Ne vieną klaipėdietį apkvailinusiai skandalų ir skundų lydimai kelionių agentūrai "Amber promotion" gresia bankrotas. Tačiau tai ir dėl įmonės veiklos atliekamas ikiteisminis tyrimas netrukdo jai toliau rinkti pinigus iš klientų.
Klientus viliojo telefonu
Poilsį užsienyje siūlančios bendrovės "Amber promotion" reputacija kelia vis daugiau abejonių. Interneto platybėse daugėja skundų žmonių, kurie jaučiasi apgauti šios kelionių agentūros ir bergždžiai siekia atgauti pinigus, išviliotus už būsimas keliones.
Dienraštis neseniai gavo vienos "Amber promotion" klientės Agnės (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) laišką. Moteris skundžiasi patekusi į tikrų sukčių spąstus. Istorija prasidėjo nuo telefono skambučio, kuris nieko blogo nežadėjo. Agnei buvo pranešta, kad vienoje loterijoje ji laimėjo prizą. Šio atsiimti moteris nuvyko su vyru. Susitikimas buvo numatytas viename verslo informacijos centre balandžio 26 d. Čia juos pasitiko bendrovės "Amber promotion" atstovai, kurie suskubo siūlyti pigias keliones į užsienį. Netrukus paaiškėjo, kad loterija tėra priedanga jaukui užmesti ir klientams privilioti.
"Buvo pristatyta galimybė dviem savaitėms keturiems asmenims pirkti apgyvendinimo paslaugą Maltoje ir Egipte. Kadangi mūsų šeima kiekvieną žiemą keliauja į Egiptą, susidomėjome", – rašė savo laiške moteris. Šią kelionę buvo galima užsisakyti per artimiausius trejus metus.
Kadangi bendrovė neteikia maitinimo paslaugos, šeima aiškinosi, kiek tai gali kainuoti vienam asmeniui pagal maitinimo tipą "viskas įskaičiuota", taip pat apytikriai įvertino skrydžio kainą. Sutuoktiniams buvo nurodyta, kad bendrovės siūlomame viešbutyje Šarm al Šeicho kurorte maitinimas asmeniui kainuoja 180 eurų per savaitę.
Kosminė bauda
Įvertinę visą suteiktą informaciją Agnė su vyru pasirašė dvi kelionės sutartis (kiekviena po savaitę) ir sumokėjo pinigus – iš viso 900 eurų, t. y. 3105 litus, arba po 1552,5 lito už kiekvieną kelionę.
"Bendrovės atstovė visais įmanomais būdais trukdė perskaityti kelionės sutartį, skubino, kad jau baigiasi skirtas laikas, todėl nepastebėjome visų nepalankių sutarties sąlygų, kad numatytos neproporcingai didelės baudos už sutarties nutraukimą", – pripažino moteris.
Balandžio 29 d. Agnė nuvyko į "Amber promotion", kad arba užsakytų tikslią kelionės datą, viešbutį, arba nutrauktų sutartį.
"Oficialiose patalpose dirbanti darbuotoja ėmė abejoti, kad maitinimas kainuos 180 eurų asmeniui. Ji kažkur skambino ir sužinojo, jog maitinimas gali kainuoti apie 50 eurų asmeniui per dieną. Tokia kaina visai neatitiko mano lūkesčių, todėl nusprendžiau nutraukti sutartį, nes ją pasirašiau gavusi klaidinamą informaciją", – pasakojo Agnė.
Tik tada ji ir sužinojo, kad norėdama nutraukti sutartis turės sumokėti po 350 eurų – iš viso 700 eurų.
Pasidomėjo per vėlai
Ji paliko prašymą nutraukti sutartį, tačiau pinigų neatgavo.
"Man negrąžino nė lito ir, atrodo, net neketina to daryti. Kol kas laukiu, bet, ko gero, reikės kreiptis į teismą. Mano nuomone, šios agentūros veiklą galima vertinti pagal Baudžiamąjį kodeksą, nes tai yra akivaizdus sukčiavimas, kai suteikiant netikslią informaciją išviliojami pinigai", – įsitikinusi moteris.
Jai liko apgailestauti, kad apie "Amber promotions" veiklą pasidomėjo per vėlai, kai jau sumokėjo pinigus.
"Blogiausia, kad jie toliau važinėja po Lietuvą ir vilioja pinigus už abejotinas paslaugas", – tvirtino Agnė.
Aiškintis nesiteikė
Pinigų iš "Amber promotion" negali atgauti ne tik klientai, bet ir verslo partneriai. Vilniaus apygardos teismas balandžio 30-ąją gavo prašymą iškelti bankroto bylą šiai kelionių agentūrai. Į teismą kreipėsi bankrutuojanti bendrovė "Liturimex kelionių tarnyba", iš kurios "Amber promotion" nuomoja patalpas, tačiau pinigų nemoka.
