Klaipėdoje - unikalūs laivo statymo darbai

Bendrovės „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) teritorijoje praėjusią savaitę baigti sudėtingi bei techniškai unikalūs laivo „WindLiftI“ atraminių konstrukcijų („kojų“) montavimo darbai. Pirmą kartą Lietuvoje statomo vėjo jėgainių parko Šiaurės jūroje statymui ir aptarnavimui skirto laivo darbai prasidėjo 2007 m. viduryje ir baigsis šių metų birželį.

Keturių laivo „kojų“, kurių kiekvienos ilgis siekia po 71 metrą, montavimo darbai truko dvi savaites. Darbus vykdė 1500 tonų keliamosios galios plaukiojantis kranas iš Olandijos „Matador-3“. Unikali beveik po 350 tonų sveriančių keturių atraminių „kojų“ montavimo operacija sulaukė didelio visų VLG specialistų dėmesio. Kartu su „kojomis“ buvo keliama ir montuojama viena stambiausių laivo dalių - 500 tonų keliamosios galios kranas.

„Visi šios operacijos veiksmai buvo kruopščiai suplanuoti ir daugybę kartų patikrinti. Darbai vyko sklandžiai, operatyviai ir pagal numatytą planą“, - pasakojo bendrovės „Vakarų laivų statykla“ projekto vadovas Dmitrijus Tiutikovas.

Montuojant „kojas“, dėl itin didelio konstrukcijų aukščio, šios operacijos metu darbo turėjo ir  pramoninio alpinizmo specialistai - aukštalipiai, kurių pagalba buvo nukabinti lynai bei atlikti kiti darbai.

Keturios „kojos“ turės išlaikyti visą daugiau nei 6000 tonų sveriantį laivą su galingais kranais ir kita sudėtinga įranga bei maždaug 50-imčia ten dirbsiančių žmonių. Todėl atraminių konstrukcijų gamybai buvo naudojamas itin patvarus, aukštos, retai naudojamos F690 QL klasės plienas. Specialių suvirinimo technologijos paslapčių VLG suvirintojus mokė plieno gamintojai iš Vokietijos ir suvirinimo medžiagų gamybos konsultantai iš JAV bei Austrijos.

Anksčiau, t.y. vasario mėnesio pabaigoje, vyko dviejų po 2300 tonas sveriančių „WindLiftI“ laivo korpuso dalių sujungimo operacija ant vandens. Korpuso dalių sujungimo darbai truko apie dešimt dienų. Darbus atliko specialiai šiai operacijai parengta metalinių laivų korpusų surinkėjų komanda.

Laivo korpusai buvo sujungiami ant vandens įmonės akvatorijoje prie krantinės naudojant specialiai šiam projektui paruoštą technologiją, kuri buvo sukurta Ukrainoje Sevastopolio mieste įsikūrusiame garsiame projektavimo institute „Koral“. Šios technologijos pagalba, montuojant korpusus, dalis darbų buvo atliekama ir po vandeniu.

Vėliau, po korpuso sujungimo, 300 tonų keliamosios galios plaukiojančio krano „Maja“ pagalba buvo montuojamas ir laivo anstatas. Šios operacijos metu milimetrų tikslumu 300 tonų sverianti konstrukcija buvo montuojama ant jau sujungto 101,8 metrų ilgio laivo korpuso. Šiuo metu atliekami laivo elektros įrangos, hidraulinės sistemos montavimo darbai.

Visus laivo „WindLiftI“ statybos darbus prižiūri tarptautinės klasifikacinės bendrovės „Germanisher Lloyd“ stebėtojai, laivo užsakovo atstovai, Vakarų laivų gamyklos kokybės vadybos tarnyba. Siekiant išvengti nenumatytų atvejų ir deramai pasirengti sudėtingiems darbų etapams, vasario pradžioje laivo anstate buvo surengti ir papildomi kontrolės tarnybos vidiniai mokymai.

Projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais.

„Iki rakto“ statomo laivo „WindLiftI“ statyboje dalyvauja per 300 darbuotojų iš įvairių pasaulio šalių, tarp jų darbuotojai iš Vokietijos, Olandijos, Ukrainos ir kitur. Kartu su VLG grupės įmonėmis prie projekto dirba apie 30 subrangovų kompanijų.

BARD įmonių grupei „iki rakto“ statomas pasikeliantis laivas bus varomas keturių besisukančių vairo-sraigto mechanizmų pagalba, kurių kiekvieno galingumas yra 1100 kw. Laive bus sumontuoti vienas pagrindinis 500 t keliamosios galios ir du pagalbiniai 25 t kranai, malūnsparnio nusileidimo aikštelė. Taip pat bus sumontuotos tokių garsių pasaulyje kompanijų kaip „Wartsila“, „SAM elektronics“, „Bosch Rextroth“ bei „Gusto“ elektronikos, hidraulinės, navigacinės, dinaminio pozicionavimo ir kitos sistemos. Laivo grimzlė 3,5 m, greitis 8 mazgai, o jo statybai bus sunaudota apie 6000 tonų plieno.

„WindLiftI” bus registruotas Kukshaveno (Cuxhaven) uoste Vokietijoje. Po pridavimo laivas pradės 400 megavatų vėjo jėgainių parko, nutolusių atviroje jūroje apie 100 km. nuo žemyno, montavimo darbus.


Šiame straipsnyje: VLGwindlift

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių