Pirmasis naujo autobusų maršruto Klaipėdos autobusų stotis – Palangos oro uostas reisas, kurį pradėjo organizuoti uostamiesčio savivaldybė, sulaukė pasisekimo. Miesto valdžios atstovai neslėpė, jog nesitikėjo sulaukti tiek daug keleivių.
Keleiviai pakeitė planus
Pirmasis autobusas savivaldybės organizuojamu maršrutu iš Klaipėdos autobusų stoties į Palangos oro uostą išvažiavo trečiadienio rytą. Prieš atvykstant 100 numeriu ir oro uosto ženklu pažymėtai raudonai transporto priemonei, išvykimo aikštelėje laukė žmonės nešini lagaminais.
Keleiviai pasakojo, kad dar prieš kelias dienas pasiekti Palangos oro uostą galvojo nuosavais automobiliais, tačiau, išgirdę, kad startuos naujas maršrutas, pakeitė planus – pasirinko autobusą.
Klaipėdiečiai tvirtino, kad taip nuvykti į oro uostą bus patogiau. Nereikės prašyti nuvežti artimųjų, draugų ar pažįstamų, o, nuvykus pačiam, sukti galvos, kur padėti mašiną.
Užpildyta buvo daugiau nei pusė į Palangos oro uostą išvykusio autobuso vietų.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus neslėpė, kad tokio susidomėjimo ir keleivių srauto pirmo reiso metu nesitikėta.
Pasak vedėjo, savivaldybė maršrutą ėmėsi organizuoti, nes atsirado nauji, pigūs skrydžiai į Londoną. Autobusų reisai yra priderinti prie išskrendančių ir atskrendančių lėktuvų grafikų. Jie nuveš norinčius išskristi keleivius ir parveš į uostamiestį atskridusius.
„Ilgai analizavome situaciją. Manome, kad šis autobusų maršrutas bus naudingas Klaipėdai. Gyventojams nebereikės sukti galvos, kaip pasiekti oro uostą, miestas sulauks svečių“, – komentavo vedėjas.
Grafikai tapo iššūkiu
Naujasis maršrutas organizuojamas taip, kad kelionė iš Klaipėdos autobusų stoties į Palangos oro uostą truktų kuo trumpiau. Yra tik viena tarpinė stotelė – Palangos autobusų stotis.
Į Klaipėdą 100 numeriu pažymėtas autobusas įvažiuoja Liepų gatve. Kelionė iš Klaipėdos į Palangos oro uostą trunka tik 40, atgal – 35 minutes.
Maršruto reisų paros skaičius priklausys nuo skrydžių skaičiaus. Šį sezoną, priklausomai nuo savaitės dienos, reisų skaičius svyruos nuo 2 iki 8.
Esant dideliam lėktuvo užpildymui, numatyta išleisti į darbą du autobusus. Jei panašiu metu leisis maži lėktuvai, jų keleivius aptarnaus vienas autobusas.
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis pasakojo, kad tiek savivaldybei, tiek įstaigai trūksta patirties, organizuojant tokius maršrutus.
„Išbandysime, pasižiūrėsime. Jei Palangos oro uoste skrydžių skaičius išliks panašus arba susiformuos autobuso keleivių srautai, maršrutą tobulinsime, kad jis būtų dar patogesnis, palankesnis“, – pabrėžė vadovas.
G.Neniškis pasakojo, kad nėra paprasta suderinti autobusų, vežančių į oro uostą, tvarkaraščių.
„Atrodė, kad jau viskas tvarkoje, bet pasikeitė skrydžiai. Nebeliko vieno iš Kopenhagos, kitas – į Londoną – buvo nukeltas valandai. Reikėjo operatyviai keisti ir autobuso grafiką. Tai mums nemažas išbandymas. Grafiką reikia pakeisti ir mūsų informacinėje sistemoje, valdymo sistemoje“, – aiškino direktorius.
Už bilietą – 1,10 euro
Tikimasi, kad ateityje šis maršrutas bus įtrauktas į bendrąją viešojo transporto sistemą. G.Neniškis atkreipė dėmesį, kad šis maršrutas yra reguliarus. Jame galioja visos viešojo transporto lengvatos – nuolaidos studentams, senjorams.
Bilieto kaina siekia 1,10 euro. Pasiekti Palangos oro uostą šiuo autobusu ne tik patogiau, greičiau, bet ir pigiau. Vien kelionė iki Palangos maršrutiniu taksi kainuoja 1,50 eurų. Tada reikia persėsti į kitą, norint jį pasiekti.
Tikimasi, kad naujasis maršrutas gyvenimą palengvins ne tik lėktuvų keleiviams, bet ir Palangos oro uosto darbuotojams. Pasak G.Neniškio, nemažai pastarųjų gyvena Klaipėdoje ar Palangoje.
Pasiekti oro uostą jiems sudėtinga. Jie kooperuojasi, pati įmonės vadovybė samdo transporto priemonę, kuri darbuotojus atvežtų į darbą. Dabar pasiekti darbą jie galės be didelių rūpesčių.
Direktorius atkreipė dėmesį, kad Palangos oro uosto infrastruktūra transportui yra silpnoka. Prie jo yra tik 60 vietų automobilių stovėjimo aikštelė.
„Oro uostas prognozuoja, kad piko metu – pirmadieniais, trečiadieniais, penktadieniais, kai bus skrydžiai į Londoną ir iš jo, bus sulaukiama apie 500 keleivių. Jei pavyks užtikrinti, kad viešasis transportas turės prioritetą išvažiuoti ir atvažiuoti, tai bus greičiausia transporto priemonė pasiekti oro uostą“, – numatė direktorius.
Nuostolius dengs savivaldybė
Kol kas prognozuojama, kad naujasis autobusų maršrutas nebus pelningas. Klaipėdos savivaldybė padengs vežėjo patiriamus nuostolius. R.Mockus tvirtino, kad kol kas sunku pasakyti, kokio dydžio gali būti nuostoliai. Tai paaiškės metų gale.
Pasak G.Neniškio, paprastai maršrutai į oro uostus būna vieni pelningiausių.
„Viešojo transporto, vežančio į rimtus oro uostus, kainos būna nemažos, keleiviai mokūs, o konkurencija didelė. Mūsų oro uostas nedidelis, tad situacija kitokia“, – tvirtino direktorius.
Tarptautinio Palangos oro uosto atstovai prognozuoja, kad 50–60 proc. keleivių, kurie skris į Londoną, bus klaipėdiečiai, 25–30 proc. – palangiškiai, likusieji iš kitų miestų, tokių kaip Šiauliai, Tauragė. Įvertinus tai nustatyta, kad autobusas važiuotų iš Klaipėdos autobusų stoties ir stotų Palangos autobusų stotyje. Tada keleiviai be vargo galės pasiekti kitus miestus.
Naujausi komentarai