- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienos Klaipėdos įmonės vadovas nustėro, kai išėmus palyginti nedidelę grynųjų sumą bankas blokavo bendrovės sąskaitą. Apie šį ketinimą nė nebuvo pranešta telefonu. Kraštutinėmis priemonėmis komerciniai bankai teigia kovojantys su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu, o jų taikiklyje gali atsidurti ne tik privačios įmonės, bet ir niekuo dėti pavieniai klientai.
Ėmėsi VMI ir FNTT funkcijų?
Uostamiestyje veikiančios įmonės savininkas iki šiol negali atsitokėti – pastarasis susidūrimas su banku jį išmušė iš vėžių.
Lietuvoje išgryninęs apie 15 tūkst. eurų iš įmonės sąskaitos "Swedbank" klientas gavo keistą banko laišką.
"Internetinėje "Swedbank" paskyroje tarp didelio žinučių srauto perskaičiau pranešimą, kuriuo buvo reikalaujama pateikti informaciją, kur įmonė panaudojo išgrynintus tūkstančius. Netgi paprašyta pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Argi ne absurdas? Jokios neteisėtos veiklos nevykdome, jei tikrai kyla abejonių, visus duomenis galime atskleisti Valstybinei mokesčių inspekcijai, FNTT, bet ne bankui. Nes tai visiškai ne jo funkcija", – įsitikinęs vyras, tokio pobūdžio pranešimą matęs pirmą kartą.
Žmogus padarė išvadą, kad taip veikiausiai renkama informacija apie klientus rinkodarai, kaip tai daro daugybė komercinių įstaigų Lietuvoje. Kadangi tuo metu atostogavo, į gautą užklausą neatsakė.
Paralyžiavo įmonės veiklą
Vadovas buvo priblokštas, kai po kurio laiko "Swedbank" areštavo įmonės sąskaitą.
Antrąją banko žinutę jis pastebėjo tik tada, kai nebegalėjo atlikti mokėjimų.
"Informuojame, kad bankas blokavo jūsų sąskaitą, nes iki jums nurodyto termino bankui nepateikėte prašytos pateikti rašytinės informacijos ir prašytų pateikti dokumentų. Banko veiksmų teisinis pagrindas: Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 9 ir 18 straipsniai, taip pat "Swedbank", AB klientų aptarnavimo ir paslaugų teikimo bendrųjų sąlygų ir "Swedbank", AB mokėjimo paslaugų teikimo sąlygų punktai", – teigiama "Swedbank" Konsultacijų centro direktorės atsiųstame laiške.
Vyras pasijautė užsitraukęs banko nemalonę.
Vadovas iki šiol nesupranta, kodėl jokių įsiskolinimų valstybei ar bankams neturinčios bendrovės pinigai atsidūrė po padidinamuoju stiklu.
Siutino ir tai, kad šioje situacijoje akivaizdžiai pritrūko komunikacijos ir geranoriškumo patikimo kliento atžvilgiu.
Smūgis į paširdžius – užblokuoti net nepranešus asmeniškai.
"Smūgis į paširdžius – užblokuoti net nepranešus asmeniškai. Nei skambučio, nei elektroninio laiško. Tikrąja to žodžio prasme paralyžiavo bendrovės veiklą, kaip įmonės vadovas pasijaučiau it nusikaltėlis. Tokie dalykai pasitikėjimo banku tikrai neprideda. "Swedbank" vadybininkė man įrodinėjo, kad banko veiksmai teisėti, nes perskaitęs žinutę į ją nesureagavau. Tai gal iš pradžių malonėkite paskambinti, jei toks rimtas reikalas?" – širdo pašnekovas.
Tik pateikus rašytinę informaciją ir pagrindus išlaidas, įmonės sąskaita buvo atblokuota. Tiesa, ne iš karto.
"Maždaug po savaitės vėl galėjome naudotis savo pinigais. Tikrai labai nemalonu. Kol sąskaita buvo įšaldyta, atsidarėme naują kitame banke. Kad ateityje išvengtume panašių nesusipratimų", – neslėpė klaipėdietis.
Tokiose nepavydėtinose situacijose atsiduria ir paprasti žmonės, ne tik bendrovių savininkai.
Visai realu, kad bet kurio gyventojo, išsiėmusio penkiaženklę sumą, bankas paprašys pasiaiškinti, kur išleido savo legaliai įgytus pinigus.
Principas – pažink savo klientą
Komercinių bankų atstovai teigia, esą tokių priemonių yra priversti imtis dėl ES direktyvos ir Lietuvos įstatymų, kuriais siekiama kovoti su pinigų plovimu ir terorizmo finansavimu.
Kilus klausimų bankas iš tiesų gali reikalauti papildomų dokumentų, kad įsitikintų mokėjimo operacijos ar sandorio teisėtumu.
