Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdiečiams – naujas maršrutas

2014-08-26 11:12

Nuo rugsėjo 1-osios gyventojų, keliaujančių miesto autobusais, laukia pokyčiai. Viešasis transportas ne tik tradiciškai pradės dažniau kursuoti į Klaipėdos centrą, bet ir atsiras naujas maršrutas.

Klaipėdiečiams – naujas maršrutas
Klaipėdiečiams – naujas maršrutas / Vytauto Petriko nuotr.

Nuo rugsėjo 1-osios gyventojų, keliaujančių miesto autobusais, laukia pokyčiai. Viešasis transportas ne tik tradiciškai pradės dažniau kursuoti į Klaipėdos centrą, bet ir atsiras naujas maršrutas.

Pagerins susisiekimą

Jau pirmąją rudens dieną uostamiesčio gatvėmis darbo dienomis pradės važiuoti 5B numeriu pažymėti autobusai. Jis kursuos iš Lietuvininkų aikštės, tada riedės Manto gatve, Taikos prospektu, Debreceno gatve, Šilutės plentu ir Vingio gatve iki Jūrininkų prospekto. Atgal šio maršruto autobusas grįš ta pačia trasa.

Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pasakojo, kad šia naujove siekiama pagerinti Debreceno gatvės gyventojų susisiekimą su miesto centru – senamiesčiu, Atgimimo ir Lietuvininkų aikštėmis.

"Tai yra esminis pakeitimas. Pagrindinė priežastis, kodėl reikia šio naujo maršruto, yra ta, kad anksčiau Debreceno gatvėje veikė rusakalbių mokykla. Ji buvo uždaryta. Dabar dauguma vaikų keliaus į M.Gorkio vidurinę mokyklą – gerokai išaugs keleivių, važiuojančių į miesto centrą iš Debreceno gatvės, skaičius. Turėjome neišvengiamai reaguoti į pasikeitimus", – pabrėžė vadovas.

Pasak G.Neniškio, ir prieš mokyklos uždarymą situacija dėl Debreceno gatvės gyventojų susisiekimo su miesto centru buvo įtempta.

"Vasarą, kai visi atostogauja, tokių problemų nekildavo, tačiau rudenį jos prasidėdavo. 2A autobusiukui būdavo sudėtinga aptarnauti visus keleivius. Per Debreceno gatvę dar važiuoja 11 maršruto autobusas. Tačiau jis kursuoja iki Senojo turgaus, todėl norintiems važiuoti toliau kildavo problemų. Likdavo tik 2A autobusiukas. Tikimės, kad atsiradus naujam maršrutui keblumų nebeliks. Juo vežios didelės talpos autobusas", – pasakojo direktorius.

Vieną maršrutą keis kitas

Nuo rugsėjo 1-osios nebevažiuos 13 maršruto autobusas. Jis iš geležinkelio stoties keleivius gabendavo į Kruizinių laivų terminalą. G.Neniškis pasakojo, kad vasaros sezono metu šis maršrutas nebuvo labai populiarus tarp keleivių. Manoma, kad šaltuoju metų laiku jo apkrovimas būtų dar mažesnis.

"Šis maršrutas greičiausiai taps sezoniniu – bus organizuojamas tik vasarą", – tvirtino vadovas.

Tradiciškai nuo rugsėjo 1-osios dienos daugiau autobusų važiuos į miesto centrą, o mažiau – prie jūros.
Taip pat nebeliks 4A maršruto. Jį aptarnaujantys autobusai važiuodavo iš Statybininkų prospekto Šilutės plentu į Girulius. Vietoje jo atsiras 5A maršrutas. Juo autobusai važiuos iš Vingio gatvės, Šilutės plentu į Klaipėdos valstybinę kolegiją, esančią Jaunystės gatvėje.

Veš iki Dargužių

Pokyčiai palies ir pusiau priemiestinius maršrutus, pažymėtus numeriais 24 ir 15B. Pirmąjį aptarnaujantys autobusai važiuoja iki Karklės. Nuo rugsėjo 1-osios jie kursuos toliau – iki Dargužių kaimo.

Dėl to bus pakeistas 15B maršrutas. Jį aptarnaujantys autobusai važiuodavo iš "Ligoninės" stotelės iki Dargužių. Šis maršrutas sutrumpintas iki Romų gyvenvietės.
Tokie pakeitimai įgyvendinti, atsižvelgiant į Klaipėdos rajono savivaldybės pageidavimus.

"Dalies palei Karklės kelią įsikūrusių gyvenviečių gyventojams tekdavo toli eiti iki viešojo transporto stotelių. Pakeitus 24 maršruto trasą, šis atstumas sutrumpės", – komentavo vadovas.

Dažniau kursuos ir 21 maršruto autobusai. Jie važiuoja nuo prekybos ir pramogų centro "Akropolis" į Jakus, Sudmantus.

Būgštauja dėl Tiltų gatvės

Uostamiesčio viešojo transporto organizatoriams kyla nerimas dėl nežinios, kaip nuo rugsėjo 1-osios bus organizuojamas eismas Tiltų gatve. Vasaros sezono metu ši arterija buvo dalinai atverta visiems automobiliams.
Galvota, kad taip bus iki rugsėjo 1-osios, tačiau galutinis sprendimas dar nėra priimtas. Kilo diskusijų, ar nereikėtų pratęsti šios tvarkos galiojimo.

Pasak G.Neniškio, vasarą transporto priemonių srautas nebūna toks didelis kaip rudenį. Piko metu jis – trečdaliu mažesnis. Rudenį dėl išaugusio keleivių skaičiaus viešasis transportas Tiltų gatvėje suintensyvės 20 proc. Ilgųjų autobusų skaičius išaugs 40 proc.

"Manau, kad sprendimas dalinai atverti Tiltų gatvę visiems automobiliams, kaip ir planuota, turėtų būti laikinas. Priešingu atveju susidarys spūstys, autobusai atsiliks nuo grafikų", – tvirtino vadovas.

Dabar piko metu autobusai dėl eismo Tiltų gatvėje nuo grafikų atsilieka vidutiniškai tris minutes. Didžiausias atsilikimas siekia penkias ar šešias minutes.

"Trys minutės dar nieko tokio, bet penkios ar šešios – jau daug. Padidėjus transporto priemonių srautams, spūstys šioje arterijoje bus dar didesnės. Jei bus išlaikyta dabartinė schema, automobilių eilės drieksis ne iki Naujojo Sodo, o iki S.Daukanto gatvės iš vienos pusės ir iki Sausio 15-osios gatvės iš kitos", – prognozavo vadovas.

G.Neniškis tvirtino, kad rugsėjį visada būdavo šiokių tokių spūsčių. Taip yra dėl atvykstančių studentų, tėvų, kurie veža vaikus į darželius ar mokyklas.

Tiltų gatvės likimą Saugaus eismo komisija spręs antradienį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų