Užmojai – dideli
Pernai savivaldybė skelbė konkursą, ieškodama architektų kompanijos, kuri galėtų pasiūlyti šio unikalaus objekto atgaivinimo viziją.
2019 m. buvo konstatuota, kad estrada yra avarinės būklės. Tuomet skaičiuota, kad remontui reikėtų 200 tūkst. eurų.
Pernai estrados remontui skirta 30 tūkst. eurų, tačiau pabrėžta, kad pats objektas yra morališkai susidėvėjęs, jam reikia kapitalinio atnaujinimo.
Skelbiant konkursą buvo keliama mintis estradą paversti visus metus veikiančiu daugiafunkciu sporto, kultūros, laisvalaikio ir turizmo objektu.
Viliojo apžvalgos taku
Estrados atgimimui dvi architektų kompanijos buvo pasiūliusios savo vizijas.
Pirmoji vieta atiteko įmonei „Vakarų siluetas“, antroji – kitai konkurso dalyvei – bendrovei „SP architektų grupė“.
Kompanija „Vakarų siluetas“ siūlė tam tikrą estrados teritorijos dalį užstatyti biurų pastatais, įrengti estrados stogo konstrukciją, išvystyti aplinkines teritorijas. Šis projektas būtų kainavęs kone 48,5 mln. eurų.
Vytauto Liaudanskio nuotr.
Antruoju projektu norėta griauti sovietmečio laikų statinį. Be sporto aikštyno, automobilių aikštelės, kitų įrenginių, čia siūloma statyti apžvalgos taką, komercines ir visuomenines patalpas.
Tik suabejota, ar apžvalgos takas sulauktų populiarumo, nes saulėlydžius gyventojai mėgsta stebėti prie jūros.
Visam antrajam projektui būtų reikėję 17 mln. eurų.
Pasiūlė dvi alternatyvas
Klaipėdos savivaldybės administracijos vyriausiasis patarėjas Ričardas Zulcas tarybos kolegijos nariams pristatė dvi kryptis, kaip toliau turėtų būti tvarkoma estrada.
Vienas variantas nurodo estradą remontuoti, antras – ją ne tik kapitališkai suremontuoti, bet ir imtis didesnių užmačių.
„Antrąja alternatyva siūlome maksimaliai sutvarkyti žaliąją zoną ir taip pagyvinti teritoriją. Atnaujinti jos aplinką, įvedant poilsio, sporto ir rekreacijos infrastruktūros elementus, pasiūlytus architektūrinio konkurso metu, bei įrengti automobilių stovėjimo aikštelę, kurioje būtų iki 650 vietų“, – tikino R.Zulcas.
Dar šiais metais būtų galima planuoti du viešuosius konkursus, formuoti technines užduotis ir net siekti statybos leidimo gavimo.
Skaičiuojama, kad apie 1,5 mln. eurų kainuotų įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Dar keturių milijonų reikėtų sporto aikštynui ir želdynui su takais. Tačiau konkreti suma paaiškėtų tik atlikus techninius projektus.
Tarybos narė Judita Simonavičiūtė stebėjosi, kad miestas dešimt metų svarsto Vasaros estrados atgimimo idėjas, tačiau reikalai nejuda iš vietos.
„Skelbti konkursai rodo tik vizualizacijas. Neatsako į klausimus, ko reikia įveiklinimui. Vadinasi, tokio poreikio nėra“, – pastebėjo J.Simonavičiūtė.
O štai tarybos nariui Kaziui Bagdonui apžvalgos takas patiko, jis tokio statinio mieste norėtų.
Po diskusijų, kuriose vis dėlto akcentuota, kad nuolatinis suoliukų perdažymas neišsprendžia estrados problemų, pritarta šį objektą atnaujinti, realizuojant didesnius užmojus.
Naujausi komentarai