- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vaizdo nedarkytų
Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorius Albertas Stanislovaitis prisipažino, kad jam diskusijose apie tiltą ir neriją yra išsprūdę žodžiai: "O kodėl tiltas, o ne tunelis?" Tačiau konkrečios nuomonės naujasis tarnybos vadovas neišsakė.
"Kuršių nerija susiformavo ir išliko tik dėl to, kad ten nebuvo didelio lankytojų srauto. Paryžius mėgina uždrausti automobilių su dyzeliniais varikliais patekimą į centrinę miesto dalį. Manyčiau, čia reikėtų taip pat plėtoti tas idėjas, kurios draugiškos aplinkai. Sveikiname vandens keliais vystomą susisiekimą. Ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš Ventės rago ar Kintų galėtų plaukioti laivai", – kalbėjo A.Stanisloavitis.
A.Stanislovaitis tikino, kad geriausia idėja gimsta diskusijose ir išankstinių baimių dėl tunelio ir tilto esą jis neturi.
"Bet atsiradus tiltui ar tuneliui, atsiranda teorinė galimybė daugiau automobilių patekti į neriją. Kraštovaizdžiui taip pat bus daroma įtaka. Na, tunelio atveju gal ir ne. Tačiau reikia žinoti, ar statybos nekenks gruntui ir faunai", – teigė A.Stanislovaitis.
Neringiškiams trūko kantrybė
Į tokią A.Stanislovaičio repliką atsakė Neringos meras Darius Jasaitis.
"Jei vilnietis, prieš važiuodamas kur nors, turėtų žiūrėti į laikrodį, kada jam bus leista važiuoti, būtų žiūrima kitaip. Kiekvieną kartą besikeliantis keltu žmogus patiria stresą. Kai kas turi mesti darbą ir skubėti į keltą. O kai kas stovi valandą ir laukia jo. Mums nesvarbu, ar bus tiltas ar tunelis, ar teleportacinis įrenginys, svarbu, kad būtų galima judėti laisvai", – kalbėjo meras.
Neringos gyventojai jungties su žemynu nori daugybę metų.
Panašu, kad klaipėdiečiai visai nesiveržia į Smiltynės pusę automobiliais, tačiau tilto ar tunelio taip pat pageidautų. Policijos pareigūnai vasarą priversti tapti eismo reguliuotojais abipus marių, nes čia driekiasi kilometrinės atvykėlių automobilių eilės. Miestiečiai vargsta Minijos gatvėje, braudamiesi pro vilniečių ir kauniečių automobilius, laukiančius keltų.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus prisipažino, kad per visas dėl tilto į neriją kilusias diskusijas išgirdo tik vieną nenuginčijamą prieštaravimą.
"Atsiradus tiltui, pasikeis kraštovaizdis. Tai yra nenuginčijama. Tačiau daugiau rimtų argumentų aš taip ir negirdėjau. Tokiu atveju tunelis gal net geriau?" – retoriškai klausė A.Vaitkus.
Argumentų ir skaičių kalba
Kasmet augančios Klaipėdos uosto krovos apimtys byloja, kad laivyba uoste tik intensyvėja. O mariomis zujantys keltai tam tikrai trukdo.
"Iki 2021 metų uoste planuojama investuoti per 0,5 milijardo eurų. Beveik tokią pat sumą ketina investuoti ir privačios kompanijos. Tai rodo artimiausių penkerių metų grandiozinį uosto augimą. Didžiųjų laivų tik daugės, tai reškia, kad keltams kirsti farvaterį bus sudėtinga", – pastebėjo uosto vadovas.
A.Vaitkus negalėjo pasakyti, kokio pobūdžio jungtis su nerija būtų arčiau širdies. Apsispręsti padėtų tik darbų kainų ir poveikio aplinkai įvertinimas.
"Tiek tiltas, tiek tunelis yra verti diskusijų. Tiesa, aš žiūrėčiau į du dalykus – skaičius ir argumentus. Man tik gaila, kad Lietuvoje pirmiau yra pasakoma "ne", o tik po to "taip". Pernai viešėdamas Amerikoje pastebėjau, kad ten atsakymai dažniausiai būna "O kodėl gi ne". Todėl mums reikėtų mokytis iš pažangių valstybių", – nuomonę išsakė A.Vaitkus.
Augant laivybos srautams, strigs keltų darbas mariose, o tai pagimdys dar ilgesnes automobilių eiles. Kas dėl to bus laimingesnis? Pasak A.Vaitkaus, kentės klaipėdiečiai, kvėpuodami automobilių dujomis.
"Šiuo metu vyksta tik diskusijos dėl jungties su Kuršių nerija. Tačiau laukiame, kada bus baigta judumo studija. Ji atsakys į daugybę klausimų, nors mes iki šiol nesulaukėme nė vieno argumento, iš tiesų nuneigiančio visą pozityvą, kurį mes argumentuojame", – pažymėjo A.Vaitkus.
Taip pat A.Vaitkus priminė, kad jungties finansavimas iš valstybės nepareikalaus nė lito, yra koncesijos galimybė, pasirenkant investuotojus.
"Isterija, kad daugės nerijoje automobilių, niekuo nepagrįsta. Yra aibė teritorijų pietinėje dalyje, kur galima būtų palikti automobilius, įrengiant aikšteles. Galima nebloginti situacijos, o pagerinti padėtį nerijoje", – priminė A.Vaitkus.
Ar pritariate tunelio po Kuršių mariomis idėjai?
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...
-
Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?
Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...
-
Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena4
Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...
-
Klaipėda puošiasi šventėms2
Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą9
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!5
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje5
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais12
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras13
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...