Naujas autobusas Klaipėdoje važinės tik savaitę

Klaipėdiečiai nuo antradienio miesto gatvėse gali išvysti naują autobusą. Tačiau juo keleiviai bus vežiojami tik savaitę, nes jo kaina vežėjams kol kas neįkandama.

Važinėjo Lione

Prancūzijoje vos prieš metus pagamintas suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas maršrutinis autobusas „Irisbus Citeli“ yra atvarytas iš Liono. Jis į Klaipėdą atriedėjo iš Vilniaus, kur buvo bandomas apie savaitę.

„Tik Vilnius ir Klaipėda turi suspaustų gamtinių dujų kolonėlės, todėl šiuose miestuose ir vyksta autobuso bandymai“, - teigė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ eksploatacijos direktorius Gintautas Mackevičius.

Naujasis autobusas yra ne tik ekologiška transporto priemonė, bet pasižymi ir kitais privalumais. Jo salone ir keleiviams, ir vairuotojams yra įrengti kondicionieriai. Autobusas pritaikytas vežti neįgaliuosius, nes yra specialus nuleidžiamas takelis, kuriuo į autobusą galima įvažiuoti vežimėliu.

Kursuos keturiais maršrutais

Bandomasis prancūziškas autobusas kursuos 1, 5, 10 ir 12-uoju maršrutais.

„Keleiviai juos bus vežami kaip ir mums priklausančiais autobusais, nes naujajame įrengėme komposterį, tad bus galima pažymėti bilietėlius. Galios ir elektroniniai bilietai. Į naują autobusą keleiviai taip pat bus įleidžiami tik pro priekines duris“, - aiškino G.Mackevičius.

Nuo rugpjūčio pradžios Klaipėdos gatvėmis važinėjo dar vienas bandomasis maršrutinis autobusas – čekiškas „Irisbus Crossway LE“.

„Atsiliepimai apie jį patys geriausi ir iš keleivių, ir iš vairuotojų“, - tikino eksploatacijos direktorius.

Tačiau paklaustas, ar „Klaipėdos autobusų parkas“ įsigis nors vieną autobusą, kuriuos nemokamai siūlo išbandyti jų gamintojai, pašnekovas neslėpė, jog kol kas apie tai negali būti nė kalbos.

„Čekiško autobuso, naudojančio dyzelinį kurą, kaina yra apie 120-130 tūkst. eurų (apie pusė milijono litų), prancūziškas – dar brangesnis. Įmonė tikrai neturi tiek pinigų“, - atviras buvo G.Mackevičius.

Autobusams – po 18 metų

Jis patikino, jog atnaujinti autobusų parką yra būtina, nes dabar miesto gatvėmis kursuoja 16-18 metų senumo transporto priemonės, kelios naujesnės pagamintos prieš 13 metų.

G.Mackevičiaus teigimu, yra šiokia tokia viltis, jog Klaipėdoje pradės važinėti nauji ekologiški autobusai. Vyriausybė esą didiesiems miestams skirs 88 mln. litų vystyti ekologišką transportą. Tačiau pinigai bus skirti ne tik nusipirkti naujų autobusų, bet ir vystyti, pavyzdžiui, dviračių takus. Kiek pinigų iš tų 88 mln. litų atiteks Klaipėdai, kol kas neaišku.

„Manau, kad vienintelė galimybė atnaujinti autobusų parką yra ES parama. Logiškiausia būtų pirkti suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus, nes toks kuras kainuoja pigiau“, - nuomonę reiškė eksploatacijos direktorius.

Šiais metais uostamiestyje turėtų būti išbandyti dar du nauji autobusai – dujomis varomos Lenkijoje ir Švedijoje pagamintos transporto priemonės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių