- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Išsiklaipę akmenys ir žiojėjančios skylės grindinyje erzina miestiečius. Gyventojai skundžiasi, kad istorinėje uostamiesčio dalyje dviračius ir vaikų vežimėlius sunku stumti grindiniu, todėl norėtų lygios dangos perėjų.
Perėjomis sunku vaikščioti
Gyventojas savivaldybei pasiskundė dėl pėsčiųjų perėjos tarp M. Mažvydo alėjos ir Skulptūrų parko.
„Siūlome padaryti perėją su lygių akmenų danga, sunku stumti vaikų vežimėlius, vestis dviračius. Taip daug kur jau padaryta senamiestyje, reikia ir čia“, – siūlė gyventojas.
Pėstieji skundžiasi ir Liepų gatvėje esančia perėja, ties K. Donelaičio skveru.
Šią perėją keiksnoja ir vairuotojai. Klaipėdos savivaldybės nurodymu šioje vietoje ne kartą buvo tvarkomas grindinys, tačiau jame nuolat vėl išmušamos duobės.
Grindinio neasfaltuos
Klaipėdos savivaldybės Paveldosaugos skyriaus vedėjas Vitalijus Juška patikino, kad paveldu privalu rūpintis, tačiau jo niekam nereikės, jei juo nebus naudojamasi.
„Ar galime vadinti mūsų paveldą šventu daiktu? Galbūt ir taip. Bet tai priklauso nuo požiūrio. Paveldas turi būti naudojamas. Tai esminė sąlyga, kad jis išliktų ateities kartoms. Jei nenaudosi, jo nereikės ir mūsų vaikams, nes jis tiesiog neišliks“, – tikino V. Juška.
Ar galime vadinti mūsų paveldą šventu daiktu?
Iš dalies V. Juška pripažino, kad gyventojai teisūs – perėjos turi atitikti bent jau minimalius patogaus naudojimo reikalavimus. Nei per duobes, nei per balas grindinyje žmonės neturėtų braidyti.
„Bet yra tam tikros ribos. Negalime užasfaltuoti istorinių gatvių. Reikia ieškoti tarpinio varianto. Net ir istoriniu laikotarpiu grindiniai buvo perklojami. Tai yra neišvengiama, nes Klaipėdoje mieste gruntas nėra labai tvirtas. Istoriniu laikotarpiu net vietomis buvo ribojamas vežimų svoris“, – kalbėjo V. Juška.
Paveldosaugos skyriaus vedėjas pripažino, kad ir kitose uostamiesčio gatvėse verta atkreipti dėmesį į grindinio būklę.
„Senamiestyje tvarkomos septynios gatvės. Tai yra pavyzdys – galima istorinę medžiagą sukloti taip, kad tai būtų patogu. Anksčiau ar vėliau tai turės savivaldybė padaryti ir kitose miesto dalyse, kur yra grindinio gatvės“, – įžvelgė V. Juška.
Vitalijus Juška. Vytauto Petriko nuotr.
Vis randą plyšių
Vis dėlto specialistas neslėpė, kad šių laikų meistrai dar neįvaldė grindinio klojimo meistrystės paslapčių.
„Tai imlus laikui darbas. Kiekvieną akmenį reikia iškelti, po to atrinkti, sudėti į vietą – tai sudėtinga. Yra problema su įmonėmis, kurios atlieka tokius užsakymus. Esame ne kartą ėję, tikrinę ir radę didžiulius paliktus plyšius. Po to tenka perdarinėti, o kai kuriuos ruožus tenka perkloti net kelis sykius“, – pripažino V. Juška.
Siūlymą grindinio gatvėse įrengti pėstiesiems, dviratininkams ir neįgaliesiems lygias panašaus akmens juostas, V. Juška laiko vienu būdų spręsti klausimą.
„Lauko rieduliai tikrai nėra patys patogiausi pėstiesiems. Kai kuriose vietose mes jų atsisakome. Kai kurie kompromisai įmanomi, bet kiekvieną situaciją reikia vertinti atskirai. Universalaus recepto nėra“, – paaiškino V. Juška.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos muziejus žengia į naują etapą1
Kretingos muziejuje įpusėjo rekonstrukcija. Pavasariop nuimti žiemos sodą juosę pastoliai, o iki šių metų rudens turės būti užbaigti visi likusieji darbai. ...
-
Akordas kadencijos pabaigai: V. Grubliauskas išvyko į Taivaną15
Baigiantis uostamiesčio mero Vytauto Grubliausko trečiajai kadencijai, susitikimai ir darbai dar nesibaigė. Miesto vadovas išvyko į Taivaną dalyvauti ten vykstančiuose renginiuose. ...
-
Ruošiasi prekybai gėlėmis Motinos dieną3
Klaipėdos savivaldybė informuoja, kad prekybininkai jau gali ruošti dokumentus leidimams prekiauti gėlėmis Motinos dienos proga. ...
-
Kviečia susipažinti Klaipėdos globos centras2
Vaikai – tai stebuklas, džiuginantis akis, sukeliantis juoką ir šypseną veide, pripildantis širdį ir namus begaline laime. Pagrindinis mūsų Globos centro tikslas – užtikrinti kiekvienam vaikui, netekusiam savo šeimos, sa...
-
Alytaus kolegija siekia prisijungti prie Klaipėdos universiteto3
Alytaus kolegija siekia prisijungti prie Klaipėdos universiteto (KU). ...
-
Ribojimas uostamiesčio centre – eurams rinkti?46
Herkaus Manto gatvė centrinėje miesto dalyje – įtampos vairuotojams vieta. Daugelis vis dar nežino, kad nuo gatvės pradžios iki Lietuvininkų aikštės greitis ribojamas iki 30 kilometrų per valandą. Ši žinia juos pasiekia kartu su ...
-
Gyventojai sukilo prieš ryšio bokštą: prasidėjus statyboms, ėmėsi piketų30
Klaipėdos rajone žmonės priešinasi telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ ryšio bokšto atsiradimui. Įmonė suplanavo investicijas, pradėjo statybas, o tuomet gyventojai surengė piketą. ...
-
Darbai Vingio pasaže – iki rugsėjo12
Vingio pasaže vis nesibaigia tvarkymo darbai. Gyventojai jau ėmė kalbėti, kad neva dirbama per lėtai, rezultatų beveik nematyti. Tačiau Klaipėdos savivaldybės atstovai tikino, kad darbai tikrai vyksta, visus juos tikimasi užbaigti iki vasaros pradži...
-
Šišioniškių tarmė – dar gyva
Žmonių, kurie kalba Pamario krašto tarme, vis mažėja, išsaugoti unikalią šnektą darosi vis sudėtingiau. Klaipėdos krašte anksčiau paplitusi šišioniškių tarmė yra gyva ne tik knygose, ją saugo ir nedi...
-
Vyksta dar viena klaipėdiečių apklausa5
Prieš aštuonerius metus Klaipėdos savivaldybės taryba buvo patvirtinusi miesto tikslinę teritoriją, kurioje į infrastruktūrą bei paslaugas buvo investuojamos europinės lėšos. Tuomet buvo apklausiami aplinkiniai gyventojai, kurių ...