Klaipėdoje pastatytas keltas plaukios Alandų salyne

Šiandien, įmonėje „Vakaru laivų statykla” (VLS) įvyko pastatyto ledo klasės kelto „Skarven“ vardo suteikimo ceremonija. Automobilių ir keleivių keltas, dirbsiantis užšąlančioje Baltijos jūros dalyje, Klaipėdoje pastatytas pagal Alandų salų vyriausybės užsakymą, kurio vertė - daugiau nei 30 mln. litų.

Naujos kartos keltui „Skarven“ buvo keliami aukšti reikalavimai. Tai pirmasis keltas Baltijos jūros regione, kuris buvo įrengtas pagal Europos Sąjungos direktyvas, numatančias neįgalių žmonių aptarnavimo būtinybe. Laivui išduotas „žaliasis pasas“, patvirtinantis laivo gamybą aplinkos išsaugojimo sąlygose, o taip pat saugų laivo utilizavimą jo eksploatacijos laikotarpiui pasibaigus.

„Šio šiuolaikinio sudėtingo kelto statybos užbaigimas labai svarbus žingsnis kompanijai įsitvirtinant

automobilių ir keleivių gabenimui skirtų keltų statybos rinkoje“ - sakė „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

1A ledo klasės keltas „Skarven“ atviroje jūroje išvystys 13,5 mazgų, t.y. 26 km/val. greitį. Jis yra 4,1 m grimzlės, 65,4 m ilgio, 13 m pločio. Naujo kelto denis buvo papildomai sustiprintas, kad galėtų aptarnauti apie 225 tonų bendro svorio. Jis plukdys iki 250 keleivių ir 60 transporto priemonių.

Kelto klasės projektą parengė garsi Suomijos konstruktorių kompanija „ILS OY”, o darbo techninį projektą - BLRT inžinerinis centras. Laive sumontuoti du pagrindiniai „Wartsila 9L20“ varikliai, kurių galingumas po 1800 kW, azimutiniai 2,4 m diametro laivo varytuvai, o taip pat sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „SAM elektronics“, „Rolls-Royce OY“, „Liferaft system“, „Novenco“ elektronikos, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos.

Prie šio projekto įgyvendinimo prisidėjo daugiau nei 30 subrangovų kompanijų bei daugiau nei 150 darbuotojų. Automatizuotos modernios įrangos pagalba kelte dirbs tik keturių žmonių įgula.

Keltas „Skarven“ turės sugebėti dirbti labai atšiauriomis oro sąlygomis, kadangi jo maršrutas tarp Degerby ir Svino kerta svarbiausią keltų trasą tarp Turku ir Stokholmo. Didelio kelto praplaukimas per ledą išmeta ledo sienas kiekvienoje kilvaterio pusėje, tad naujasis keltas turės įveikti nemažus ledo barjerus.

Po kelto perdavimo užsakovui bus atliekama daug bandymų. Per bandymų serija, kurie truks keletą

mėnesių ateinančią žiemą ledo sąlygomis Baltijos jūroje, bus tiriami laivo korpuso ir varymo mechanizmų atsako į ledų smūgius matavimai.

Alandų salos - tai salynas, jungiantis daugiau kaip 6500 salų šiaurinėje Baltijos jūroje, kuris formuoja autonominę Suomijos sritį. Susisiekimą tarp salų vykdo dešimtys keltų, iš kurių šiuolaikiškiausias buvo pastatytas daugiau nei prieš dešimtmetį.


Šiame straipsnyje: VLGskarven

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių