Dėl išpažinties – į teismą

Išlaisvina tik mirtis

Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės parapijos klebonas kunigas Vilius Viktoravičius patvirtino, kad dvasininkas negali suteikti išrišimo žmogui, gyvenančiam nesantuokoje.

Tai yra normali bažnyčios praktika.

"Pasielgta teisingai, kadangi išlieka išorinė nuodėmė, o po išpažinties reikia atsilyginti ir taisytis. Šiuo konkrečiu atveju išrišimo niekas negali duoti. Jis suteikiamas tik tuomet, jei žmogus ruošiasi santuokai, bet ne tada, kai tai – nuolatinė gyvenamoji būsena", – komentavo V.Viktoravičius.

Belieka tik kreiptis į bažnytinį teismą ir tikėtis teigiamos nutarties.

"Skyrybos įmanomos tik tuo atveju, jeigu santuoka bus pripažinta negaliojančia. Turime daug aktyvių parapijiečių, kurie gyvena antroje santuokoje ir negali nieko padaryti", – aiškino klebonas ir pripažino, kad anuliavimas – sudėtinga procedūra.

"Nėra taip, kad nuėjau į 'Maximą" ir parsinešiau duonos. Minėtas kelias irgi nėra garantuotas. Prieš tai reikėtų pasikalbėti su parapijos klebonu ir pasitarti, ar iš tikrųjų yra kabliukų, kurie išspręstų šį reikalą", – dėstė jis.

Priežastys gali būti įvairios. Neištikimybė, anot jo, į šį sąrašą nepatenka.

"Yra dvylika priežasčių, ardančių santuoką. Bent viena jų turėtų būti santuokos sudarymo metu, o ne po to. Suvokimo nebuvimas, vyro impotencija, kunigo jurisdikcijos nebuvimas, baimė, prievarta. Tiek fizinė, tiek moralinė", – vardijo dvasininkas.

Esti viena galimybė nusimesti nuodėmės naštą ir nesikreipiant į teismą. Tai – sutuoktinio mirtis.

"Akropolio" sindromas

Paklaustas, ar išrišimas nėra subjektyvus reikalas, juk Tėvas Stanislovas Raimondai nuodėmes atleido, kunigas atsakė tiesmukiškai.

"Oi, nepradėkime analizuoti tokių žvaigždžių, kurie kitą kartą, būkime "biedni", bet teisingi, elgiasi ar elgdavosi neteisingai", – samprotavo V.Viktoravičius.

Jo žodžiais tariant, scenarijų būna įvairių. Kartais žmonės neįdeda jokių pastangų, kad gautų išrišimą, kiti, priešingai – aktyviai ima jautį už ragų.

"Kai kurie nori, kad viskas jiems būtų padedama ant lėkštutės. Vadinu tai "Akropolio“ sindromu", – vaizdžiai išsireiškė klebonas.

Jam antrino kitas, viešumo pabijojęs, kunigas.

"Būkime realistai, žmonės dažnai meluoja, galbūt moteris nepasakė visko iki galo, atlikdavo šventvagišką išpažintį, todėl ir gaudavo išrišimą. Tiesą sakant, tokie klausimai yra sprendžiami visiškoje paslaptyje ir nedalyvaujant tretiems asmenims. Iš kiekvieno paklausto kunigo jūs išgirsite oficialų bažnyčios mokymą. Kanonai – visiems tie patys", – tvirtino jis.

Vis dėlto atsirado ir manančiųjų kitaip.

Anksčiau Klaipėdos Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčios kunigas, o šiuo metu – Vilniaus Šv. Pranciškaus Asyžiečio (Bernardinų) parapijos klebonas Evaldas Darulis į situaciją pažvelgė nuosaikiau.

"Labai priklauso nuo atvejo. Jeigu žmogus atlieka išpažintį laikydamas savyje labai sunkią nuodėmę, kuri jį slegia, kunigas turėtų duoti išrišimą. Nes negalėtų palikti žmogaus kaltės jausme. Dažniausiai kunigai atsižvelgia tik į kanonų teisę, bet ne į platesnę ir daugiau apimančią moralinę teologiją. Pastarosios didžioji dalis tiesiog nėra studijavę", – kalbėjo pranciškonas.

Jo paties praktikoje būta visko.

"Jeigu jau ateina, dažniausiai duodu išrišimą. Svarbu, kad žmogus patikėtų Dievo gailestingumu. Jeigu esi kaltas, atsakysi prieš Dievą", – tarstelėjo klebonas.

Skaičių nefiksuoja

Oficialios statistikos, kiek per metus Klaipėdoje anuliuojama bažnytinių santuokų, Klaipėdos savivaldybės Civilinės metrikacijos skyrius neturi.

"Reikėtų rankiniu būdu versti kiekvieną akto įrašą ir žiūrėti: tai civilinė ar bažnytinė santuoka. Būtų per daug sudėtinga", – teigė Klaipėdos savivaldybės Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja Gražina Misevičienė.

"Kad tokių turime, tai tikrai. Tačiau bažnytinių santuokų, palyginti su civilinėmis, yra kur kas mažiau. Vienas, du procentai", – komentavo G.Misevičienė.

Iš viso pernai Klaipėdoje įregistruota 1 261 santuoka. Iš jų bažnyčios tvarka – 225. 2015 m. atitinkamai: 1 288 ir 224.

2016 m. nutrauktos 599 santuokos, 2015 m. – 635.

Kiek iš jų anuliavo pati bažnyčia, nėra žinoma.

"Mums nereikia tokios statistikos, nes bažnytinės santuokos nutraukimas civiline tvarka neatliekamas", – tarstelėjo vedėja.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Bet

Bet portretas
Ką sugyventiniai iš viso veikia bažnyčioje, jeigu nenori savo nuodėmingo gyvenimo būdo pakeisti?

Vakarė

Vakarė portretas
Teisingai, Laura. Tavo komentaras brandus.

Laura

Laura portretas
O aš manau,kad jeigu žmogus apsisprendė priimti santuokos sakramentą ,taigi pats prie altoriaus pasakė,kad ši santuoka jam iki mirtis juos išskirs. Tai tuo viskas ir pasakyta.Kitos santuokos jau bažnyčia nebegali laiminti.Tegul sau gyvena ir toliau tokį palaidą gyvenimą. Rimtas šansas gali būti tik vienas. O dabar laksto nuo vienos prie kitos , laikas visiems susiimti ir baigti tą balaganą.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių