Pereiti į pagrindinį turinį

Į mišias – lyg į darbą

2013-04-27 05:00
Į                                      mišias – lyg į darbą
Į mišias – lyg į darbą / Vytauto Petriko fotomontažas

Atlikti katalikišką pareigą ir vaikus privesti Pirmosios Komunijos sumanę klaipėdiečiai pašiurpo, kad tokia galimybė bus suteikta tik tuomet, jei gimdytojai su atžalomis kiekvieną sekmadienį lankysis mišiose metus ar net dvejus. „Jei nori gyventi, turi valgyti. Jei nori būti kataliku, turi dalyvauti mišiose“, – tėvų priekaištus atrėmė dvasininkai.

Reikalavimai pribloškė

Klaipėdietės Neringos (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – V.S.) dukrai netrukus sukaks 11 metų. Todėl moteris ėmė domėtis tvarka, kaip mergaitę privesti Pirmosios Komunijos.

„Nors ir nesame labai praktikuojantys katalikai, tačiau dukra pakrikštyta. Todėl norime, kad jai būtų suteiktas ir Pirmosios Komunijos sakramentas. Kad ateityje nekiltų problemų, jei dukra nuspręs tuoktis bažnyčioje“, – aiškino pašnekovė.

Tačiau kai savo parapijoje ji sužinojo, kokia egzistuoja tvarka ir reikalavimai vaikams, kurie ruošiami Pirmajai Komunijai, moteris net aiktelėjo iš nuostabos.

Paaiškėjo, kad vaikai kiekvieną sekmadienį nuo gegužės iki spalio privalo lankyti specialias pamokėles, kurios organizuojamos prie bažnyčios. Viena jų trunka apie pusantros valandos.

Negana to, po kiekvienos pamokos vaikai dar privalo dalyvauti ir sekmadienio mišiose. Pageidautina – bent su vienu iš tėvų. Lankyti pamaldas reikia metus, o jei vaikas mokykloje nelanko tikybos pamokų, lankytis mišiose reikia dvejus metus.

Papirkinėti nenori

„Dabar apskaičiuokime, kiek laiko turime sugaišti tam, kad vaiką privestume Pirmosios Komunijos. Kiekvieną sekmadienį pamokėlėms ir mišioms reikia skirti mažiausiai po tris valandas, ir taip dvejus metus. Esame dirbantys, užsiėmę, sekmadienis – kone vienintelė diena, kai visa šeima galime pabūti kartu, o ją turime praleisti bažnyčioje“, – ir piktinosi, ir ironizavo Neringa.

Ji niekaip negalėjo suprasti, kad tokia tvarka egzistuoja XXI amžiuje, tai, regis, visi reikalai turėtų būti sprendžiami liberaliau.

„Suprantu, kad vaikus reikia specialiai paruošti Pirmajai Komunijai, jie turi įgauti žinių. Bet juk galima kitaip viską sutvarkyti, užduoti namų darbų, organizuoti egzaminus. Pati buhalterių kursus per mėnesį baigiau nuotoliniu būdu, o tam, kad dukra prieitų Pirmosios Komunijos, turime nueiti kančių kelius“, – stebėjosi klaipėdietė.

Pasikalbėjusi su draugais, kurie taip pat turi vaikų ir ketina juos leisti Pirmosios Komunijos, sužinojo, kad ir jie susiduria su tokiomis pat problemomis.

Moteris teigė net girdėjusi, jog su kai kuriais kunigais galima „susitarti“ ir suderinti, kad vaikams sakramentas būtų suteiktas apeinant galiojančią tvarką.

„Tačiau taip daryti nesinori. Keistas tas siekis prievarta suvaryti vaikus sekmadieniais į bažnyčią. Juk įprastai į maldos namus einame tik per didžiąsias metų šventes, netekę artimųjų žmonių, per jų mirties metines. Net pikta, kai dvasininkai turi laiko reikšti savo nuomonę apie gėjus, o Pirmosios Komunijos suteikimo tvarkos negali sutvarkyti“, – emocijas sunkiai tvardė Neringa.

Skųstis beprasmiška

Ji pabrėžė, kad jau dabar turi pradėti planuotis savo ir dukters darbotvarkę aštuonių mėnesių sekmadieniams.

Telšių vyskupijos vyskupo vikaras Klaipėdos kraštui kunigas Vilius Viktoravičius patvirtino, kad vaikai, norintys gauti Pirmosios Komunijos sakramentą, išties turi daugiau nei pusmetį lankyti specialias pamokas, o metus ar dvejus sekmadieniais dalyvauti mišiose.

