kad Klaipėdos meras su kuo nors draugauja arba neva turi kažkokių susitarimų. Estakada kyla todėl, kad šio projekto reikia Lietuvai, ne tik Klaipėdai. Aš laisvas ir nepriklausau jokiai partijai. Mano partija yra miesto žmonės ir Klaipėdos interesai", – pabrėžė V.Grubliauskas.

Vytautas Grubliauskas: viliuosi, kad Lietuvoje užteks sveiko proto visiems, ir ši statyba bus pabaigta.

Viešojoje erdvėje jis buvo apkaltintas neva susitarimais su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu, buvo net mėginta primesti partinę bičiulystę, tačiau V.Grubliauskas pareikalavo paneigti pramanytą informaciją.

"Aš viliuosi, kad Lietuvoje užteks sveiko proto visiems, ir ši statyba bus pabaigta. Tai nėra politinis, o valstybinės reikšmės projektas. Aš nenoriu veltis į ginčus su M.Sinkevičiumi, kurį labai gerbiu. Kiekviena savivaldybė Lietuvoje turi būti vienodai gerbtina ir vienodai turi būti svarbi. Nenorėčiau, kad kiltų karas tarp Klaipėdos ir Jonavos. Linkėčiau visiems nusiraminti ir į šoną atidėti ambicijas ir įsižeidimus", – ragino V.Grubliauskas.

Sparta priklauso nuo finansų

Kiekviena savivaldybė Lietuvoje turi būti vienodai gerbtina ir vienodai turi būti svarbi. Nenorėčiau, kad kiltų karas tarp Klaipėdos ir Jonavos.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pritarė mero minčiai, kad Baltijos prospekto statybos užbaigimui kol kas niekas negresia.

"Anksčiau KPPP rezervas buvo skirstomas ministro sprendimu, po reformos projektai atrenkami pagal kriterijus. Tik dėl to ir kilo didžiausia diskusija. Kriterijai visiems žinomi. Tad dėl ko kilo skandalas, man yra mistika", – stebėjosi G.Neniškis.

Jis pripažino, kad KPPP lėšų skirstymo reforma galbūt yra palankesnė miestams, turintiems platų kelių infrastruktūros tinklą.

"Tai taip pat įtraukta į kriterijus. Jei turi daugybę kelių, juos ne tik reikia nutiesti, bet ir nuolat prižiūrėti", – pabrėžė G.Neniškis.

Anot jo, daugybė darbų statant estakadą yra daroma savivaldybės lėšomis.

"Jei lėšų trūks, alternatyva tik viena – statybos užtruks ilgiau. Miestiečiai dus spūstyse, kroviniai strigs Baltijos prospekte. Poilsiautojai, užuot važiavę į pajūrį ar Nidą, galės keliauti į Jonavą", – ironizavo G.Neniškis.

Laukia paraiškų

Skirstant 9 proc. KPPP lėšų valstybei svarbiems vietinės reikšmės keliams, pasak susisiekimo ministerijos patarėjo Mindaugo Tarnausko, pinigų skirstymo tvarkose ministerija laikosi nuoseklumo.

"Kriterijus dėl projektų tęstinumo nėra naujas. To buvo reikalaujama ir pernai. Belieka stebėtis tokia kilusia kritika. 2021 m. apie 20 mln. buvo paskirstyti tik tęstiniams projektams. Nors paraiškų buvo sulaukta šimtui milijonų eurų", – paaiškino M.Tarnauskas.

Tai valstybinės reikšmės jungtis, netaktiška ją prilyginti vietinės reikšmės gatvei.

Lėšų skirstymo naująją tvarką trečiadienį tvirtino Vyriausybė.

"Kol kas iš savivaldybių sulaukiame prašymų, paraiškas jos teiks tada, kai tvarką patvirtins Vyriausybė", – Vyriausybės sprendimo išvakarėse sakė M.Tarnauskas.

Reformos tikslas – panaikinti politikavimo galimybę skirstant lėšas.

"Nesąžininga 9B koridoriaus tiesimą lyginti su keliuku. Tai valstybinės reikšmės jungtis, netaktiška ją prilyginti vietinės reikšmės gatvei", – reziumavo M.Tarnauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų