- Asta Dykovienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos miesto taryba pritarė artėjančio dešimtmečio strateginio plėtros plano koncepcijai, kurioje sudėliota, kaip įveikti dvylika savivaldybės administracijos įvardytų dabartinių uostamiesčio problemų. Ši plėtros vizija – tai idealus ateities Klaipėdos paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta esant palankiausioms sąlygoms.
Augimo tempai – graudūs
Klaipėdos strateginį plėtros planą numatyta įgyvendinti iki 2030 m. Per šį dešimtmetį turėtų būti atsikratyta bent dvylikos problemų, kurios dabar slegia uostamiestį.
Viena jų – nepakankamas investicinis Klaipėdos patrauklumas. Teigiama, kad mieste trūksta aukštą pridėtinę vertę kuriančių modernių įmonių. Gyventojų verslumo lygio augimas – lėtas.
Konstatuota, kad materialinių investicijų augimo tempas 2015–2017 m. Klaipėdos mieste nesiekė šalies rodiklio augimo (Lietuvoje – 7 proc.) ir vystėsi dešimt kartų lėčiau (t.y. vidutiniškai tik po 0,8 proc. kasmet).
Dar viena problema įvardytas turizmo sektoriaus sezoniškumas ir per maži užsienio turistų srautai.
Klaipėda kol kas yra trečias pagal populiarumą lankytinas miestas Lietuvoje (po Vilniaus ir Kauno).
2018 m. bent vienai nakvynei Klaipėdoje apsistojo 440 tūkst. turistų, tačiau tai tik apie 5,4 proc. visų šalies turistų.
Kultūra ir sportas – it įvaikiai
Kultūros paslaugų objektai mieste išdėstyti netolygiai. Čia trūksta kuriančių žmonių, jų įtaka į vadinamąją kultūros ekosistemą yra nežymi.
Gyventojai ribotai įsitraukę į kokybiškų kultūros paslaugų kūrimą ir vartojimą.
Klaipėdoje yra nepakankamos sąlygos sportuoti bendruomenei ir aukštojo meistriškumo siekiantiems sportininkams.
Palyginti su kitomis Lietuvos didmiesčių savivaldybėmis, Klaipėdoje parengtų profesionalių sportininkų skaičius buvo mažiausias.
Maža to, mieste yra gana aukštas sergančių asmenų skaičius. Stokojama sveikatos priežiūros specialistų. Vidutinė gyvenimo trukmė – trumpesnė palyginti su kitais šalies didmiesčiais.
2018 m. Klaipėdos miesto savivaldybės gyventojų vidutinė gyvenimo trukmė buvo 76,6 metai, t. y. mažiausia, jei sugretintume su kitomis Lietuvos didžiųjų miestų savivaldybėmis.
Klaipėdoje nėra patenkinami visų besikreipiančiųjų dėl socialinių paslaugų poreikiai.
Saugumas mieste vertinamas nevienareikšmiškai – skirtingose miesto dalyse, skirtingų socialinių grupių. Policijos paslaugų prieinamumas vertinamas kaip nepakankamas.
Keliasi gyventi kitur
Teigiama, kad Klaipėdoje nesubalansuoti krovininio transporto srautai miesto teritorijoje, gatvių struktūra – linijinė, trūksta skersinių transporto judėjimo jungčių.
Analizė taip pat parodė, kad Klaipėdos mieste nauji dviračių takai nebuvo įrengiami pakankama sparta ir apimtimi.
Vis aktualesnė tampa blogėjanti dviračių takų būklė, ribojanti važinėjimo dviračiais, bėgiojimo, vaikščiojimo galimybes.
Neišspręstas miesto ir uosto darnios plėtros santykis, dėl to gyventojai esą jaučia įtampą. Klaipėdiečiai migruoja į patrauklias gyvenamosioms valdoms teritorijas, priklausančios kitoms savivaldybėms.
Patvirtino gražią viziją
Uostamiesčio gyventojai kenčia nuo taršos. Analizė parodė, kad 2019 m. Klaipėdos savivaldybėje 10 tūkst. gyventojų teko dvi taršios įmonės.
2015–2018 m. laikotarpiu Klaipėdos mieste išmetamų teršalų kiekis išaugo beveik šeštadaliu (17,6 proc.).
Tarp miesto problemų įvardijama ir nestipri Klaipėdos miesto įvaizdžio politika, vidinė ir išorinė komunikacija.
Bendruomenės neaktyviai įsitraukia priimant viešojo valdymo sprendimus. Trūksta bendruomeninių centrų. Gyventojai yra gana pasyvūs viešųjų sprendimų aptarimo, derinimo ir priėmimo procesuose.
Ir svarbiausia – Klaipėdoje mažėja jaunų žmonių skaičius. Trūksta patrauklių darbo vietų, nepakankamai išplėtotos viešosios jaunimui ir jaunoms šeimoms skirtos paslaugos.
2018 m. jaunimas Klaipėdoje sudarė 16,7 proc. visų Klaipėdos miesto gyventojų. Šis rodiklis buvo toks pats, kaip Šiauliuose, tačiau mažesnis nei, pavyzdžiui, Kauno miesto savivaldybėje (17,9 proc.).
Klaipėdos politikai šiandien miesto tarybos posėdyje patvirtino viziją, kaip miestas turėtų atrodyti po dešimt metų ir kaip tai įgyvendinti, pirmiausia sprendžiant išvardytų dvyliką labiausiai Klaipėdą slegiančių problemų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Inovatyvumu – tvarios ateities link
Nepriklausomybę atkūrusioje Lietuvoje prieš 30 metų pirmąja investuotoja tapo JAV kompanija „Philip Morris International“ (PMI). Šiandien šio fabriko Klaipėdoje gaminama produkcija pagal eksporto dalį – antra lietuv...
-
Šį savaitgalį didžiosios atliekos bus surenkamos šiaurinėje Klaipėdos dalyje
Tęsiamas didžiųjų atliekų surinkimas iš Klaipėdos miesto gyventojų kiemų. ...
-
Uostamiestyje sugrąžins senuosius gatvių pavadinimus?11
Klaipėdos savivaldybė dar laukia oficialaus sprendimo iš vadinamosios desovietizacijos komisijos, kuri jau patvirtino savo išvadas dėl šalintinų sovietinių ženklų uostamiestyje. Turės būti nuimta memorialinė lenta Antanui Venclov...
-
Klaipėda dar kartą paskelbė Atgimimo aikštės atnaujinimo konkursą7
Atgimimo aikštės Klaipėdos centre rekonstrukcijos konkursas šią savaitę paskelbtas antrą kartą – pirmasis nutrauktas sulaukus dalyvių pastabų ir nutarus keisti jo sąlygas. ...
-
Paskutinė valia įvykdyta: Klaipėdoje perlaidoti J. Budrio ir jo žmonos palaikai7
Klaipėdos krašto sujungimo su Lietuva šimtmetį vainikavo sukilimo organizatoriaus, diplomato Jono Polovinsko Budrio ir jo žmonos Reginos Kašubaitės-Budrienės palaikų perlaidojimas Klaipėdoje. Kažkada turėjusių vilties atgulti b...
-
Per lygiadienį Juodkrantėje bus sudegintos nendrių skulptūros, ugnis liepsnos ir Vilniuje1
Pasitinkant lygiadienį Juodkrantėje penktadienio vakarą bus sudegintos pavasarį menininkų sukurtos nendrinės skulptūros, Vilniuje vyks ugnies ir šviesų renginys. ...
-
Nemaloniems kvapams suvaldyti „Klaipėdos vanduo“ diegia inovatyvias technologijas4
AB „Klaipėdos vanduo“ siekia užkirsti kelią nemaloniems kvapams sklisti. Šiam tikslui įgyvendinti pastaraisiais metais į modernios įrangos įsigijimą buvo investuota daugiau nei pusė milijono eurų. Ateityje bendrovė ir toliau taiky...
-
Dviračių laikyklos skatina keisti keliavimo įpročius3
Dviračių laikyklomis vadinami nameliai Rumpiškės kvartale moko klaipėdiečius ne tik tvarkingai dalintis visiems gyventojams skirtomis patalpomis. Naudodamiesi jais kvartalo gyventojai išgyvena ir bendruomeniškumo pamokas. ...
-
Lenktynės Taikos prospekte: greičiausiai atvažiavo autobusu1
Pagrindinę miesto gatvę, kartais vadinamą Klaipėdos stuburu, įveikti galima keliais būdais. Kuris greičiausias? Tai vakar siekta išsiaiškinti žaismingų, bet kartu rimtų lenktynių metu, keliaujant Taikos prospektu skirtingais judėjimo ...
-
Prasidėjo kelio Plungė–Vėžaičiai remontas1
Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami pro Vėžaičius į Plungę. Dalis asfalto dangos jau nuimta, kelininkai ruošiasi asfaltuoti keturių kilometrų ruožą, eismą riboja šviesoforai. ...