Svarbiausia seniausio ir pagrindinio Lietuvos 40 m aukščio švyturio paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą, tačiau Klaipėdos švyturį ketinama atverti ir lankytojams, bet norint pritaikyti objektą turizmui, reikėjo remonto.
Buvo nuspręsta tvarkyti ne tik vidaus ir išorės estetiką, bet įrengti apsauginį tinklą laiptinėje, sutvarkyti pakopas.
Apie Klaipėdos uosto teritorijoje esančio švyturio atidarymą lankymui buvo kalbama ne pirmus metus.
Anksčiau Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) norėjo jį, o kartu ir pritaikymo turizmui funkciją, perduoti Klaipėdos savivaldybei.
Tiesa, švyturio atidarymui lankytojams tuomet nepritarė Uosto direkcija, nes statinys yra greta strateginių valstybės objektų.
Remiantis dar prieš pusmetį LTSA pateikta informacija, švyturys turėjo būti atnaujinamas pagal bendrovės „Synergy Solutions“ parengtą kapitalinio remonto techninį projektą, o visus remonto darbus iki šių metų lapkričio pabaigos įsipareigojo atlikti įmonė „Svajonių statyba“.
Švyturio remonto darbų maksimali kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
Vis dėlto darbai ligi šiol neprasidėjo.
„LTSA, pasirengus perduoti statybvietę rangos darbus vykdančiai bendrovei „Svajonių statyba“, sulaukė įmonės „Synergy Solutions“ direktorės rašto, kad darbai negali prasidėti, nes nepatvirtintas darbo projektas. Iki to laiko įmonė apie situaciją LTSA nebuvo informavusi. Pagal Statybos techninį reglamentą darbo projektui turi pritarti ir jį patvirtinti techninio projekto rengėjas, tačiau šis nepritaria, nes turi pastabų. „Svajonių statyba“ nepriima pastabų, nes turi savų argumentų. Neatmetama situacija, kad nesutarimas pasieks teismą“, – patikslino LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė.
Teigiama, kad artimiausiu metu LTSA samdys nepriklausomus ekspertus, kurie įvertintų visą darbo projektą, atitiktį reikalavimams bei pateiktas pastabas, su kuriomis kategoriškai nesutinka „Svajonių statyba“.
Naujausi komentarai