Į Klaipėdą plaukia didžiausias Lietuvos keltas

Sekmadienį Klaipėdos jūrų uostą turėtų pasiekti naujas Lietuvos laivybos kompanijos „DFDS Lisco“ keltas „Lisco Maxima“. Tai bus didžiausias laivas, kada nors plaukęs su Lietuvos vėliava, ir penktasis iš aštuonių Europoje esančių tokio tipo keltų. Keltą apie metus statė Italijos bendrovė „Nuovi Cantieri Apuania S.p.A.“. Pirmasis šio laivo modelis buvo sukurtas vos prieš dvejus metus. 

Bendrasis naujojo kelto „Lisco Maxima“ tonažas siekia 24 tūkst. 950 tonų, laivas yra 199 metrų ilgio. Juo galės būti plukdoma 2500 linijinių metrų krovinio bei 510 keleivių. Tai bus daugiausiai keleivių galintis gabenti laivas Lietuvos registre. Laivas galės išvystyti 23 mazgų greitį. „Lisco Maxima“ planuojama naudoti mažiausiai 25 metus. 

„Didžiausias Lietuvoje keltas „Lisco Maxima“ yra pirmas tokio dydžio laivas, plauksiantis po Lietuvos vėliava. Tai šešioliktas laivas, įregistruotas Lietuvos laivų registre per pastaruosius metus, tačiau savo dydžiu jis lenkia artimiausią konkurentą - „DFDS Lisco“ laivą „Lisco Gloria“, - sakė „DFDS Lisco“ atstovas Vaidas Klumbys. 

„Lisco Maxima“ triskart per savaitę kursuos maršrutu Klaipėda - Kylis. Laivą aptarnaus ir kartu plauks 36 žmonių įgula, kuriai vadovaus patyręs lietuvis kapitonas Henrikas Žalandauskas. Kapitonas šiuo metu plukdo keltą iš Italijos į Lietuvą. Pirmoji oficiali kelto kelionė iš Klaipėdos į Kylį numatyta gegužės 11 dieną. 

„Lisco Maxima“ taps aštuntuoju laivu, priklausančiu Lietuvos bendrovei AB „DFDS Lisco“ ir plaukiančiu po Lietuvos vėliava. Jis pakeis iki šiol naudotą „Lisco Optima“ keltą - pastarąjį planuojama perkelti į Švedijos krovininių-keleivinių laivų liniją.

Naujojo „DFDS Lisco“ kelto pavadinimas rinktas pagal griežtus bendrovės numatytus kriterijus. Nuo 2002 m. „DFDS Lisco“ laivų pavadinimuose privaloma tvarka turi būti naudojamas iš trijų skiemenų susidedantis lotyniškas žodis, kuris baigiasi balse A ir kuriuo anksčiau jau buvo vadinti „DFDS“ laivai. „Lisco Maxima“ pavadintas nuo 1978 m. turėto „DFDS“ laivo vardu. 

2008 m. bendrovė „DFDS Lisco“ pardavė keturis kompanijos strategijos reikalavimų neatitikusius laivus, o šiemet be „Lisco Maxima“ įsigijo dar du naujus modernius Ro-Ro tipo krovininius keltus. „Nuosekliai laikomės pagrindinės kompanijos priimtos laivų atnaujinimo strategijos ir kokybės politikos. Naujasis įsigytas keltas sustiprino mūsų bendrovės pozicijas linijose tarp Lietuvos ir Vokietijos bei Lietuvos ir Švedijos bei leido pagerinti klientų aptarnavimą. Manome, kad naujasis „Lisco Maxima“ ne tik teigiamai paveiks bendrovės veiklos apimtis, bet ir prisidės prie Lietuvos laivybos plėtros“, - teigia V.Klumbys.


Šiame straipsnyje: DFDS Liscolisco maximalisco

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių