Pereiti į pagrindinį turinį

Dangės upėje skendęs laivas pažėrė klausimų: kalta krantinė?

2020-10-06 06:07

Dangėje pasvirusio laivo savininkas ėmėsi aiškintis, kodėl laivas ėmė grimzti. Kitų laivų savininkai mažai abejoja, kad išaiškės kita nei jiems žinoma nelaimės priežastis – netinkamai įrengta upės krantinė.

Paaiškino: savo laivo istorijos atkartojimą įžvelgęs vyras parodė metalinę kilpą, kuri galėjo pradaužti bortą ir laivą nuskandinti.
Paaiškino: savo laivo istorijos atkartojimą įžvelgęs vyras parodė metalinę kilpą, kuri galėjo pradaužti bortą ir laivą nuskandinti. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Sekmadienio naktį pavojingai pasviro ir ėmė skęsti šalia Pilies uostelio prie upės krantinės prišvartuotas norvegų "Ole Willassen". Šis prieš kelerius metus Klaipėdoje suremontuotas istorinis žvejų laivas iš uosto po remonto niekur taip ir neišplaukė. Visą laiką jis stovėjo Dangės upėje.

Kai sekmadienį, apie 4 val., laivas staiga pasviro, jį prižiūrintis vyras iššoko į krantą ir nuskubėjo pas greta esančio Pilies uostelio budėtoją.

Mano laivui, kuris dabar prišvartuotas kitoje upės pusėje, buvo atsitikę lygiai taip pat.

Upėje laivas apjuostas naftos produktus turinčiais sulaikyti užtvarais. Krantinė taip pat atitverta juosta, kad smalsuoliai nesiartintų prie laivo ir netrukdytų darbų.

Pirmadienį prieš pietus naras ruošėsi apžiūrėti panirusią laivo dalį.

Keli pagyvenę klaipėdiečiai stebėjo veiksmą ir aptarinėjo situaciją.

"Kažkada kažkas nevykusiai suprojektavo krantines, per vidurį visos krantinės įrengti metaliniai kabliai, prie kurių tikėtasi švartuoti. Kai vanduo Dangėje pakyla ir pučia stiprus vėjas, laivas bortu trankosi į tuos kablius, kol jie pramuša kiaurai. Vanduo į laivą ima tekėti kaip iš kanalizacijos, tada laivas pasvyra. Kitos priežasties nėra. Mano laivui, kuris dabar prišvartuotas kitoje upės pusėje, buvo atsitikę lygiai taip pat. Jokių padangų rišti negalima, nes jos užlenda po krantinės sija ir būna nurautos. Todėl apsaugos nuo tokio laivo sugadinimo nėra. Krantinė turi būti lygi, laivai švartuojami prie knechtų ant krantinės, o ne prie atsikišusių tvirtinimo žiedų. Dėl tokio netikusio krantinės suprojektavimo jau nukentėjo daug laivų", – pasakojo Igoris.

Vyras aiškino, kad nuo visiško nuskendimo laivą išgelbėjo tai, kad jis buvo be jokio krovinio, lengvas.

Igoris pasakojo, kad per naktį kilusį štormą nutrūko švartavimosi virvės. Savininkas jas pagavo, pririšo, bet audringą naktį apžiūrėti laivo neturėjo galimybės. O ryte atėjęs pamatė virš vandens kyšančią tik laivo nosį.

Igoris / Vytauto Liaudanskio nuotr.

"Senovėje viską darė remdamiesi patirtimi ir išmintimi, o dabar daugiau paiso grožio. Laivams čia nesaugu, o dar turime mokėti pinigus už tai, kad jie čia stovi. Savininkas dabar turi daug rūpesčių ir nuostolių. Kuo galime, turime jam padėti", – mano Igoris.

Vyrai krantinėje kalbėjo, kad pasvirusio laivo savininkas turėjo planų Norvegijoje plukdyti turistus į jūrą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų