- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per 7 mėnesius už 5,5 mln. litų išvalytos buvusios laivų kapinės Klaipėdos uosto akvatorijoje, Kuršių nerijos rytinėje pakrantėje. Ledų ragu vadinamoje įlankoje laivų liekanų buvo apie 1,5 tūkst. tonų. Čia atsiras naujas paplūdimys, patenkantis į uostamiesčio teritoriją.
Ledų rago įlanka (laivų kapinės) sutvarkyta Klaipėdos savivaldybės iniciatyva. Dėl šių darbų naudos ir poreikio Klaipėdos regiono plėtros taryboje buvo diskutuojamas keletą metų. Šiems darbams atlikti nebuvo randama finansinių išteklių, kadangi projekto apimtis labai didelė, be ES paramos tokios apimties projektas negalėjo būti įgyvendintas. Atsiradus galimybei finansuoti projektą iš regioninių lėšų, visos Klaipėdos regiono savivaldybės pritarė šio projekto įgyvendinimui, išskyrė jį kaip vieną iš prioritetinių.
Įlankos išvalymo darbams buvo pasirengta nuosekliai, atlikti preliminarūs grunto užterštumo tyrimai, parengta techninė dokumentacija, atlikti orientaciniai darbų vertės paskaičiavimai. Projektui pritarė Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas ir Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcija.
Prieš pradedant darbus Ledų rago įlanka buvo atitverta boninėmis užtvaromis, kad būtų išvengta galimo kuro likučių išsiliejimo iš nuskandintų laivų kuro bakų ir pasklidimo Kuršių marių akvatorijoje.
Įlankos ilgis – apie 260, plotis – apie 50 m. Šioje įlankoje buvo susikaupusios ir netvarkingai išsimėčiusios bei užneštos smėliu laivų liekanos, kurių apytikris kiekis – 1500 tonų. Dabartinis įlankos dugno gylis svyruoja nuo 0,5 iki 2,8 m.
Laivų kapinyno įlanka buvo suformuota Kuršių nerijoje iškasus didelį kiekį grunto, kai buvo statomas žvejybos uostas. Susidariusi įlanka buvo pradėta naudoti deratizacijai – graužikų laivuose naikinimui.
Kiek vėliau įlankoje buvo pradėti švartuoti nurašyti laivai. Iš pradžių tai buvo mediniai žvejų botai, vėliau, modernizavus laivyną, šioje vietoje buvo statomi nurašyti metaliniai laivai.
Laikui bėgant nuo stovinčių kapinyne laivų buvo nuardoma dalis denio, laivai nyko ir smigo į dugną bei buvo užnešami smėliu.
Ant liekanų viršaus buvo užkeliami kitų nebenaudojamų laivų korpusai. Šioje vietoje laivai buvo laidojami maždaug nuo 1952 iki 1970 metų.
Kadangi laivų kapinyno įlankoje laidojamų laivų registracijos nebuvo, neįmanoma nustatyti tikslų metalo liekanų kiekį. Skandinant laivus laivuose galėjo likti neišpumpuoto kuro, kitų pavojingų medžiagų, todėl kilo reali ekologinė grėsmė gamtai.
Akvatorijoje atplauta 8781 kv. m grunto hidromonitoriumi narų pagalba, žemsiurbe iškasta 19000 kub. m grunto; iškastas gruntas transportuotas į dampingą jūroje; laivų korpusai pjaustyti po vandeniu; metalinės ir medinės laivų liekanos buvo iškraunamos į atskirus konteinerius. Iškelta į baržą ir išvežta į utilizacijos vietą apie 1500 tonų laivų dalių liekanų.
Atlikti akvatorijos dugno gylių batimetriniai matavimai, akvatorijos dugną apžiūrėjo ir įvertino narų komanda.
Taip pat išvalyta Kuršių marių akvatorija prie Ledų rago („laivų kapinės“) yra svarbi rekreaciniu požiūriu, kadangi Klaipėdos miesto gyventojai ir miesto svečiai vertina Smiltynės paplūdimius dėl švaraus vandens ir smėlio. Ties naująja perkėla, netoli „laivų kapinių“, yra suformuotas naujas paplūdimys. Rekreacinį šios Kuršių marių dalies potencialą stiprina tai, kad ji yra miesto teritorijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...