Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“: karščiausios temos – vienoje vietoje Pereiti į pagrindinį turinį

Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“: karščiausios temos – vienoje vietoje

2014-03-10 11:50 klaipeda.diena.lt inf.

Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“ skelbia startą ir atsakymus į aktyviausių skaitytojų klausimus: šįkart tarp jų dominavo temos, susijusios su aktualiausiais pokyčiais miesto infrastruktūros žemėlapyje ir komunalinėje srityje bei jų nulemtais pranašumais bei nepatogumais.

Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“: karščiausios temos – vienoje vietoje
Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“: karščiausios temos – vienoje vietoje / Vytauto Petriko nuotr.

Rubrika „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“ skelbia startą ir atsakymus į aktyviausių skaitytojų klausimus: šįkart tarp jų dominavo temos, susijusios su aktualiausiais pokyčiais miesto infrastruktūros žemėlapyje ir komunalinėje srityje bei jų nulemtais pranašumais bei nepatogumais.

Naujosios rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą abiem pusėms patogiu būdu. Šįsyk į klausimus atsako Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

– Speciali rubrika miesto valdžios atsakymams?! Skambėtų prasmingai, jei gana artimoje ateityje nešmėžuotų net keleri politiniai rinkimai.

– Šios rubrikos atsiradimas susijęs ne su politika, o su kasdieniu miesto gyvenimu bei tiesiogine savivaldybės veikla – jos turinys, skirtingai nuo politinės valdžios sudėties, savo esme nesikeičia. O aktualių darbų viešinimas vyko ir anksčiau – laikraščiuose buvo publikuojami miesto tarybos sprendimai. Nuo šių metų tai yra nebeprivaloma, tad mėginame kitokią informavimo formą, drauge tikėdamiesi padedami klaipėdiečių praturtinti viešųjų diskusijų turinį.

– Neramu dėl uždaromo Pilies tilto. Spūsčių tikrai bus. Gal, kol jis bus uždarytas, galėtumėte bent piko valandomis per Biržos tiltą leisti važiuoti automobiliams, vežantiems automobilyje keturis ir daugiau keleivių? Žmonės galėtų kooperuotis, veždami vaikus į mokyklas, vykdami į darbovietes. Vilniuje šitaip buvo daroma praėjusią vasarą: viešojo transporto juosta paženklinta 4+, šitaip leidžiant ja važiuoti mašinoms, vežančioms keturis ir daugiau žmonių.

– Idėja įdomi, būtinai perduosiu ją eismo organizatoriams. Išties jau kitą savaitę transporto judėjimas Klaipėdoje taps sudėtingesnis, tad noriu iš anksto atsiprašyti dėl galimų nepatogumų ir paprašyti visų eismo dalyvių kantrybės. Stebėsime situaciją – esame nusimatę galimybę pagal poreikį koreguoti numatytą laikiną eismo organizavimo schemą. Šis išbandymas prašosi visų mūsų sutelktumo ir supratingumo, o tai turėtų paskatinti modernios bei patogios miesto infrastruktūros perspektyva. Juolab kad ilgiau delsti dėl Pilies tilto remonto nebuvo galima – jis kone metus stovi paramstytas pastoliais, lūžo keliamas, kai buksyravome „Meridianą“, jau nekalbant apie tilto sovietinę architektūrą ir „komforto zoną“ požeminėje perėjoje. Kapitalinis remontas neišvengiamas, o nepatogumai – tik laikini.

– Vilniaus ir Kauno senjorai, vyresni nei 80 metų, jau naudojasi lengvata viešojo transporto bilietams – faktiškai jie tapo beveik nemokami! Kodėl Klaipėda šiuo klausimu tyli?

– Su visa pagarba Klaipėdos senjorams turiu pranešti, kad minimos lengvatos kituose miestuose įvestos tuo pat metu keliant bilietų kainas kitoms keleivių kategorijoms – moksleiviams, studentams, dirbantiesiems. Įvertinus visų trijų didmiesčių viešojo transporto bilietų kainas, Klaipėdoje jos yra mažiausios. O 80 metų sulaukę ir vyresni asmenys Klaipėdoje naudojasi didžiausiomis viešojo transporto lengvatomis, siekiančiomis 80 procentų. Asmeniškai domėjausi, ar būtų galimybė taikyti senjorams dar didesnes lengvatas, tačiau kol kas nenoriu spekuliuoti šia tema. Jei bus jums gerų žinių, tikrai pranešiu.

– Neseniai spauda rašė, kad bendrovės „Klaipėdos vanduo“ 1-ojoje vandenvietėje pastatyti filtrai už 23 mln. litų. Kiek dėl to pabrangs vanduo klaipėdiečiams?

– Geriamojo vandens kaina Klaipėdoje yra mažiausia Lietuvoje ir dėl pradėjusių veikti vandens gerinimo įrenginių 1-ojoje vandenvietėje ji nebesikeis. Šis projektas didžiąja dalimi buvo finansuotas iš ES paramos lėšų. Beje, vandenvietėje įdiegus naują fluoro ir amonio šalinimo technologiją, vandens kokybė mieste atitinka visus higienos reikalavimus. Visa mūsų šeima geria vandenį iš 1-osios vandenvietės, tad be jokios rizikos galiu asmeniškai rekomenduoti juo mėgautis visiems klaipėdiečiams.

– Norėjau paklausti, kuo nusikalto Debreceno gatvės bendrabučio vaikai, kad mūsų kieme neturi jokios žaidimų aikštelės?

– Skamba iš tiesų nelinksmai. Čia turiu priminti, kad klaipėdiečiai kasmet kviečiami patys teikti siūlymus Vietos bendruomenių savivaldos programos veikloms, tarp jų – viešųjų erdvių gerinimui, vaikų užimtumui ir t. t. Žaidimų aikštelė galėtų būti viena iš priemonių. Šią sritį kuruoja Klaipėdos savivaldybės Socialinės paramos skyrius, o gyventojų siūlymus svarsto vietos bendruomenių tarybos. Šiemet paraiškų priėmimas jau baigėsi, pagal šią programą jūsų kaimynystėje, futbolo aikštėje (Debreceno g. 14) numatoma įrengti vartus. Nuo kovo 10 d. savivaldybės administracijoje registruojami kandidatai į seniūnaičius, kurie, be kita ko, atstovauja bendruomenės interesams savivaldybės institucijose. Galbūt aktualus rūpestis paskatins jus arba jūsų bendraminčius aktyviau įsitraukti į bendruomenės veiklą? Tai puiki proga.
Informacija

Klausimus rubrikai "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai" siųskite el. paštu [email protected]. Kadangi jau pirmąją savaitę jų sulaukta gerokai daugiau nei yra vietos jiems atsakyti, dalis bus atsakyta asmeniškai, o itin reikšmingi – rubrikoje kitą kartą. Dienraščio „Klaipėda“ pirmadienio leidinyje rubrika pasirodys kas dvi savaites, artimiausiu metu – kovo 24-ąją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra