Pereiti į pagrindinį turinį

Skenduolis vėl kėsinasi nerti į Dangės dugną

Legendiniu tampantis, ne kartą Dangėje skendęs laivas "Ole Willassen" vėl ėmė grimzti į dugną. Vakar bandant dar kartą gelbėti skęstantįjį apsispręsta jį išardyti vietoje, o tai, kas liks, išgabenti.

Tarnyba: ugniagesiai gelbėti laivo "Ole Willassen" atvažiavo jau žinodami, kaip ir ką darys, tai buvo toli gražu ne pirma tokia operacija.
Tarnyba: ugniagesiai gelbėti laivo "Ole Willassen" atvažiavo jau žinodami, kaip ir ką darys, tai buvo toli gražu ne pirma tokia operacija. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vėl pumpavo vandenį

Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos operacijų vadovas vakar ryte pats važiavo apžiūrėti skenduolio.

Kai trečiadienį ugniagesiams gelbėtojams buvo pranešta apie vėl skęstantį laivą, jis jau buvo gerokai nugrimzdęs. Panašu, kad trūko tik pusvalandžio ir būtų visai paniręs po vandeniu.

Kaip tai jau ne kartą vyko, gelbėtojai atskubėjo atsigabendami specialią techniką, imta pumpuoti vandenį iš laivo triumo, siurbiamas vanduo buvo pilamas į uostelio akvatoriją.

Po kelių valandų išvažiuodamas iš įvykio vietos operacijų vadovas atviravo – tai jau ne pirmas ir net ne trečias kartas, kai jiems teko gelbėti šį laivą.

"Ole Willassen" buvo užtvertas boninėmis užtvaromis, kurios apsaugo upę nuo teršalų išplitimo.

Atrodo, kad šį kartą naftos produktų į Dangę nepateko.

Nespėjo išgabenti

Vakar Klaipėdos pilies uosto naujasis kapitonas Teodoras Bičkaitis teigė, kad laivo dugną apžiūrinėjo narai, bandyta išsiaiškinti, kodėl "Ole Willassen" vėl ėmė skęsti.

"Reikia rasti priežastį, dėl ko ne pirmą kartą taip nutinka. Kol kas net neaišku, per kiek laiko laivas šį kartą prisipildė vandens, gal tai buvo mėnuo ar savaitė. Laivo išplukdymas – nelengvas, viską reikia labai atidžiai suplanuoti, reikia specialistų, reikia vilkikų ir labai rimtų ir atsakingų žmonių, kurie galėtų saugiai laivą išgabenti iš Dangės. Tokie žmonės yra, bet sunku pasakyti, dėl kokių priežasčių šis reikalas taip užsitęsė. Klaipėdos pilies uosto kapitonu dirbu tik mėnesį", – kalbėjo T.Bičkaitis.

Teodoras Bičkaitis: negaliu pasakyti, kas ir kiek už kokius darbus mokės, bet akivaizdu, kad išlaidos bus didžiulės. Vytauto Liaudanskio nuotr.

"Ole Willassen" situaciją jis nagrinėjo dar prieš pradėdamas dirbti Pilies uosto kapitonu, buvo supažindintas, kad su šiuo laivu bus problemų, žinojo, kad reikės labai įsigilinti į šią situaciją ir rasti tinkamus ir protingus sprendimus.

Pasirodo, šią savaitę jau buvo planuojama laivą išgabenti, bet nespėta, jis vėl pradėjo skęsti.

Kainuos labai daug

T.Bičkaitis teigė bendravęs su savininko atstovais, jų noras yra skenduolį likviduoti vietoje, tai yra po truputį ardyti metalines konstrukcijas, taip jį palengvinant. Kuo laivas bus lengvesnis ir labiau išardytas, tuo lengviau bus jį iškelti.

"Visa tai labai daug kainuos. Negaliu pasakyti, kas ir kiek už kokius darbus mokės, bet akivaizdu, kad išlaidos bus didžiulės. Nesu tikras, kas galėtų skirti tiek pinigų. Savininko čia neturime, o atstovai šios problemos iki galo niekada nesprendė. Planuojame, kad šį kartą viskas bus truputį griežčiau nei iki šiol", – buvo ryžtingai nusiteikęs T.Bičkaitis.

Pernai, po kelių "Ole Willassen" skendimų, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas neslėpė pykčio. Jis piktai vadino laivą skenduoliu, kuriam vieta – laivų kapinėse, ir dar pernai žadėjo kreiptis į prokurorus, kad būtų apgintas viešasis interesas.

Pastangos: gelbėtojai vakar atsigabeno specialią techniką, ja iš laivo triumo imta pumpuoti vandenį, kuris buvo pilamas į uostelio akvatoriją. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Šių metų rugsėjį nuotoliniu būdu posėdžiavę Klaipėdos meras V.Grubliauskas, vicemeras Arūnas Barbšys, skenduolio "Ole Willassen" savininkai ir atstovai bei įstaigos "Klaipėdos paplūdimiai" direktorius Olegas Mariničius sprendė laivo likimą.

Tąkart pažadėjo, kad skenduolis iš upės bus pašalintas. Tačiau laivas tebeplūduriavo, o vakar ir vėl ėmė skęsti.

Vakar savo "Facebook" paskyroje V.Grubliauskas pranešė, kad artimiausiu metu laivas bus utilizuotas vietoje.

"Ole Willassen" – šio laivo pavadinimas jau tapo savotišku keiksmažodžiu klaipėdiečiams. Jo skendimo Danės upėje istorija verta atskiros istorijos ir kone vietos Guinnesso rekordų knygoje – daugkartinis skendimas toje pačioje vietoje. Bandant buksyruoti jį į jau suderintą vietą, tik pajudinus, jis ir vėl pradėjo grimzti, o tai labai aiškus signalas apie tikrąją jo būklę. Šiandien toje istorijoje paaiškėjo galutinis sprendimas – tik ką kalbėjau su Danės krantinių operatoriumi, ir sutarta dėl to, kad pačiu artimiausiu metu jis bus utilizuojamas vietoje, ką jau seniau buvau siūlęs ne kartą. Tad toks liūdnokas, bet neišvengiamas šio daugiaserijinio trilerio finalas", – rašė meras.

Grožis: nugrimzdęs "Ole Willassen" ir šią vasarą traukė smalsuolių akį. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Naudojo banginių medžioklei

"Ole Willassen" buvo pastatytas 1948 m. Norvegijos Mandalo uoste. Vasarą jis plukdydavo jūrų medžiotojus į Atlanto vandenyną. Jų tikslas buvo dideli banginiai.

Žiemas laivas leisdavo Rytų Norvegijos uostuose ir buvo ruošiamas kitų metų sezonui.

Vėliau laivas buvo perdarytas, juo naudojosi narai.

Dar vėliau jis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas viename Norvegijos uostų.

Prieš šešerius metus laivą nusipirko Lietuvos piliečių kapitalo įmonė, registruota Norvegijoje.

2017-aisiais "Ole Willassen" pradėtas atnaujinti Klaipėdoje. Bandyta atkurti jo, kaip banginių medžioklės laivo vaizdą. Norėta jį naudoti kaip pramoginį, keleiviams gabenti, o kartu ir plukdyti norinčiuosius į jūrą, kur jie galėtų žvejoti naudodamiesi laive išlikusia įranga.

Buvo skelbta, kad laive yra 12 kajučių, o laivagalyje įrengta liukso kajutė su dideliu gultu ir vonia. Minėta, kad išlikusi senovinė, bet dar veikianti radijo ryšio įranga.

2020-jų naujametę naktį nuskendo šio laivo sargas. Tąkart du jo sargai girtavo ir į laivą girti grįžo tik paryčiais.

Lipdamas tilteliu vienas jų neišlaikė pusiausvyros, nukrito į upę ir nuskendo. Likęs gyvas jo draugas užmigo laive ir tik kitą dieną iškvietė gelbėjimo tarnybas.

Po to "Ole Willassen" kelis kartus skendo ir tapo miesto valdžios galvos skausmu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų