Danės upėje išbandomas Klaipėdoje sukurtas ir pastatytas elektrinis laivas

  • Teksto dydis:

Tai, kad Klaipėdoje jau ne pirmus metus kursuoja ir keleivius veža uostamiestyje sukurti ir pagaminti elektriniai autobusai, jau nebestebina. Na, o prieš porą savaičių į vandenį nuleistas ir pirmuosius bandomuosius plaukimus atliekantis elektrinis laivas – dar karšta naujiena.

Ir tokia, kuria verta pasidžiaugti ir didžiuotis, nes elektrinio laivo idėja gimė ir buvo realizuota čia, Klaipėdoje.

Jo sumanytojai ir statytojai (nuo elektrinės sistemos iki dizaino) – KU laivų inžinerijos magistrantai: Tomas Žapnickas, jis ir KU mokslinių tyrimų laivo „Mintis“ techninės priežiūros inžinierius, ir Evaldas Narušis, laivų elektronikos specialistas, hidrografas. Laivas buvo statomas KU Jūros tyrimų instituto patalpose. „Mūsų tikslas buvo sukurti elektra varomą laivą ir parodyti, kad galima maloniai leisti laiką ant vandens – plaukioti be triukšmo, be naftos produktais varomiems laivams būdingo kvapo ir dūmų, be tepalų ir rizikos jais užteršti aplinką“, –  taip dueto pusketvirtų metų darbą pristato Tomas Žapnickas.

Laivas pastatytas ant buvusios gelbėjimo valties korpuso, ją restauravus, sukūrus elektrinę valdymo sistemą bei dizainą. Jo ilgis – 8,5 m, korpuso plotis – 2,93 m, grimzlė – 0,65 m, elektrinio motoro galia 15 kW nuolatinė (30 kW trumpalaikė), baterijų talpa – 60 kWh. Laivas vienu metu gali plukdyti 12 keleivių, su viena įkrova nuplaukia 92 km.

Laivo statytojai jį jau išbandė plaukimuose  Danės upėje. „Laivo paskirtis – trumpi pasiplaukiojimai nedideliais atstumais. Žinoma, su juo galime plaukti ir iki Juodkrantės, ir iki Nidos, atstumą jis kuo puikiausiai įveiktų, bet ilgesnėje kelionėje žmonėms čia tiesiog stigtų patogumų.“, – pasakoja Evaldas Narušis.

Laivo kūrėjai sako, jog po žiemos laivo vaizdas dar keisis. Po bandymų, iškėlus jį iš vandens, bus įrengiamos vidaus patalpos. Idėjų, kaip dar patobulinti savo kūrinį, komanda nestokoja.

Klaipėdietiškas elektrinis laivas, beje, dar neturintis oficialaus pavadinimo – vienas iš Klaipėdos universiteto ir dar 10 partnerių Lenkijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje vykdyto bendro projekto ELMAR veiklos rezultatų. Šio projekto tikslas – padėti Pietų Baltijos mažoms ir vidutinėms įmonėms patekti į tarptautines elektra varomų laivų rinkas. Klaipėdiečiai, jau įveikę kelią nuo idėjos iki galutinio produkto, džiaugiasi įkėlę koją į aplinkai draugiškesnio elektrinio vandens transporto kūrėjų pasaulį.

„KU yra EU-CONEXUS (Europos universitetas išmanių pakrančių miestų tvariai plėtrai) dalis ir mokslininkų ieškojimai kuriant aplinkai draugiškas inovacijas yra  vienas iš Universiteto prioritetų. KU išauginti specialistai kūrė elektrinį autobusą, pas mus gimė elektra varomas laivas. Didžiuojuosi, jog einam koja kojon su pasauliu ir pažanga“, – sakė KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas, šiandien drauge su žiniasklaidininkais apžiūrėjęs ir įvertinęs elektrinio laivo pranašumus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

darijus

darijus portretas
tokio laivo įranga ir lavo atnaujinimas, daugiause galėjo kainuoti 40 tūkstančiu, o ne 140štuku , nes mes žinom tikras irangos kainas, kaškas galimai prasiplovė 100 štuku euro, smagu naudot mokešciu moketuju pinigus ,o elektrines jachtas stato jau senai , nerace nauja jusu technologija, nekenciu visū sukčiu

elektra ir vanduo

elektra ir vanduo portretas
Daug klausymų dėl saugumo. Vanduo ir elektra. Kokia garantija, kad nenutrenks, neužsidegs baterijos. Ar yra atsakingų institucijų kurios tai gali patikrinti, garantuoti saugumą?

tai

tai portretas
niekada elektriniai laivai neperspjaus laivu su vidaus degimo varikliais. Tai jau irodyta su povandeniniais laivais. Ten akumuliatoriai buvo tik kaip pagalbine priemone, nes greitis ne tas ir trukme trumpa. Aisku, jei norima pazaisti - prasom.
VISI KOMENTARAI 8
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių