Siūlo išdėlioti sąskaitas
Daugiausia emocijų kyla dėl to, kad prašymus šildymo kompensacijoms teikę klaipėdiečiai kol kas priversti mokėti visą būsto šildymo kainą.
Tačiau savivaldybės specialistai pabrėžia, kad kompensacijas gaus visi, kuriems bus nustatyta tokia teisė.
„Niekur nedingsime, vis tiek viską padarysime. Tik tai užims laiko. Suprantama, žmonėms kyla pyktis, kai jie turi mokėti sąskaitas be kompensacijų. Tačiau egzistuoja praktika, kai šildymo sąskaitas galima apmokėti visus metus, išdėliojant sumas ir vasaros mėnesiams. Tik mūsų žmonės nemėgsta tokios tradicijos“, – pastebėjo Klaipėdos savivaldybės Socialinių paslaugų skyriaus vedėja Audronė Liesytė.
Audronė Liesytė. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Tokia praktika taikoma net ir įstaigoms, kad nesusidarytų skolos.
Eilėje – tris mėnesius
Sprendimas dėl kompensacijos priimamas per mėnesį nuo prašymo registracijos bei visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.
Šiuo metu registruojami ir nagrinėjami spalio pradžioje internetu Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS) pateikti prašymai.
Pastaruoju metu prašymų nagrinėjimo procesas tapo dar sudėtingesnis, nes jau beveik dvi savaites yra fiksuojami nuolatiniai (SPIS) trikdžiai. Todėl pateiktų prašymų nagrinėjimo terminas savivaldybėje pratęsiamas.
Savivaldybės Socialinių išmokų poskyrio vedėja Gina Vilimaitienė tikino, kad Klaipėdoje prašymams nagrinėti skiriamos papildomos darbuotojų pajėgos.
Prašymai praėjusį rudenį buvo pradėti priiminėti visu mėnesiu anksčiau.
Niekur nedingsime, vis tiek viską padarysime.
„Nuo rugsėjo priimami prašymai. Jei nustatoma, kad gyventojas turi teisę į kompensaciją, pinigai bus grąžinami už visą šildymo sezoną. Yra tik viena sąlyga – prašymas turi būti parašytas šildymo sezono metu“, – paaiškino G. Vilimaitienė.
Pavyzdžiui, jeigu gyventojas kreipsis 2023 m. balandį, kompensacijos galės būti grąžinamos už 2022 m. spalio, lapkričio, gruodžio ir 2023 m. sausio, vasario ir kovo mėnesius.
2022 m. rugsėjį SPIS yra pateikta apie 17,8 karto daugiau prašymų nei 2021 m. rugsėjį, per 2022 m. spalį gauta apie 4,3 karto daugiau prašymų nei 2021 m. spalį.
Socialinių išmokų poskyrio specialistai aptarnauja asmenis ir pagal išankstinę registraciją, kai atvykstama tiesiogiai į padalinius.
Tačiau šiuo metu registracija vyksta tik balandžio mėnesiui.
Jau išnagrinėta apie 75 proc. gautų prašymų kompensacijoms.
Klausimai dėl užmokesčio
Iš viso savivaldybė yra gavusi 13 878 prašymus šildymo išlaidoms kompensuoti, 2021 m. tuo pačiu laikotarpiu gauta tik 7 540 prašymų.
„Žmogus turi du mėnesius, per kuriuos privalo pateikti trūkstamus dokumentus. Tai dažniausiai yra darbo užmokesčio klausimai. Jei žmogus dirba individualiai, reikia pateikti pajamų žurnalus. Prašymai labai dažnu atveju yra tušti, net be darbo užmokesčio pažymų. Kaip mums apskaičiuoti, ar turi žmogus teisę į kompensaciją, jei jis neteikia darbo užmokesčio pažymos?“ – akcentavo G. Vilimaitienė.
Specialistė pažymėjo, kad besikreipiančiojo turto vertė nėra vertinama, žiūrima, ar iš to turto nėra gaunama pajamų.
„Mes juk galime patikrinti tik „Sodros“ duomenis, draudžiamąsias pajamas, o kompensacijai gauti skaičiuojamos faktinės žmogaus pajamos. Laikas dėl to ir gaištamas, kad tenka siųsti raštus, prašyti papildomų dokumentų“, – sakė G. Vilimaitienė.
Yra buvę atvejų, kad du mėnesius specialistai gaišo tam, kad gyventojui būtų apskaičiuota kelių eurų kompensacija.
Naujausi komentarai