Nepaisydama besitvenkiančio nemalonumų debesies, bendrovė "Amber promotions" iki šiol dirba. Tačiau jos atstovai nebuvo linkę bendrauti su žurnalistais ir aiškintis dėl teismo gauto prašymo įmonei kelti bankroto bylą. Telefonu atsiliepusi administratorė tikino, kad kontoroje yra labai daug klientų, todėl atsakingi asmenys neturi laiko kalbėtis su žurnalistais. Tiesa, vėliau vis dėlto pavyko susisiekti su viena šios kelionių agentūros atstove, kuri pažadėjo klausimus perduoti bendrovės vadovui ir e. paštu atsiųsti atsakymus. Tačiau jų taip ir nesulaukėme.
Užvertė skundais
Nepatenkintų gyventojų skundai jau seniai plaukia ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), ir į Valstybinį turizmo departamentą. Visi į VVTAT besikreipę vartotojai siekė nutraukti su bendrove sudarytas sutartis ir susigrąžinti sumokėtus pinigus, tačiau bendrovės atstovai iš jų reikalaudavo sumokėti 350 eurų baudą ir administracinį mokestį.
Iki balandžio vidurio VVTAT pagal 68 vartotojų skundus atliko tyrimą dėl "Amber promotions" veiklos. Gyventojai skundėsi, kad telefonu paskambinęs bendrovės atstovas per pirmą pokalbį apklausdavo vartotojus dėl atostogų užsienio šalyse įpročių. Po kurio laiko bendrovės atstovas tiems patiems vartotojams paskambindavo vėl ir nurodydavo, kad vartotojas esą laimėjo prizą, pakviesdavo atvykti su sutuoktine (sutuoktiniu) ir vykstant loterijai viešbutyje ištraukti, kokį konkretų prizą vartotojas laimėjo.
Atvykusiems traukti prizų vartotojams bendrovės atstovai viešbutyje surengdavo siūlomų paslaugų pristatymą ir lygindami įvairių kelionių organizatorių siūlomų kelionių kainas reklamavo savo paslaugas bei intensyviai siūlė jas įsigyti.
Psichologinis spaudimas
VVTAT "Amber promotion" reikalavimą per itin trumpą laiką apsispręsti pasirašyti sutartį ir iš karto tą pačią dieną sumokėti sutartyje nustatytą pinigų sumą, taip pat tinkamą sutarties sąlygų neatskleidimą vartotojai įvertino kaip klaidinimą ir psichologinį spaudimą.
Už nesąžiningą komercinę veiklą VVTAT "Amber promotions" skyrė 13,9 tūkst. litų baudą. Komercinė veikla pagal įstatymus yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų, iškreipia vartotojo ekonominį elgesį dėl siūlomo produkto, yra įkyri, vartotojui nėra galimybės ar laiko priimti informacija paremtą sprendimą.
VVTAT dar šių metų sausį paskelbė, kad bendrovės "Amber promotion" vartotojams siūlomų sutarčių kai kurie punktai pažeidžia sąžiningų sutarčių kriterijus. Bendrovei pasiūlyta sutartis taisyti.
VVTAT Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė dienraščiui teigė, kad "Amber promotion" šiek tiek sutartis pakeitė, tačiau nepakankamai, todėl tarnyba kreipėsi į teismą su prašymu pripažinti tam tikras sąlygas nesąžiningomis ir negaliojančiomis.
Nesąžiningomis VVTAT pripažintos sutarties nuostatos, įtvirtinančios neproporcingai didelę vartotojo atsakomybę už sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą bei suteikiančios teisę paslaugų teikėjui negrąžinti vartotojui iš jo gautų sumų, kai šis nusprendžia atsisakyti sutarties ar jos nevykdyti.
Tačiau šios priemonės kol kas pasirodė esančios neveiksmingos ir "Amber promotion" toliau vilioja pinigus iš klientų. Lieka tikėtis, kad šie nebus užmigdyti gražių pažadų ir atidžiai perskaitys sutartis.
Ikiteisminis tyrimas
Valstybinis turizmo departamentas, taip pat sulaukęs nemažai paklausimų ir skundų dėl įmonės "Amber promotion" veiklos, pernai gruodį skelbė, kad ši bendrovė neturėjo nei kelionių organizatoriaus, nei kelionių agentūros pažymėjimo. Todėl buvo išsiųstas oficialus raštas Vilniaus apskrities policijai ir informuota apie nelegalius veiksmus, prašyta užkirsti kelią neteisėtai įmonės veiklai. Policijoje dėl veiklos be licencijos pradėtas ikiteisminis tyrimas, kuris perduotas Vilniaus apylinkės prokuratūrai.
"Amber promotion" suskubo pasirūpinti būtinais dokumentais. Sausio 18 d. jai buvo išduotas kelionių agentūros pažymėjimas, suteikiantis teisę būti tarpininkais parduodant turizmo paslaugas, pvz., viešbučių paslaugas.
Naujausi komentarai