- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sovietinis keleivinis laivas, iki šiol po Baltijos jūrą plukdęs jūrų turistus, keliauja į šiukšlyną.
Pandemijos auka
Pernai gegužės pabaigoje į Klaipėdos uostą turėjo užsukti 176 m ilgio kruizinis laivas „Marco Polo“. Daugiau jau neužsuks. Šiemet sausio 9 d. 55-erių metų laivas „Marco Polo“ pristatytas į Indijos Alango sąvartyną, kur bus supjaustytas.
Gal jis ir toliau būtų plaukiojęs, bet netgi ir gerokai jaunesnius kruizinius laivus negailestingai „pjauna“ pasaulinė COVID-19 pandemija.
Mūsų dienomis 750 jūrų turistų galintis plukdyti laivas nėra kuo nors išskirtinis. Dabar yra ir greitesnių, ir prabangesnių, ir talpesnių laivų.
Šis laivas išsiskyrė nebent tuo, kad buvo vienas seniausių kruizinių laivų Baltijos jūros kruizinėje laivyboje.
Jis statytas dar 1965 m. Rytų Vokietijoje.
Uždirbdavo valiutos
Prieš 55 metus šis 20 tūkst. tonų BT laivas vadinosi „Aleksandras Puškinas“ ir buvo vienas moderniausių iš savo klasės. Jis buvo skirtas ne plaukioti tarp sovietinių uostų, o atlikti transatlantinius reisus.
Iš pradžių laivas iš Sovietų Sąjungos plaukiojo į Jungtines Amerikos Valstijas.
Aštuntajame dešimtmetyje kilus tarp šių šalių įtampai, laivas plaukiojo tarp tuometinio Leningrado ir Kanados Monrealio, užsukdamas ir į kelis Vakarų Europos uostus. Laivas buvo skirtas tam, kad Sovietų Sąjungai uždirbtų valiutos.
Gal juo anuomet ir plaukė vienas kitas saugumietis ar partinis viršininkas, tačiau iš esmės laive būdavo užsieniečiai, kurie iš JAV, Kanados, taip pat Vakarų Europos atplaukdavo į Sovietų Sąjungą pamatyti Leningrado Ermitažą, kitą buvusią Rusijos carų prabangą.
Valiutą Sovietų Sąjungai „Aleksandras Puškinas“ uždirbinėjo iki pat jos žlugimo.
Keliavo per rankas
Po Sovietų Sąjungos žlugimo laivas Rusijai tapo nereikalingas.
1990 m. jį nusipirko viešbučių magnatas Gerry Herrodas, kuris trejus metus rekonstravo ir modernizavo laivą. Įvertinus, kad laivo korpusas yra tvirtas, jis buvo dar sustiprintas, suteikta ledo klasė.
Nuo 1993 m. prasidėjo nauja jo era. Pavadinusi „Marcou Polo“ (žinomas atradėjas), naujai sukurta kruizinės laivybos linija „Orient Line“ naudojo jį plukdyti turistams į Antarktidą. Jis buvo vienas pirmųjų laivų pasaulyje, kuris vykdė reisus į Antarktidą.
Neįtikėtina, kad beveik 30 metų senumo laivas į Antarktidos turus sugebėjo plaukioti net 17 metų.
2010 m. „Marco Polo“ nusipirko naujai įsteigta „British Cruise & Maritime Voyages“, kur jis naudotas Šiaurės ir Baltijos jūros kruizuose iki pat 2020 m.
Būta kalbų, kad laivas bus išnuomotas ir naudojamas kaip gyvenamosios patalpos ant vandens. Kadangi jis buvo statytas kaip specialios paskirties laivas pritraukti turtingus žmones, jo kajutės buvo erdvios ir ganėtinai patogios.
Netgi kai pernai metų pabaigoje „Marco Polo“ kirto Sueco kanalą, dar svarstyta, kad galbūt jam nauja veiklos paskirtis surasta Jungtiniuose Arabų Emiratuose. Tuo, kad išskirtinio laivo misija baigta galutinai, patikėta tik tada, kai jis atsidūrė Indijos pakrantėje Alango laivų sąvartyte.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Žada vėjus ir darganą2
Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą5
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...