Ministras žada išjudinti Keleivių terminalo statybas

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pirmą kartą dalyvaudamas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo priežiūros komiteto posėdyje pastebėjo, kad terminalo statybos delsiamos dėl valdiškų institucijų nesusikalbėjimo, ir žadėjo procesus paspartinti.

„Iki balandžio 15 d. turi būti baigtas terminalo jūrinės dalies projektavimas, taip pat pradėti šalia esančio geležinkelio viaduko statybos darbai“, - sako Eligijus Masiulis.

Jis taip pat tikisi paspartinti privačios nuosavybės perėmimo visuomenės poreikiams procesą, nes neišsprendus šių klausimų negali būti rengiamas teritorijos detalus planas ir vykdomi terminalo projektavimo darbai.

„Kai tik bus patvirtintas teritorijos detalus planas, mes esame pasirengę pradėti terminalo projektavimo ir statybos darbus“, - sako bendrovės „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ generalinis direktorius Benediktas Petrauskas.

Jis mano, kad būdamas klaipėdiečiu Eligijus Masiulis detaliau žino uosto ir miesto problemas bei imasi ryžtingai jas spręsti. Tikimasi, kad jau trečiasis ministras, vadovaujantis terminalo statyboms, paspartins vykstančius procesus. Pagal pirminius planus terminalas turėjo pradėti veikti dar šiemet, tačiau dabar statybų pabaigos termino nesiryžta prognozuoti niekas.

„Sulėtėjusi ekonomika atsiliepė ir keleivių bei krovinių srautų pervežimui jūra, todėl nepastatę terminalo šiemet daug nepraradome, tačiau turime būti pasirengę priimti laivus po metų ar dviejų, kai ekonomika atsigaus“, - sako B.Petrauskas.

Anot jo, terminalas patenka į devintąjį Europos transporto koridorių, jo statybą remia ES. Apie statomą terminalą žino visos didžiosios Europos laivybos kompanijos, kurios į tai atsižvelgia kurdamos ateities planus.

„Naujų keleivių linijų atidarymas, tai kaip naujų lėktuvo reisų atsiradimas - nauji turistai ir naujos pajamos valstybei, tik laivais gali atplaukti kelis kartus daugiau žmonių“, - lygina B.Petrauskas

Keleivių ir krovinių terminalas - vienas stambiausių ir svarbiausių projektų Klaipėdos uoste.

Kovo mėnesį numatoma pradėti geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukciją. Dabartinis tiltas bus pailgintas, šalia jo pastatytas naujas 85 m ilgio tiltas - esamas vienkelis viadukas taps dvikeliu. Bus atnaujinta geležinkelių infrastruktūra tarp Varnėnų gatvės ir Baltijos prospekto tęsinio.

Patogiam keleivių ir krovinių judėjimui į naująjį terminalą užtikrinti taip pat rengiamasi rekonstruoti Baltijos prospekto sankryžas su Šilutės prospektu ir Minijos gatve, nutiesti specialius privažiavimo kelius. Pirmenybė bus teikiama Baltijos ir Šilutės prospektų sankryžos rekonstrukcijai. Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža bus rekonstruojama dviem etapais, pirmiausia išplatinant esamą sankryžą, vėliau statant estakadą.

Šiuo metu taisomas ir jau baigiamas rengti keleivių ir krovinių terminalo krantinės ir pirso projektas. Tai itin svarbus ir atsakingas projektas, nes jame padarytos klaidos gali turėti neigiamos įtakos srovių kryptims ir kranto linijoms. Šį projektą numatoma parengti iki balandžio 15 d., o gegužės mėnesį - paskelbti konkursą statybos darbams atlikti.

Keleivių ir krovinių terminalas Klaipėdos uoste bus pastatytas šalia antrosios Smiltynės perkėlos, teritorijoje tarp Minijos, Varnėnų ir Nemuno gatvių bei Baltijos prospekto tęsinio. Statybas, kurių vertė gali siekti apie 500 mln. litų, numatoma finansuoti Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, valstybės ir privačiomis lėšomis.


Šiame straipsnyje: keleivių terminalas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių