Klaipėdoje statomas keltas „Saaremaa 2“

Šiandien Vakarų laivų gamykloje (VLG) įvyko keltų „Saaremaa 1“ pristatymas bei kelto „Saaremaa 2“ statybų pradžios šventė. Trijų „iki rakto“ keltų statybos sutartis su automobilius ir keleivius tarp Saremos salų plukdančia Estijos kompanija „Saaremaa Shipping Company Ltd“ pasirašyta 2008 m. pradžioje. Tai vienas stambiausių laivų statybos projektų Lietuvoje.

Keltus stato bendra bendrovės „Vakarų laivų gamykla“ ir Norvegijos bendrovės „Fiskerstrand Verf AS“ kompanija „Fiskerstrand BLRT AS“, kurios prioritetas - keleiviams ir automobiliams gabenti skirtų keltų statyba. Kompanija „Fiskerstrand BLRT AS“ jau įgyvendino virš 15 stambių projektų, o ateities perspektyvos labai ambicingos.

Šiandien pristatytas pirmasis iš trijų statomų laivininkystės kompanijos „Saaremaa Shipping Company Ltd“ keleivinių keltų korpusų, kuris, kaip numatyta, kursuos tarp Estijos žemyninės dalies ir Hijumaa salos, o taip pat švenčiama ir antrojo kelto statybų pradžia.

Visi trys „Saaremaa Shipping Company Ltd“ keltai, kurių gramzda keturi metrai, galės plukdyti iki 150 lengvųjų automobilių, 12 treilerių ir apie 600 keleivių. Tai bus labai modernūs ledo klasės draugiški aplinkai keltai. 28 metrų aukščio keltuose iš viso bus septyni deniai. Kelto ilgis - apie 97,9 m, plotis - 18 m., vidutinis greitis abiem kryptimis jūroje ne mažesnis nei 15 mazgų. Vieno kelto korpusui pagaminti sunaudojama 1700 t metalo.

Saremos salų klasės keltai skirti plukdyti keleivius trumpais atstumais. Jie nedideli, greiti, labai manevringi - vairavimo mechanizmai galės būti pasukti 360 laipsnių, lengvai prisišvartuoja ir atsišvartuoja nuo krantinių. Tai vadinami pakrančių maršrutų keltai. Šie keltai - vieni moderniausių Europoje.


Šiame straipsnyje: VLG

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių