- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tai, kad Klaipėdoje jau ne pirmus metus kursuoja ir keleivius veža uostamiestyje sukurti ir pagaminti elektriniai autobusai, jau nebestebina. Na, o prieš porą savaičių į vandenį nuleistas ir pirmuosius bandomuosius plaukimus atliekantis elektrinis laivas – dar karšta naujiena.
Ir tokia, kuria verta pasidžiaugti ir didžiuotis, nes elektrinio laivo idėja gimė ir buvo realizuota čia, Klaipėdoje.
Jo sumanytojai ir statytojai (nuo elektrinės sistemos iki dizaino) – KU laivų inžinerijos magistrantai: Tomas Žapnickas, jis ir KU mokslinių tyrimų laivo „Mintis“ techninės priežiūros inžinierius, ir Evaldas Narušis, laivų elektronikos specialistas, hidrografas. Laivas buvo statomas KU Jūros tyrimų instituto patalpose. „Mūsų tikslas buvo sukurti elektra varomą laivą ir parodyti, kad galima maloniai leisti laiką ant vandens – plaukioti be triukšmo, be naftos produktais varomiems laivams būdingo kvapo ir dūmų, be tepalų ir rizikos jais užteršti aplinką“, – taip dueto pusketvirtų metų darbą pristato Tomas Žapnickas.
Laivas pastatytas ant buvusios gelbėjimo valties korpuso, ją restauravus, sukūrus elektrinę valdymo sistemą bei dizainą. Jo ilgis – 8,5 m, korpuso plotis – 2,93 m, grimzlė – 0,65 m, elektrinio motoro galia 15 kW nuolatinė (30 kW trumpalaikė), baterijų talpa – 60 kWh. Laivas vienu metu gali plukdyti 12 keleivių, su viena įkrova nuplaukia 92 km.
Laivo statytojai jį jau išbandė plaukimuose Danės upėje. „Laivo paskirtis – trumpi pasiplaukiojimai nedideliais atstumais. Žinoma, su juo galime plaukti ir iki Juodkrantės, ir iki Nidos, atstumą jis kuo puikiausiai įveiktų, bet ilgesnėje kelionėje žmonėms čia tiesiog stigtų patogumų.“, – pasakoja Evaldas Narušis.
Laivo kūrėjai sako, jog po žiemos laivo vaizdas dar keisis. Po bandymų, iškėlus jį iš vandens, bus įrengiamos vidaus patalpos. Idėjų, kaip dar patobulinti savo kūrinį, komanda nestokoja.
Klaipėdietiškas elektrinis laivas, beje, dar neturintis oficialaus pavadinimo – vienas iš Klaipėdos universiteto ir dar 10 partnerių Lenkijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje vykdyto bendro projekto ELMAR veiklos rezultatų. Šio projekto tikslas – padėti Pietų Baltijos mažoms ir vidutinėms įmonėms patekti į tarptautines elektra varomų laivų rinkas. Klaipėdiečiai, jau įveikę kelią nuo idėjos iki galutinio produkto, džiaugiasi įkėlę koją į aplinkai draugiškesnio elektrinio vandens transporto kūrėjų pasaulį.
„KU yra EU-CONEXUS (Europos universitetas išmanių pakrančių miestų tvariai plėtrai) dalis ir mokslininkų ieškojimai kuriant aplinkai draugiškas inovacijas yra vienas iš Universiteto prioritetų. KU išauginti specialistai kūrė elektrinį autobusą, pas mus gimė elektra varomas laivas. Didžiuojuosi, jog einam koja kojon su pasauliu ir pažanga“, – sakė KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas, šiandien drauge su žiniasklaidininkais apžiūrėjęs ir įvertinęs elektrinio laivo pranašumus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų9
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo7
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?24
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas19
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių2
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...