„Jose reikia dalyvauti visą gyvenimą, ir nėra ko skųstis, nes tokie skundai būtų paiki. Jei nori vadintis kataliku, juo būti, mišiose reikia lankytis visą gyvenimą. Tai juk primityvu. Jei nori gyventi, turi valgyti. Juk jei nevalgysi, tai ir neišgyvensi. Jei nori būti žmogumi, negali elgtis gyvuliškai. Katalikas turi pareigų ir privalo jų laikytis“, – ir filosofavo, ir kategoriškas buvo V.Viktoravičius.

Anksčiau net būta kalbų, jog terminas, kiek metų iki Pirmosios Komunijos sakramento vaikai privalės sekmadieniais lankyti mišias, gali būti net pratęstas, nes jis esą yra vienas trumpiausių Europoje.

Tačiau V.Viktoravičius patvirtino, kad apie termino pratęsimą jokių kalbų pastaruoju metu nėra kilę.

Išmetė dėl futbolo

Klaipėdoje būta skaudžių ir vaikus, ir jų gimdytojus sukrėtusių istorijų, kai nepilnamečiai buvo pašalinti iš kursų, kuriuos lankė, kad gautų Pirmosios Komunijos ir Sutvirtinimo sakramentus.

Keturiolikametis iš kursų buvo pašalintas, nes esą praleido per daug paskaitų. Pašalintas jis buvo tada, kai iki kursų pabaigos ir sakramentų suteikimo buvo likusios kelios savaitės.

Berniukas kelias pamokas praleido dėl objektyvių priežasčių – buvo išvykęs į futbolo varžybas. Tai įrodė ir pristatyta pažyma iš Futbolo mokyklos.

Jos treneriai tąkart pabrėžė, kad tokių problemų kyla ne viena ir ne dvi. Visi sportuojantys vaikai, kurie lanko Pirmosios Komunijos ar Sutvirtinimo sakramento kursus, turi tokių pat sunkumų. Esą vaikams taip ir pasakoma: pasirinkite bažnyčią arba sportą.

Dvasininkai pabrėžė, jog tokie kursai yra tikėjimo praktika, todėl praleidus paskaitas, vaikai nėra pasirengę gauti Pirmosios Komunijos ar Sutvirtinimo sakramentų.

„Bet per prievartą bažnyčios tikrai netaps pilnesnės. Manau, kad bus net priešingas efektas – tokia tvarka tik atgraso vaikus nuo Dievo ir nuo tikėjimo“, – konstatavo klaipėdietė Neringa.


Komentaras

Janina Grigienė

Klaipėdos P.Mašioto progimnazijos, kuri yra katalikiškos pakraipos, direktorė

Manau, kad tikybos pamokos tikrai nėra blogis. Programa labai įdomi, yra ir tikybos, ir etikos temų. Esu įsitikinusi, kad dorinio ugdymo net nereikėtų diferencijuoti, bet, aišku, egzistuoja pasaulėžiūros dalykai, auklėjimas, tradicijos, ir tėvai turėti teisę pasirinkti. Gal jei mokyklose dorinis ugdymas būtų tik tikyba, tėvams nereikėtų piktintis ir dėl Pirmosios Komunijos, kad tikybos nelankantiems vaikams dvejus metus reikia sekmadieniais eiti į bažnyčią, jog gautų šį sakramentą. Jei vaiką pakrikštijai, tai supranti, kad reikės ir kitų sakramentų. Tuomet ir reikėtų kryptingai eiti tuo keliu. Tikėjimas ir tikybos mokslas tik sustiprintų asmenybę, jos vertybes. Gyvenimas ir šių dienų įvykiai byloja, jog tikėjimas yra labai svarbus. Tačiau jei esi toli nuo Dievo, nenori tikėjimo, tai niekas per prievartą jo ir neįkiš. Kartais tenka girdėti, jog vaikai Pirmosios Komunijos vedami tik todėl, kad viskas būtų sutvarkyta. Bet ar tai nėra tik fasadas, kažkoks apsimestinumas? Pirmosios Komunijos galima ir neiti, bet jei jau toks sprendimas yra, tai reikia susitaikyti su tvarka. Gal ji ir griežtoka, bet taip ugdoma valia ir atsakomybė. Vaikus esame įpratę lepinti, popinti, jiems suteikiame šiltnamio sąlygas. Tačiau jei vaikas žinos, kad kiekvieną sekmadienį jam reikia eiti į mišias, taip bus ugdomas ne tik jo tikėjimas, bet ir atsakomybės jausmas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų