Buvusiam Klaipėdos uosto vadovui, parlamentarui Eugenijui Gentvilui pareiškus, kad pagrindinis suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo dujotiekis po Kuršių marių dugnu nebus nutiestas laiku, „Klaipėdos nafta“ tikina, jog terminalas pradžioje galės veikti ir be šio vamzdyno. Dujotiekio rangovės „PPS Pipeline Systems“ atstovai ramina ir sako, kad marių dugnu tiesiamas laikinas vamzdis yra visiškai saugus.
„Kol kas pagrindinio vamzdžio tikrai nėra ir tikrai nebus jo iki lapkričio pradžios - prisiminkite mano žodžius. Testavimo darbai vyks per papildomą vamzdį ir noriu pasakyti, kad jokiame projekte tas papildomas vamzdis nebuvo numatytas. (...) Jau nėra padaryta (pagrindinio dujotiekio - BNS), laikas buvo rugpjūčio mėnuo, o nepavyko, tai bus papildomas (dujotiekis - BNS). Ir aš pirmadienį kreipiausi su raštu, kokių ėmėsi priemonių, kad vokiečiai („PPS Pipeline Systems“ - BNS) nutiestų kada nors ir kada tą pagrindinį vamzdį“, - LRT radijui trečiadienį teigė E.Gentvilas.
„Klaipėdos naftos“ atstovė Indrė Milinienė BNS sakė, kad bendrovė reikalauja iš rangovės „PPS Pipeline Systems“ laiku nutiesti pagrindinį dujotiekį.
„Rangovas atlieka pagrindinio dujotiekio gręžimo darbus, „Klaipėdos nafta“ reikalauja, kad jis atliktų juos laiku iki eksploatavimo pradžios - iki gruodžio pradžios“, - BNS sakė I.Milinienė.
Anot jos, jeigu pagrindinis dujotiekis nebus nutiestas laiku, terminalas vis vien veiks, nes Kuršių marių dugnu tiesiamas atsarginis vamzdis.
„Jeigu ne, mes turime papildomą saugumo technologinį įrenginį, kad ir testavimas būtų atliktas, bet „Klaipėdos nafta“ reikalauja, kad rangovas atliktų pagrindinio dujotiekio darbus. (...) Bet tokiu atveju eksploatavimas galimas, nes yra papildoma gija“, - tikino „Klaipėdos naftos“ atstovė.
Pasak I.Milinienės, laikinajam vamzdžiui, tiesiamam marių dugnu, atliktas poveikio aplinkai vertinimas: „Poveikio aplinkai vertinime buvo įvertinti du būdai, tas atviras (dugnu - BNS) ir tas tranšėjinis“.
E.Gentvilas anksčiau BNS aiškino, kad nedideliame gylyje dugnu tiesiamas laikinas vamzdis yra nesaugus, nes jį gali pažeisti ledonešis.
Tačiau „PPS Pipeline Systems“ SGD terminalo projekto direktorius Mindaugas Zakaras BNS tikino, kad dugnu tiesiamas vamzdis yra visiškai saugus.
„Bet kokiu atveju yra viskas saugu, ką darome. (...) Tikrai linksmai skamba istorijos, kad kažkas yra nesaugu. Kas yra tiesiama, yra tiesiama pagal standartus ir tikrai nėra ko jaudintis“, - BNS sakė M.Zakaras.
Jis teigė, kad dėl konfidencialumo sutarties negali pasakoti apie darbų eigą ir visą informaciją gali teikti tik „Klaipėdos nafta“, tačiau BNS patikino, kad darbai vykdomi pagal projektą.
„Galiu tikrai užtikrinti, kad visi darbai vyksta ir viskas bus padaryta, kaip nurodyta projektuose ir kaip yra sutartyje išdėstyta, daugiau komentuoti tikrai negaliu“, - BNS sakė M.Zakaras.
Pagrindinio dujotiekio po Kuršių marių dugnu ir laikinojo dujotiekio ant jų dugno ilgis siekia apie 2,4 kilometro. Laikinas 70 centimetrų skersmens vamzdis tiesiamas marių dugnu, o pagrindinis tokio pat skersmens vamzdis bus paklotas, keliasdešimt metrų po marių dugnu išgręžus maždaug 1 metro skersmens ertmę.
Pagal pernai pasirašytą sutartį „PPS Pipeline Systems“ dujotiekį turėjo nutiesti iki rugpjūčio pabaigos.
Terminalo statybos pradėtos maždaug prieš metus. Antradienį valstybinė komisija pasirašė krantinės statybos baigimo aktą, o tai reiškia, kad prie jos jau gali švartuotis SGD laivas.
SGD terminalo krantinę statė Latvijos BMGS - visų darbų vertė siekia apie 120 mln. litų, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 115 mln. litų baigia statyti „PPS Pipeline Systems“.
SGD terminalas turėtų pradėti veikti gruodžio 3-ąją.
Naujausi komentarai