- Radvilė Rumšienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Užmojis visus uostamiesčio lengvuosius ir maršrutinius taksi nudažyti vienoda spalva ne juokais įbaugino vežėjus. Maršrutinių taksi suvienodinimo schema aiški, tačiau neabejojama, kad bandymas vienodai "nuspalvinti" lengvuosius taksi pakurstys karštų diskusijų. Patys verslininkai neslepia – kai kurioms įmonėms ši naujovė reiškia bankrotą.
Sumanė pokyčių
Jau kurį laiką uostamiesčio gatvėmis rieda vienodai "nuspalvinti" autobusai. Neekologiškos viešojo transporto priemonės nudažytos mėlynai, o ekologiškos – žalia ir oranžine spalvomis.
Klaipėdos savivaldybės taryba nusprendė tokius reikalavimus taikyti ir maršrutiniams bei lengviesiems taksi automobiliams – jie taip pat turės būti vienodos spalvos.
Tiesa, kokia tai bus spalva ir kaip bus vykdomi šie pokyčiai, kol kas tiksliai nežinoma.
Aišku tik tiek, kad nuo 2018-ųjų liepos transporto priemonės jau turėtų būti vienodos.
Anot Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, po tarybos sprendimo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui pavesta imtis šio klausimo.
Veikiausiai bus sudaroma darbo grupė, ir įvairių sričių specialistai nagrinės visus galimus variantus, siūlys spalvas.
"Turi būti grupė žmonių, kurie išmano šią sritį", – teigė R.Mockus.
Dėl maršrutinių – aišku
Nors politikai ir sutarė, jog siekiant gražinti miesto veidą tokia priemonė bus naudinga, tačiau kai kurie pastebėjo, kad toks reikalavimas gali sukelti aštrių diskusijų ar protestų.
Anot R.Mockaus, kelias, kuriuo bus einama vienodinant maršrutinių taksi spalvą, – aiškus.
"Kitais metais baigiasi jų su savivaldybė sudarytos sutartys. Ar jie bus kaip maršrutiniai taksi ir jiems bus skelbiamas konkursas, ar jie bus integruoti į viešojo transporto sistemą, bet kokiu atveju jiems bus numatytos sąlygos, kokia vienoda spalva apipavidalinti", – paaiškino vedėjas.
Konkursą laimės ir veiklą toliau tęsti galės tik tiek vežėjai, kurių transporto priemonės atitiks keliamus reikalavimus, taip pat ir vieningos spalvos.
Dėl lengvųjų bus aistrų
Vis dėlto spėjama, kad bandant suvienodinti lengvųjų taksi automobilių spalvą nebus taip paprasta.
"Dėl lengvųjų taksi yra sudėtingiau. Mes su jais sutarčių pagal teisės aktus neturime. Jie dirba kaip laisvi rinkos dalyviai. Privalumas tik tai, kad atsirado Klaipėdos taksi vežėjų asociacija. Yra susivienijusios didesnės įmonės. Su jais derybos bus sudėtingesnės", – pastebėjo R.Mockus.
Pašnekovo teigimu, su Vežėjų asociacijos nariais jau įvyko susitikimas, jo metu diskutuota dėl numatomų pokyčių.
Transporto skyriaus vedėjas pripažino, kad savivaldybės nustatyta tvarka suvienys ne visus lengvaisiais automobiliais keleivius pervežančius verslininkus.
"Kalbame ne apie visus vežėjus, o galbūt tik apie didesnes įmones, kur vežėjai yra tvarkingesni ir žvelgia į ateitį. Reikia kalbėti tik apie šį bloką. Laiko dar šiek tiek turime. Apsispręsime, susidėliosime. Kaip vyks derybos, dabar negaliu pasakyti. Diskusijos tikrai bus nemažos", – patikino R.Mockus.
Yra didesnių problemų
Nors valdžios atstovai ir teigia esantys pasirengę geriausio automobilių suvienodinimo būdo paieškoms, vežėjai nusiteikę ne taip optimistiškai.
"Mūsų savivaldybė, užuot priėmusi esminius sprendimus, bando ištraukti teptuką ir uždažyti susidariusią sudėtingą situaciją. Čia nėra nieko bendra su spalva, mes turime kur kas didesnių problemų", – rėžė vienos didesnių taksi įmonių Klaipėdoje "Autopunkto taksi" akcininkas Eduardas Gracholskis.
Jo teigimu, visame pasaulyje nestinga šalių, kur kiekviena taksi įmonė investuoja ir kuria savo įvaizdį atskirai.
E.Gracholskis pastebėjo, kad šiuo metu vertėtų daugiau dėmesio skirti nesąžiningai konkurencijai. Anot jo, ne visi vežėjai taiko oficialiai skelbiamą kelionės tarifą arba tiesiog nejungia skaitiklio.
"Savivaldybė su specialistais turėtų atlikti ekonominius skaičiavimus ir nustatyti protingą ir realią kelionės kainą. Tada būtų galima kalbėti apie kokybę", – pastebėjo pašnekovas.
Tiek pinigų neturės
Vežėjų atstovai neabejoja, kad naujasis sprendimas užkraus nemažą finansinę naštą ant įmonių pečių.
"Dabar finansiškai vargsta visos įmonės. Automobilio dažymo finansinė našta tikrai nepalengvins situacijos", – patikino E.Gracholskis.
Vežėjai įvardijo, kad vieno automobilio dažymas atsieitų apie 1 tūkst. eurų. Panašiai ar net daugiau galėtų kainuoti ir automobilio spalvos keitimas perklijuojant.
Nesunku suskaičiuoti, kiek ši naujovė atsieis įmonėms, turinčioms 50 ar dar didesnius automobilių parkus.
"Skaičiuokime. 50 tūkst. eurų ne investuotų, bet išmestų pinigų. Ir šių pinigų nė viena kompanija neturės, kad galėtų perdažyti visą parką. Pavieniai galbūt ir galės", – pastebėjo Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos pirmininkas Michailas Zbarazskis.
Pašnekovas taip pat pridūrė, jog perdažius automobilį jį reikės iš naujo pažymėti skiriamaisiais ženklais. Tai lems dar daugiau papildomų išlaidų.
"Yra automobilių, kurių dažymo vertė viršytų pačios mašinos realią vertę. Tokių automobilių šiandien gatvėse yra nemažai", – pastebėjo E.Gracholskis.
Vertindami visas galimas išlaidas taksi atstovai neslėpė – kai kurioms bendrovėms ši naujovė reikš bankrotą ir veiklos pabaigą.
Siūlo alternatyvų
Be to, perdažius automobilį dar teks jį iš naujo ir įregistruoti.
Neatmetama, kad įmonėms dėl finansinių ar kitokių priežasčių vis dėlto nepavyks greitai perdažyti automobilių – kurį laiką tokių paslaugų teikėjų mieste smarkiai sumažės.
"Pati savivaldybė visus klupdo ant kelių, ir tada žiūrime, kaip mes toliau gyvensime. Ar miestui reikia? Gal šios paslaugos visai nereikia?" – svarstė E.Gracholskis.
Uostamiesčio Taksi vežėjų asociacijos pirmininkas pastebėjo, jog susitikimo su savivaldybės atstovais metu vežėjai pateikė alternatyvų.
Siūloma, kad spalvos kriterijus būtų nustatytas tik naujiems vežėjams. Taip esą per kurį laiką suvienodėtų visi automobiliai.
Taip pat bus mėginama siūlyti nustatyti ne vieningą automobilių spalvą, o žymėjimą skiriamaisiais ženklais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą1
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais1
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras3
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas9
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas5
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą7
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės8
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...