Rezgami planai apmokestinti automobilių stovėjimą Karklės kaime. Klaipėdiečių pamėgta pajūrio vieta ateityje gali likti sunkiai pasiekiama dėl naujų mokesčių – rinkliavos už mašinų stovėjimą ir visose saugomose teritorijose įvedamo lankytojo bilieto.
Reikalauja tvarkos
Siūlymo įvesti rinkliavą už automobilių stovėjimą Klaipėdos rajono savivaldybės Turizmo taryba sulaukė iš Pajūrio regioninio parko direkcijos. Aplinkosaugininkai tokį žingsnį motyvuoja tuo, kad vasaros metu abipus kelio Klaipėda–Karklė tvyro chaosas. Žmonės automobilius stato bet kur ir nesilaiko saugumo reikalavimų.
Tačiau paaiškėjo, kad šis kelias iš viso negali būti apmokestintas, nes jis yra regioninės reikšmės. Rinkliava už stovėjimą gali būti įvesta tik Karklės kaimo teritorijoje. Šio kaimo bendruomenė yra suskaičiavusi, kad kaimo ribose galima sustatyti apie 200–300 automobilių.
„Vasarą šioje vietoje būna šimtai pažeidėjų, o policija neturi pajėgų tvarkai palaikyti. Mūsų manymu, turėtų būti įvesta rinkliava, tuomet atsiras įstaiga, kuri prižiūrės tvarką“, – tikino Pajūrio regioninio parko direkcijos vadovas Darius Nicius.
Įrengė dvi aikšteles
Karklėje direkcijos iniciatyva jau yra įkurtos dvi automobilių stovėjimo aikštelės, kuriose telpa 50 mašinų. Vienas privatus žemės sklypas net turi paskirtį tokiai veiklai.
„Tačiau privatininkai nesiima vystyti šios srities, nes Karklėje automobilių stovėjimas yra nemokamas. Visi laukia Karklės kelio rekonstrukcijos, nes jos metu numatyta įrengti tris automobilių aikšteles. Tačiau tam reikia milijonų litų, o šio projekto finansavimas yra įstrigęs“, – tikino D.Nicius.
Vienas privatininkas buvo išsiėmęs verslo liudijimą ir mėgino nuomoti savo sklypą automobilių vairuotojams. Tačiau per sezoną jis tesulaukė vieno kliento.
D.Nicius pastebėjo, kad Klaipėdos miesto savivaldybė paplūdimių priežiūrai kasmet skiria du milijonus litų, o Klaipėdos rajono savivaldybė tesugeba pastatyti kelias šiukšliadėžes ir atsiunčia porą moteriškių atliekoms pliaže surinkti.
„Savivaldybė yra neįgali prižiūrėdama šią teritoriją. Jei atsirastų rinkliava, atsirastų ir įmonė, kuri rūpintųsi aikštelėmis. Palanga turi rinkliavą, uostamiestis taip pat, o Karklėje niekaip nepavyksta įvesti tvarkos. Keliu leidžiamas 90 km/h greitis, o abipus kelio – daug automobilių. Iki nelaimės yra vienas žingsnis", – rėžė D.Nicius.
Lauktų ilgas kelias
Klaipėdos rajono savivaldybė ne pirmą kartą gauna tokių pasiūlymų dėl naujos rinkliavos, tačiau neskuba palaikyti šios idėjos.
Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos narys Algirdas Liaudanskis tikino, kad savivaldybė, prieš pasišaudama žmogų apmokestinti nauja rinkliava, turi jam ką nors pasiūlyti.
„Negali pulti reikalauti pinigų. Pirma reikia investuoti, įrengti bent primityvias aikšteles. Manyčiau, pusė rinkliavos sumos turėtų būti skirta tokioms aikštelėms įrengti“, – tikino A.Liaudanskis.
Prieš įvedant rinkliavą dar reikėtų sustatyti kelio ženklus, kurie kainuotų apie 5 tūkst. litų.
„Daug visokių procedūrų reikėtų įveikti. Savivaldybė turėtų pasirūpinti kelio ženklais, kad žmogus žinotų, kur mokėti“, – tikino A.Liaudanskis.
Gavusi siūlymą Turizmo taryba gali parengti projektą ir su juo žingsniuoti į rajono tarybą, kad politikai apsispręstų – įvesti ar ne tokią rinkliavą.
„Mes pritariame tik dėl to, kad prie Kalotės ežero galima paimti du sklypus visuomenės poreikiams ir būtų galima ten įrengti dvi aikšteles. Tačiau nemanau, kad Turizmo taryba priims sprendimą kreiptis į politikus dėl rinkliavos įvedimo“, – sakė tarybos narys.
Planai atidėti
Mažai tikėtina, kad rajono taryba imsis tvirtų žingsnių.
„Mes nesame prieš rinkliavą. Tačiau vis kalbame daug metų, o valdančioji dauguma galvoja kitaip. Gal po rinkimų situacija pasikeis? „Sarmata“ yra neišnaudoti tokio pajūrio“, – rėžė A.Liaudanskis.
Nuo kitų metų poilsiautojų laukia dar vienas mokestis – už vieną eurą teks pirkti lankytojo bilietą.
„Šis bilietas nėra privalomas, tačiau jei žmogus naudosis mūsų infrastruktūra, turės susimokėti. Į paplūdimį atvažiuojantys klaipėdiečiai nebus verčiami pirkti tokio bilieto“, – aiškino D.Nicius.
Mėginimas įgyvendinti lankytojų bilieto sistemą nuo sausio 1-osios stringa dėl lėšų trūkumo. Pinigų reikia bilietams spausdinti, todėl tikimasi, kad sistema pradės veikti nuo kovo 1-osios.
Naujausi komentarai