Spalva lems taksi bankrotą?

Užmojis visus uostamiesčio lengvuosius ir maršrutinius taksi nudažyti vienoda spalva ne juokais įbaugino vežėjus. Maršrutinių taksi suvienodinimo schema aiški, tačiau neabejojama, kad bandymas vienodai "nuspalvinti" lengvuosius taksi pakurstys karštų diskusijų. Patys verslininkai neslepia – kai kurioms įmonėms ši naujovė reiškia bankrotą.

Sumanė pokyčių

Jau kurį laiką uostamiesčio gatvėmis rieda vienodai "nuspalvinti" autobusai. Neekologiškos viešojo transporto priemonės nudažytos mėlynai, o ekologiškos – žalia ir oranžine spalvomis.

Klaipėdos savivaldybės taryba nusprendė tokius reikalavimus taikyti ir maršrutiniams bei lengviesiems taksi automobiliams – jie taip pat turės būti vienodos spalvos.

Tiesa, kokia tai bus spalva ir kaip bus vykdomi šie pokyčiai, kol kas tiksliai nežinoma.

Aišku tik tiek, kad nuo 2018-ųjų liepos transporto priemonės jau turėtų būti vienodos.

Anot Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, po tarybos sprendimo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui pavesta imtis šio klausimo.

Veikiausiai bus sudaroma darbo grupė, ir įvairių sričių specialistai nagrinės visus galimus variantus, siūlys spalvas.

"Turi būti grupė žmonių, kurie išmano šią sritį", – teigė R.Mockus.

Dėl maršrutinių – aišku

Nors politikai ir sutarė, jog siekiant gražinti miesto veidą tokia priemonė bus naudinga, tačiau kai kurie pastebėjo, kad toks reikalavimas gali sukelti aštrių diskusijų ar protestų.

Anot R.Mockaus, kelias, kuriuo bus einama vienodinant maršrutinių taksi spalvą, – aiškus.

"Kitais metais baigiasi jų su savivaldybė sudarytos sutartys. Ar jie bus kaip maršrutiniai taksi ir jiems bus skelbiamas konkursas, ar jie bus integruoti į viešojo transporto sistemą, bet kokiu atveju jiems bus numatytos sąlygos, kokia vienoda spalva apipavidalinti", – paaiškino vedėjas.

Konkursą laimės ir veiklą toliau tęsti galės tik tiek vežėjai, kurių transporto priemonės atitiks keliamus reikalavimus, taip pat ir vieningos spalvos.

Dėl lengvųjų bus aistrų

Vis dėlto spėjama, kad bandant suvienodinti lengvųjų taksi automobilių spalvą nebus taip paprasta.

"Dėl lengvųjų taksi yra sudėtingiau. Mes su jais sutarčių pagal teisės aktus neturime. Jie dirba kaip laisvi rinkos dalyviai. Privalumas tik tai, kad atsirado Klaipėdos taksi vežėjų asociacija. Yra susivienijusios didesnės įmonės. Su jais derybos bus sudėtingesnės", – pastebėjo R.Mockus.

Pašnekovo teigimu, su Vežėjų asociacijos nariais jau įvyko susitikimas, jo metu diskutuota dėl numatomų pokyčių.

Transporto skyriaus vedėjas pripažino, kad savivaldybės nustatyta tvarka suvienys ne visus lengvaisiais automobiliais keleivius pervežančius verslininkus.

"Kalbame ne apie visus vežėjus, o galbūt tik apie didesnes įmones, kur vežėjai yra tvarkingesni ir žvelgia į ateitį. Reikia kalbėti tik apie šį bloką. Laiko dar šiek tiek turime. Apsispręsime, susidėliosime. Kaip vyks derybos, dabar negaliu pasakyti. Diskusijos tikrai bus nemažos", – patikino R.Mockus.

Yra didesnių problemų

Nors valdžios atstovai ir teigia esantys pasirengę geriausio automobilių suvienodinimo būdo paieškoms, vežėjai nusiteikę ne taip optimistiškai.

