Pradėjo ir nebaigė
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) priklausantis kelio ruožas, viena iš dviejų pagrindinių Gargždų įvažų, buvo pradėtas rekonstruoti 2022 m. pavasarį.
Darbus šalia Gargždų vykdė šilutiškių įmonė „Kavesta“. Projektu buvo suplanuota nutiesti dviračių ir pėsčiųjų taką, kuris turėjo driektis iki Maciuičių piliakalnio.
Šiame ruože per parą eismo intensyvumas siekia nuo 6 tūkst. iki 10 tūkst. transporto priemonių.
Darbai prasidėjo 2022-ųjų pavasarį. Juos vykdant paaiškėjo, kad projektuotojai neįvertino reljefo ir grunto sąlygų, todėl prireikė projekto sprendinių koregavimo.
„Tuomet LAKD informavo, kad kai bus pataisyti projektiniai sprendiniai, darbus atnaujins ir kelio ruožo rekonstrukciją užbaigs. Tačiau jau 2023 m. sausį viešojoje erdvėje pasirodė LAKD informacija, kad įmonė nutraukia sutartį su rangovu ir įšaldo kelio ruožo rekonstrukciją. Apie nutraukiamą sutartį savivaldybė nebuvo informuota, nors šio ruožo rekonstrukcija vyko dviem atskiromis rangos sutartimis, kurias laimėjo tas pats rangovas, ir viena dalis, prie kurios savo biudžeto lėšomis prisidėjo savivaldybė, buvo užbaigta“, – akcentavo Klaipėdos rajono meras B. Markauskas.
Bronius Markauskas. Ryčio Laurinavičiaus nuotr.
Ardo sankasą
Nutraukus sutartį su rangovais, LAKD prieš metus buvo informavusi, kad viešojo pirkimo konkursą planuota paskelbti pirmąjį 2023 m. ketvirtį, darbus ketinta pradėti birželį.
Tačiau pernai spalį paaiškėjo, kad direkcija atsisako savo planų užbaigti projektą, atidėdama jį neapibrėžtam laikui.
„Teigta, jog jis bus įgyvendintas atsižvelgiant į skiriamą finansavimą“, – stebėjosi meras.
Palikti neužbaigtą projektą – neatsakinga.
B. Markauskas viešu laišku siekė atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją.
„Palikti neužbaigtą projektą – neatsakinga. Nes pradėta rekonstrukcija reikšmingai pablogino eismo saugumo situaciją šiame ruože. Vykdant darbus buvo apgadinta ne tik asfalto danga. Šie metai tai jau antras žiemos sezonas, kai kelio ruožas yra ypač pavojingas. Kelio ruožo įkalnė žiemos sezono metu tampa labai nesaugi dėl grėsmės nuslysti nuo kelio važiuojamosios dalies“, – tikino rajono meras.
Objektą palikus kelininkams, tik dalis kelio sankasos liko pažymėta įspėjamaisiais ženklais.
„Nėra nei atitvarų, nei kelkraščių. Kelio sankasa po lietaus yra išgriaužiama, ardoma kelio konstrukcija. Telkšo didelės vandens balos, susiformavo kelio provėžos, todėl pasnigus ar dangai pasidengus ledu eismas tampa labai sudėtingas“, – situaciją apibūdino B. Markauskas.
Mato grėsmę
Klaipėdos rajono savivaldybė dėl nevykdomų kelio rekonstravimo darbų sulaukia didelio gyventojų pasipiktinimo.
„Iki nelaimės – vos vienas žingsnis“, – akcentavo meras.
Iš Gargždų centro besidriekianti Tilto gatvė yra viena pagrindinių miesto arterijų.
Šalia šio kelio yra lankytinas Kalniškės piliakalnis, Gerduvėnų, Kalniškės, Maciuičių gyvenvietės. Pėstieji vaikšto važiuojamąja kelio dalimi, dviratininkai, žmonės, važiuojantys paspirtukais, bendrame eismo sraute sukelia pavojų savo sveikatai ir gyvybei.
B. Markauskas kreipimąsi išsiuntė Seimui, Prezidento, Vyriausybės kanceliarijoms, susisiekimo ministrui, LAKD direktoriui ir Savivaldybių asociacijai.
Naujausi komentarai