Pereiti į pagrindinį turinį

Ragina ginti savo teises

2009-04-09 09:00
Ragina ginti savo teises
Ragina ginti savo teises / Geriausias: nugalėtojo Jono Lenkučio karikatūra "Akcija".

Klaipėdiečiai dėl nekokybiškų prekių ir paslaugų daugiausia priekaištų turi mobiliųjų telefonų ir kitos buities ar elektroninės technikos pardavėjams, taip pat kelionių organizatoriams ir oro vežėjams.

Siekiant kuo daugiau gyventojų supažindinti su Lietuvoje bei kitose ES šalyse galiojančiomis vartotojų teisėmis, balandį prasidėjo akcija "Žinok savo teises ir laimėk".

Pasak akcijos iniciatorių, tik ketvirtadalis Lietuvos vartotojų jaučiasi pakankamai apsaugoti nuo nekokybiškų prekių ir paslaugų. Neseniai "Eurobarometras" atliko apklausą, kuri parodė, jog beveik trys ketvirtadaliai 21–45 metų Lietuvos gyventojų norėtų daugiau sužinoti apie savo teises. Daugiausiai apklaustieji norėtų žinoti, kaip jiems elgtis nusipirkus netinkamą prekę internetu, atsiradus papildomų vartojimo kredito išlaidų už automobilį ar kompiuterį, organizuotai turistinei kelionei vykstant ne taip, kaip buvo pažadėta prieš tai.

Apklausos metu paaiškėjo, kad du iš trijų Lietuvos gyventojų mano turintys mažiau teisių nei kitų ES šalių gyventojai. Apie 66 proc. respondentų taip pat teigė, kad pardavėjai Lietuvoje mažiau gerbia jų teises nei pardavėjai kitose ES šalyse.

"Lietuvos gyventojai turi tokias pačias vartotojo teises, kaip ir kiti ES gyventojai, tačiau galbūt ne visi jas išmano. Be to, mes savo teises turime ginti gerokai aktyviau nei svetur. Tad ši kampanija tam ir skirta, kad lietuviai geriau susipažintų ir sužinotų, kada ir kaip jiems elgtis bei aktyviau gintų savo teises", – tvirtino akcijos ekspertas Mykolas Okulič-Kazarinas.

Pasak Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjo Raimundo Kontrimo, Klaipėdos apskrities vartotojai daugiausiai kreipiasi dėl nekokybiškų prekių, ypač mobiliųjų telefonų ir kitos buities ar elektroninės technikos, kelionių organizatorių bei oro vežėjų paslaugų. Tačiau pastebėta ir tai, kad gyventojai savo teises gina vis aktyviau. Anot R.Kontrimo, kasmet tarnyba Klaipėdoje sulaukia vis daugiau skundų – pernai gauta per 900 jų, kai tuo tarpu 2007 m. sulaukta apie 500 skundų.

R.Kontrimas pabrėžė, kad apie 84 proc. atvejų tarnyba apgina vartotojų teises. Maždaug 2 proc. skundų būna nepagrįsti.

"Žinok savo teises ir laimėk" veikla apima televizijos, spaudos bei internetinę reklamą, kampanijos tinklalapį www.ecc.lt, lankstinukų platinimą viešose vietose.

Taip pat Vilniuje atidaryta pirmoji šalyje karikatūrų paroda, kuri skirta su humoru pažvelgti į problemas, su kuriomis dažniausiai susiduria vartotojai. Geriausių karikatūrų autoriai buvo apdovanoti.

Geriausias: nugalėtojo Jono Lenkučio karikatūra "Akcija".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų