Kam atiteks Klaipėdos Atgimimo aikštė?

Statys vandenyje?

Kalbinti geologinių tyrimų įmonės "Ingeo" darbuotojai taip pat labai neslėpė, kad dirba privataus užsakovo prašymu.

Įvairiose Atgimimo aikštės vietose geologai per kelias valandas išgręžė septynias 20-ies metrų gylio skyles.

Specialiais zondais varpant gruntą buvo aiškinamasi, kas yra po kojomis. Be smėlio, žvyro, molio, akmenų ir net augalijos sąnašinio sluoksnio, geologai aptiko vandeningo smėlio. Yra vietų, kur vandeningas smėlio sluoksnis buvo aptiktas 2–3 metrų gylyje, o kai kur ir 3,7 metro po žeme.

"Čia juk visur buvo upė. Ji keitė vagą, kai kur susidarė pelkės, ėmė augti augalija, kaupėsi sąnašos. Taip, didžiausias galvos skausmas statytojui yra vandeningo smėlio sluoksnis. Bet šiuolaikinės technologijos leidžia pastatyti bet ką ir bet kur. Klausimas tik, kiek tai kainuos", – tikino geologai.

Vieta mašinai – 10 tūkst. eurų

Atgimimo aikštės raidos galimybių studijoje įvardijama, kad antžeminės aikštės dalies sutvarkymas kainuos 1,5 mln. eurų.

Požeminė dalis, preliminariais skaičiavimais, atsieitų apie 2 mln. eurų.

"Investuotojas pasiruošęs padengti techninio projekto išlaidas. Kol kas žinoma tik tiek. Apie kokią visų investicijų sumą kalbama, aš nežinau", – aiškino G.Pocius.

Teigiama, kad techninio projekto vertę sudaro apie 7 proc. visos projekto vertės. Skaičiuojant 7 proc. nuo 3,5 mln. eurų išeitų, kad investuotojas turėtų būti pasiruošęs pakloti 245 tūkst. eurų vien už techninio projekto parengimą.

Viešumoje buvo minima, kad vieta vienam automobiliui atsieitų apie 10 tūkst. eurų.

Kvepia auksiniu bizniu

Dienraščio kalbinti statybinių kompanijų atstovai tikino, kad jei už 10 tūkst. eurų pavyktų pačioje uostamiesčio širdyje įrengti vieną automobilio vietą, tai būtų auksinis biznis.

Ar neatsirastų daugiau norinčiųjų dalyvauti tokiame konkurse, kur šviestųsi valstybinės žemės valdytojo vaidmuo?

Paaiškėjo, kad tokių investuotojų į valstybinę žemę gali būti ne vienas.

Šalia Atgimimo aikštės įsikūręs viešbutis "Amberton" neatsisako idėjos ateityje rekonstruoti senąjį viešbučio pastatą. Kadangi viešbutis yra neatsiejama Atgimimo aikštės dalis, jo rekonstrukcijos užmojams įtakos gali turėti pačios Atgimimo aikštės rekonstrukcijos vizija. Tokiu atveju automobilių stovėjimo aikštelės atsiradimo klausimas taip pat rūpės viešbučio valdytojams.

"Bet juk jokių konkursų investuotojui parinkti nėra skelbiama. Jei žinotume, koks tai konkursas, kokios jo sąlygos, gal ir mes dalyvautume. Automobilių stovėjimo aikštelės nėra blogas verslas. Miesto centre jų labai trūksta. Tačiau aiškumo čia nėra, visuomenė nieko nežino. Kalbama apie kažkokį mistinį investuotoją. Nuo kada valstybėje reikia laukti, kol atsiras antras investuotojas ir tik tuomet susimąstyti apie konkursą investuotojui atrinkti? Valstybė iš esmės turi laikytis konkurencingumo principo", – kalbėjo viešbučio "Amberton" generalinė direktorė Lina Poviliūnė.

Jai antrino ir buvęs Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius.

"Miesto centre bandymas daryti tokį grandiozinį projektą už uždarų durų yra nerimtas dalykas. Kas ir kiek ruošiasi investuoti, turi būti viešai įvardijama. Beje, už priešprojektinius darbus turi mokėti savivaldybė. Gal tik aš ko nors nesuprantu, bet savivaldybė turi aiškiai įvardyti, kam jie reikalingi", – stebėjosi R.Taraškevičius.

Mato požeminį gyvenimą

Išgirdęs klausimą, kodėl tyliai džiūgaujama sulaukus vieno privatininko pasiūlymo, užuot skelbus atvirą konkursą investuotojui parinkti, Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento vadovas Kastytis Macijauskas patikino, kad gal konkurso ir reikėtų.

"Jei atsiras antras investuotojas, be abejonės, reikės skelbti konkursą. Savivaldybė negali susitarti su vienu, jei kažką nori daryti ir kitas. O jei ir trečias panorės?" – kalbėjo K.Macijauskas.

Jo manymu, požeminės dalies projekto vizijose vertėtų laikytis maksimalaus plano.

"Mano galva, tai turėtų būti ne tik požeminė automobilių aikštelė, bet ir komercinės erdvės. Ten turėtų vykti požeminis gyvenimas. Sakyčiau, kad vertėtų kilti nuo Danės upės aukštyn Herkaus Manto gatve Liepų gatvės link. Tačiau požeminiai statiniai neturi trukdyti ateityje ką nors statyti antžeminėje dalyje", – savo viziją išsakė K.Macijauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Dangė

Dangė portretas
Administracijos direktorius yra sąžiningas, kultūringas žmogus. Myli Klaipėda dirba jos gerovei o ne interesų grupėms.

Memellander

Memellander portretas
Šioje aikštėje reikėtu atkurti Biržos gatvę su gražuoliais pastatais,o auto aikštelė galėtu atsirasti toliau nuo senamiesčio ribų .

Vėtra

Vėtra portretas
Ne Klaipėdai tas požeminis garažas.Nu, nebent Liepų gatvės klerkai ten savo keturates paliks. Bet abejoju, ar kulniuos iki Savivaldybės pėsčiom. O kam daugiau jis bus reikalingas ?
VISI KOMENTARAI 28

Galerijos

Daugiau straipsnių