- Rasa Verseckaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiama, kad Klaipėdos autobusai taptų vis patogesni specialiųjų poreikių turintiems keleiviams. Šiomis dienomis bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai mokėsi, kaip teisingai pagelbėti viešuoju transportu keliaujantiems įvairias negalias turintiems žmonėms, mamoms su vežimėliais ar vaikams. Teigiama, kad Klaipėda kai kuriais aspektais šioje srityje yra pranašesnė už kitus miestus.
Tobulino įgūdžius
Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai šią savaitę turėjo progą trumpam pasijausti neįgaliu autobuso keleiviu.
Specialių mokymų metu, kuriais siekiama tobulinti paslaugas, teikiamas specialiųjų poreikių turintiems keleiviams, įmonės darbuotojai patys sėdo į neįgaliojo vežimėlį, bandė be pagalbos įvažiuoti į autobusą bei ten pasirengti kelionei.
Eksperimentas atskleidė, koks svarbią misiją atlieka autobuso vairuotojas, padėdamas negalią turinčiam žmogui keliauti viešuoju transportu. Bei kaip svarbu mokėti tinkamai tą pagalbą suteikti, užtikrinant tiek neįgaliojo, tiek visų kitų keleivių kelionės bei vairuotojo darbo patogumą.
„Technika, kad ir kokia tobula ji būtų, be žmogaus dar neveikia. Todėl vairuotojas turi matyti situaciją ne tik savo, bet ir neįgaliojo akimis. Būtent tai labiausiai akcentavome mokymuose, – dėstė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas.
Redakcijos archyvo nuotr.
Praktinių mokymų dalyje vairuotojams buvo akcentuojama kokiu atstumu nuo šaligatvio bortelio geriausia sustoti, kaip pakreipti autobusą, kaip ištraukti ar įstumti pandusą, kaip į autobusą tinkamai įstumti neįgaliojo vežimėlį ir autobuse keleivį prisegti, akcentuoti neįgaliųjų naudojami informaciniai ženklai autobusuose.
Dauguma autobusų – pritaikyti
Pabrėžiama, kad vairuotojų įgūdžiai šioje srityje yra svarbūs ne tik negalią turintiems žmonėms, bet ir kitiems keleiviams – mamoms su vežimėliais, autobusais keliaujantiems vaikams.
Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius.
Teorinėje mokymų dalyje per 100 „Klaipėdos autobusų parko“ darbuotojų, kasdien miesto ir priemiestiniais maršrutais vežiojančių keleivius, drauge su įmonės administracijos darbuotojais sužinojo apie neįgaliųjų keliones reglamentuojančius teisės aktus, iš pirmų lūpų išgirdo problemas, su kuriomis susiduria autobusais keliaujantys negalią turintys žmonės.
Įvairiuose Lietuvos autobusų parkuose tokius mokymus rengiančios asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas neskubėjo kritikuoti situacijos Klaipėdoje ir įžvelgė pranašumų.
„Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius“, – pastebėjo R. Dubickas.
Dauguma autobusų, kuriuos pastaraisiais metais įsigijo bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, yra pritaikyti žmonėms su negalia: turi ryškiaspalvius kontrastingus ženklinimus salone, garsinius durų atsidarymo-užsidarymo signalus, specialiai neįgaliojo ar vaikiško vežimėlio įvažiavimui skirtą platformą ir saugią jų kelionės vietą. Taip pat šiose transporto priemonėse yra įdiegta pasvirimo funkciją į dešinę pusę, kuri neįgaliesiems leidžia lengviau įvažiuoti.
Patogu turi būti visiems
„Klaipėdoje mes, neregių bendruomenė, labai džiaugiamės tuo, kad Klaipėda yra vienintelis miestas, kuriame yra įdiegta sistema kai atvažiavus autobusui yra pasakomas autobuso numeris“, – dėstė minėtos asociacijos asociacijos valdybos narys Martynas Vitkus
Tiesa, garsiniai informaciniai signalai yra įdiegti ne visuose autobusuose, tad neįgalieji norėtų, jog ši spraga būtų pašalinta, mat tais atvejais kai atvykus autobusui nepranešamas jo numeris, regos negalią turintiesiems belieka apie tai teirautis kitų žmonių ar vairuotojo. Tai sukelia nepatogumų, neišvengiama nesusipratimų.
Redakcijos archyvo nuotr.
„Viešasis transportas turi būti prieinamas ir patogus visiems be išimčių, nes mūsų autobusais naudojasi klausos, regos, judėjimo negalias turintys keleiviai, mamos su vežimėliais. Tad apie jų kelionės komfortą iš anksto turi pagalvoti ne tik vairuotojai, bet ir autobusų pirkimo dokumentus ruošiantys administracijos specialistai, maršrutų planuotojai, keleivius aptarnaujantys darbuotojai“, – pabrėžė įmonės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Vis dėlto pastebima, kad tik neįgaliesiems pritaikytų autobusų ir su patikėta įranga mokančių dirbti vairuotojų nepakanka, pastangų laukiama ir iš miesto. Dėmesio reikia skirti infrastruktūros tobulinimui. Ypač daug sunkumų neįgalieji, kaip teigiama, patiria senamiestyje.
Dirba ir neįgalieji
Tai jau ne pirmas kartas kai įmonė stiprina paslaugų keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių, kokybę. Panašūs mokymai jau buvo surengti 2017 metais.
Be to, šiuo metu bendrovėje dirba 15 įvairias negalias turinčių žmonių. Prie autobuso vairo sėda 5 iš jų.
„Klaipėdos autobusų parko“ Finansų departamento direktorės Elidos Mantulovs teigimu, įmonė džiaugiasi galėdama suteikti galimybę žmonėms integruotis į darbo rinką, realizuoti save.
Iš viso šioje įmonėje dirba per 300 žmonių. „Klaipėdos autobusų parkas“ yra didžiausia keleivinio transporto bendrovė Vakarų Lietuvos regione, vykdanti keleivių pervežimus Klaipėdos mieste, priemiesčiuose, tolimojo susisiekimo ir tarptautiniuose maršrutuose, teikianti užsakomųjų reisų paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką1
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai2
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Paskelbtas konkursas Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija dar kartą skelbia konkursą Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo (-ės) pareigoms. ...
-
Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...
-
Kunigiškėse – įtarimai žiauriu elgesiu su gyvūnais: katinas krito taip lyg širdies smūgis ištiko3
Septyniolika kačių per savaitę – tiek skaičiuoja netekę Palangos Kunigiškių gyvenvietės žmonės ir įtaria, kad katės nunuodytos. Jeigu Kunigiškėse primėtyta žiurknuodžių – žmonės bijo ne tik dėl augintinių. ...
-
Klaipėdiečius kviečia į talką7
Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...
-
Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...