Paprastai konkrečius stebėsenos kriterijus ir praktines priemones kiekvienas komercinis bankas nustato pats.
"Swedbank" atstovas Saulius Abraškevičius apgailestavo, kad klientams teko patirti nepatogumų. Tačiau laikytis įstatymų bankas privalo.
"Norime atkreipti dėmesį, kad sąskaitos blokavimas yra kraštutinis veiksmas. Iki tol bankas stengiasi susisiekti su klientu jo nurodytais kontaktais ir gauti reikalingą informaciją. Pasitaiko, kad klientai nerodo pastangų komunikuoti su banku, ignoruoja skambučius ir panašiai. Pagal galiojančią tvarką, per 10 dienų nepavykus susisiekti su klientu jo nurodytais kontaktais, apribojama prieiga prie sąskaitoje esančių lėšų. Tačiau sąskaitos blokavimas nėra negrįžtamas veiksmas, gavęs reikalingą informaciją bankas sąskaitą gali atblokuoti. Laikydamasis įstatymų bankas privalo nustatyti klientų lėšų kilmę ir suprasti kliento vykdomas operacijas, taip įgyvendinamas principas "pažink savo klientą", – aiškino S.Abraškevičius.
Taip kovoja su šešėliu
"Swedbank" atstovo žodžiais, bankui svarbu žinoti, kokia veikla klientas užsiima, kas yra galutinis naudos gavėjas, kur juda kliento lėšos – taip siekiama užkirsti kelią pinigų plovimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangos meras ragina TS-LKD atšaukti sprendimą dėl pirmalaikių Seimo rinkimų6
Valdančiosios Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) Palangos skyriaus pirmininkas, kurorto meras Šarūnas Vaitkus ragina partijos vadovybę atšaukti sprendimą dėl pirmalaikių Seimo rinkimų. ...
-
Klaipėdos vaikų ligoninėje – šventinis sujudimas1
Birželio 1-oji, Vaikų gynimo diena, – svarbi šventė Klaipėdos vaikų ligoninėje. Tądien jau ne vienerius metus mažuosius pacientus linksmina Karinių jūrų pajėgų orkestras ir „raudonosios nosys“ – klounai-gydytojai, o ...
-
Lietuvos jūrų muziejus kviečia klaipėdiečius pajusti vėjo, vandens ir burių darną1
Lietuvos jūrų muziejus parengė išskirtinę dovaną klaipėdiečiams: galimybę ne tik pažinti, bet ir patirti vandenų pasaulį. ...
-
Įsigaliojo draudimas vasaros sezonu Palangos J. Basanavičiaus gatve važiuoti dviračiais6
Palangoje nuo ketvirtadienio J. Basanavičiaus gatvėje įsigaliojo draudimas važiuoti elektriniais paspirtukais, dviračiais, velomobiliais bei riedžiais, pranešė Palangos savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje – paskutinio skambučio šventė: netrūko ne tik juoko5
Birželio 1-ąją uostamiestyje nuskambėjo paskutinis abiturientų skambutis. Šiemet Klaipėdos mokyklas baigė net 1943 moksleiviai. Su nauju gyvenimo etapu juos pasveikinti atvyko šeimos nariai, draugai ir visus 12 metų šalia buvę bei...
-
Būsimiesiems inžinieriams – piniginės stipendijos
Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė, skatindama jaunimą rinktis su inžinerine pramone susijusias profesijas, įsteigė pinigines stipendijas. Jos skiriamos Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro moksleiviams, norintiems įgyti laivų korpusų surink...
-
Klaipėdiečiai šiurpsta: nuožmios atakos – iš dangaus12
Klaipėdiečiai šiurpsta nuo socialiniuose tinkluose plintančio vaizdo įrašo, kuriame užfiksuotas kiras, dorojantis gyvybės ženklų nerodantį balandį. Įrašas – išties sukrečiantis. Tačiau yra gyventojų, kirus vertin...
-
Gargždų centre esantis paštas apkarto: dėl jo likimo gyventojai pareiškė nuomonę2
Pačiame Gargždų centre esantis paštas gargždiškiams apkarto. Apklausoje dalyvavę gyventojai pareiškė, kad norėtų, jog pastatas būtų nugriautas. ...
-
Gargžduose prasideda 770-ojo miesto gimtadienio renginiai2
Ketvirtadienį prasideda keturias dienas truksiantys Gargždų miesto gimtadienio renginiai. ...
-
Dėl keistos viešnios – įtarimai
Dragūnų kvartalo rajone gyventojai ėmė nerimauti dėl keistų svečių. Įtarimų kilo dėl pusamžės moters, kuri vaikštinėjo po butus ir prašinėjo paramos. ...