- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pirmą kartą dalyvaudamas Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo priežiūros komiteto posėdyje pastebėjo, kad terminalo statybos delsiamos dėl valdiškų institucijų nesusikalbėjimo, ir žadėjo procesus paspartinti.
„Iki balandžio 15 d. turi būti baigtas terminalo jūrinės dalies projektavimas, taip pat pradėti šalia esančio geležinkelio viaduko statybos darbai“, - sako Eligijus Masiulis.
Jis taip pat tikisi paspartinti privačios nuosavybės perėmimo visuomenės poreikiams procesą, nes neišsprendus šių klausimų negali būti rengiamas teritorijos detalus planas ir vykdomi terminalo projektavimo darbai.
„Kai tik bus patvirtintas teritorijos detalus planas, mes esame pasirengę pradėti terminalo projektavimo ir statybos darbus“, - sako bendrovės „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ generalinis direktorius Benediktas Petrauskas.
Jis mano, kad būdamas klaipėdiečiu Eligijus Masiulis detaliau žino uosto ir miesto problemas bei imasi ryžtingai jas spręsti. Tikimasi, kad jau trečiasis ministras, vadovaujantis terminalo statyboms, paspartins vykstančius procesus. Pagal pirminius planus terminalas turėjo pradėti veikti dar šiemet, tačiau dabar statybų pabaigos termino nesiryžta prognozuoti niekas.
„Sulėtėjusi ekonomika atsiliepė ir keleivių bei krovinių srautų pervežimui jūra, todėl nepastatę terminalo šiemet daug nepraradome, tačiau turime būti pasirengę priimti laivus po metų ar dviejų, kai ekonomika atsigaus“, - sako B.Petrauskas.
Anot jo, terminalas patenka į devintąjį Europos transporto koridorių, jo statybą remia ES. Apie statomą terminalą žino visos didžiosios Europos laivybos kompanijos, kurios į tai atsižvelgia kurdamos ateities planus.
„Naujų keleivių linijų atidarymas, tai kaip naujų lėktuvo reisų atsiradimas - nauji turistai ir naujos pajamos valstybei, tik laivais gali atplaukti kelis kartus daugiau žmonių“, - lygina B.Petrauskas
Keleivių ir krovinių terminalas - vienas stambiausių ir svarbiausių projektų Klaipėdos uoste.
Kovo mėnesį numatoma pradėti geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukciją. Dabartinis tiltas bus pailgintas, šalia jo pastatytas naujas 85 m ilgio tiltas - esamas vienkelis viadukas taps dvikeliu. Bus atnaujinta geležinkelių infrastruktūra tarp Varnėnų gatvės ir Baltijos prospekto tęsinio.
Patogiam keleivių ir krovinių judėjimui į naująjį terminalą užtikrinti taip pat rengiamasi rekonstruoti Baltijos prospekto sankryžas su Šilutės prospektu ir Minijos gatve, nutiesti specialius privažiavimo kelius. Pirmenybė bus teikiama Baltijos ir Šilutės prospektų sankryžos rekonstrukcijai. Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža bus rekonstruojama dviem etapais, pirmiausia išplatinant esamą sankryžą, vėliau statant estakadą.
Šiuo metu taisomas ir jau baigiamas rengti keleivių ir krovinių terminalo krantinės ir pirso projektas. Tai itin svarbus ir atsakingas projektas, nes jame padarytos klaidos gali turėti neigiamos įtakos srovių kryptims ir kranto linijoms. Šį projektą numatoma parengti iki balandžio 15 d., o gegužės mėnesį - paskelbti konkursą statybos darbams atlikti.
Keleivių ir krovinių terminalas Klaipėdos uoste bus pastatytas šalia antrosios Smiltynės perkėlos, teritorijoje tarp Minijos, Varnėnų ir Nemuno gatvių bei Baltijos prospekto tęsinio. Statybas, kurių vertė gali siekti apie 500 mln. litų, numatoma finansuoti Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, valstybės ir privačiomis lėšomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką1
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai2
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...
-
Kunigiškėse – įtarimai žiauriu elgesiu su gyvūnais: katinas krito taip lyg širdies smūgis ištiko3
Septyniolika kačių per savaitę – tiek skaičiuoja netekę Palangos Kunigiškių gyvenvietės žmonės ir įtaria, kad katės nunuodytos. Jeigu Kunigiškėse primėtyta žiurknuodžių – žmonės bijo ne tik dėl augintinių. ...
-
Klaipėdiečius kviečia į talką7
Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...
-
Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...
-
Atšilus orams viešose vietose lesinti paukščius draudžiama6
Atšilus orams, viešose vietose lesinti paukščius draudžiama, tai buvo galima daryti tik žiemą, dabar paukščiai turi patys ieškotis natūralaus maisto. ...
-
Bandė pasiskinti gyventojų pasodintų narcizų9
Joniškės gatvėje buvo pastebėta moteris, kuri, išlipusi iš savo automobilio, bandė nusiskinti praėjusių metų rudenį vietinių gyventojų pasodintus narcizus. Atlikti šį „darbą“ jai esą sutrukdė vyras, tuo met...