Tradicinės lenktynės
Ketvirtadienio rytą uostamiestyje surengtos jau tradicinėmis tapusios Dienos be automobilio varžybos.
Kaip ir kasmet minint šią dieną, autobuso, automobilio, elektromobilio keleiviai bei dviratininkas ir bėgikas varžėsi, kuris greičiau įveiks atstumą nuo miesto pietuose esančio prekybos centro BIG iki kitame miesto gale esančio Klaipėdos universiteto.
Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro Bendruomenės sveikatos stiprinimo skyriaus vedėja Vaida Burinskaitė paaiškino, kad tradicinėmis lenktynėmis siekiama gyventojams parodyti, kokios transporto priemonės piko metu yra efektyvesnės bei paskatinti būti fiziškai aktyvesniais, tausoti aplinką.
Pastebima, kad lenktynių metu siekiama įvertinti ir kaip miesto infrastruktūra yra pritaikyta skirtingoms transporto rūšims.
Laimėjo dviratininkas
Šiųmetės lenktynės parodė, jog uostamiestyje, kol kas greičiausiai juda dviratininkai. Kaip ir pernai, šiemet pergalę šventė būtent šios transporto priemonės vairuotojas.
Tiesa, antroje vietoje likęs elektromobilis dviratininkui nusileido tik trejetu minučių. Per 24 min. trasą įveikė ir trečiąją vietą užėmė autobusas, patvirtinęs, jog yra greita ir patogi susisiekimo priemonė mieste.
Pastebima, kad šiemet visi lenktynių dalyviai distanciją įveikė greičiau nei ankstesniais metais.
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, galima konstatuoti, kad Darnaus judumo metais pastebimai pagerėjo sąlygos judėti ne tik darnaus judumo priemonėmis – dviračiu, elektromobiliu ir viešuoju transportu, tačiau ir automobiliu su vidaus degimo varikliu.
„Nors automobilis su vidaus degimo varikliu ir liko paskutinis, tačiau skaičiuojant absoliučiu laiku, atvažiavo penkiomis minutėmis anksčiau nei pernai“, – paaiškino G.Neniškis.
Kliudė pažeidėjai
Greičiausiai autobusas minėtą trasą buvo įveikęs 2014-aisiais, kai užtruko 18 min. Tikėtina, kad šiemet savo kelyje jis sutiko keletą trukdžių.
Direktorius atkreipė dėmesį į tai, kad iš 14-os autobuso kelyje buvusių šviesoforų 11-oje autobusui užsižiebė raudona šviesa.
„Akivaizdu, kad ši „raudonoji banga” prie prastesnio autobuso rezultato prisidėjo iš esmės. Todėl išmanioji šviesoforų valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui Klaipėdai tampa būtinybe“, – teigė G.Neniškis.
Pašnekovo teigimu, kelionės metu užfiksuoti 3 neleistini lengvųjų automobilių važiavimo „A” juosta atvejai bei atvejis, kai 6-to numerio maršrutinis taksi išleido keleivį prie sustoti draudžiančio ženklo, kas taip pat stabdė autobuso judėjimą.
Tikisi įvažos
Pastebima, kad ekspresinių viešojo transporto priemonių greitį būtų padidinusi ir šiais metais miesto planuota įrengti autobuso įvaža Baltijos stotelėje, nes įvažoje sustoję neekspresiniai autobusai nebūtų trukdę ekspresui pravažiuoti Baltijos stotelę, kurioje ekspresiniai autobusai neturi stoti.
Viliamasi, kad ateityje ši įvaža vis dėlto atsiras ir viešajam transportui bus naudinga kitais metais.
G.Neniškis taip pat pastebėjo, kad apie visus lenktynių metu užfiksuotus kelių eismo taisyklių pažeidimus bus informuota policija.
Varžėsi ir dviese
Šiemet uostamiestyje surengtos ne tik šios jau tradicinėmis tapusios lenktynės. Tuoj po jų finišo startavo ir dar vienos, kuriose varžėsi tik elektromobilio vairuotojas ir dviratininkas.
Apie 9 val. kuris greičiau įveiks atstumą nuo Taikos prospekto ir Kauno gatvės sankryžos iki Liepų gatvėje įsikūrusio Laikrodžių muziejaus varžėsi už elektromobilio vairo sėdęs autokroso Europos vicečempionas Paulius Pleskovas ir dviratį pasirinkęs ūkio viceministras Gediminas Onaitis.
„Tai buvo visiškai spontaniškai gimęs iššūkis tiesiog socialiniame tinkle bendraujant su P.Pleskovu nusprendėme pasivaržyti, kuris greičiau atvažiuos“, – teigė G.Onaitis.
Pašnekovo teigimu, viena svarbiausių lenktynių sąlygų buvo – laikytis kelių eismo taisyklių.
Pergalę šiose lenktynės taip pat šventė dviratininkas – G.Onaitis, kuris automobiliu riedėjusį P.Pleskovą aplenkė keliomis minutėmis ir atstumą įveikė per maždaug 7–8 min.
Pirmas finišą pasiekęs viceministras neabejojo, jog piko metu dviratininkui pavyktų dar ryškiau aplenkti automobilį net itin ir nesistengiant. G.Onaitis priekaištų neturėjo ir minėtos trasos dviračių infrastruktūrai.
„Galima būtų diskutuoti dėl dviračių takų plėtros, kad jų daugiau galėtų atsirasti, tačiau suprantama, kad viskas įgyvendinama ne iš karto“, – pastebėjo viceministras.
Pašnekovas patikino, jog jeigu galimybės leistų, mielai kasdien į darbą keliautų dviračiu.
Naujausi komentarai