"Mūsų savivaldybė, užuot priėmusi esminius sprendimus, bando ištraukti teptuką ir uždažyti susidariusią sudėtingą situaciją. Čia nėra nieko bendra su spalva, mes turime kur kas didesnių problemų", – rėžė vienos didesnių taksi įmonių Klaipėdoje "Autopunkto taksi" akcininkas Eduardas Gracholskis.

Jo teigimu, visame pasaulyje nestinga šalių, kur kiekviena taksi įmonė investuoja ir kuria savo įvaizdį atskirai.

E.Gracholskis pastebėjo, kad šiuo metu vertėtų daugiau dėmesio skirti nesąžiningai konkurencijai. Anot jo, ne visi vežėjai taiko oficialiai skelbiamą kelionės tarifą arba tiesiog nejungia skaitiklio.

"Savivaldybė su specialistais turėtų atlikti ekonominius skaičiavimus ir nustatyti protingą ir realią kelionės kainą. Tada būtų galima kalbėti apie kokybę", – pastebėjo pašnekovas.

Tiek pinigų neturės

Vežėjų atstovai neabejoja, kad naujasis sprendimas užkraus nemažą finansinę naštą ant įmonių pečių.

"Dabar finansiškai vargsta visos įmonės. Automobilio dažymo finansinė našta tikrai nepalengvins situacijos", – patikino E.Gracholskis.

Vežėjai įvardijo, kad vieno automobilio dažymas atsieitų apie 1 tūkst. eurų. Panašiai ar net daugiau galėtų kainuoti ir automobilio spalvos keitimas perklijuojant.

Nesunku suskaičiuoti, kiek ši naujovė atsieis įmonėms, turinčioms 50 ar dar didesnius automobilių parkus.

"Skaičiuokime. 50 tūkst. eurų ne investuotų, bet išmestų pinigų. Ir šių pinigų nė viena kompanija neturės, kad galėtų perdažyti visą parką. Pavieniai galbūt ir galės", – pastebėjo Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos pirmininkas Michailas Zbarazskis.

Pašnekovas taip pat pridūrė, jog perdažius automobilį jį reikės iš naujo pažymėti skiriamaisiais ženklais. Tai lems dar daugiau papildomų išlaidų.

"Yra automobilių, kurių dažymo vertė viršytų pačios mašinos realią vertę. Tokių automobilių šiandien gatvėse yra nemažai", – pastebėjo E.Gracholskis.

Vertindami visas galimas išlaidas taksi atstovai neslėpė – kai kurioms bendrovėms ši naujovė reikš bankrotą ir veiklos pabaigą.

Siūlo alternatyvų

Be to, perdažius automobilį dar teks jį iš naujo ir įregistruoti.

Neatmetama, kad įmonėms dėl finansinių ar kitokių priežasčių vis dėlto nepavyks greitai perdažyti automobilių – kurį laiką tokių paslaugų teikėjų mieste smarkiai sumažės.

"Pati savivaldybė visus klupdo ant kelių, ir tada žiūrime, kaip mes toliau gyvensime. Ar miestui reikia? Gal šios paslaugos visai nereikia?" – svarstė E.Gracholskis.

Uostamiesčio Taksi vežėjų asociacijos pirmininkas pastebėjo, jog susitikimo su savivaldybės atstovais metu vežėjai pateikė alternatyvų.

Siūloma, kad spalvos kriterijus būtų nustatytas tik naujiems vežėjams. Taip esą per kurį laiką suvienodėtų visi automobiliai.

Taip pat bus mėginama siūlyti nustatyti ne vieningą automobilių spalvą, o žymėjimą skiriamaisiais ženklais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Paulius

Paulius portretas
Vienodas taksi ženklinimas ir visa bendra išvaizda-padėtų žmonėms greičiau susivokti.

vasia

vasia portretas
ura busime ir mes kaip Maskvoje autobusai melyni/bjauresniu buti negali/ o taksi geltoni su dideliu flakonu virsuje ..ura ura

Komentatorius

Komentatorius portretas
Perdažymas tai nebūtinas, bet taksi automobilių "amžiaus cenzas" tikrai turėtų būti nustatytas. Taip pat vairuotojai turėtų būti su normaliomis uniformomis, o ne treningais, kaip dabar. Gėda prieš užsieniečius. Jau geriau autobusais važinėti, tvarkingiau ir saugiau.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių