Statytojų svajonėms uoste gresia lėta eiga

  • Teksto dydis:

Prieš daugiau kaip dešimtmetį iš Klaipėdos uosto akvatorijos išgabentas plaukiojantis dokas, priklausęs laivų remonto įmonei ir įaugęs į uosto panoramą, labiausiai įsiminė užrašu „Lėta eiga“, perspėjančiu  kapitonus mažinti laivų greitį.

Per 40 metų, kol dokas stovėjo, nuoroda „Lėta eiga“ taip stipriai persmelkė tą vietą, kad vėlesniems įmonės teritorijos naudotojams, tiek buvusiems, tiek esamiems, planuojantiems  naują jos paskirtį, sumanymų tempą tenka lėtinti. Ir ne dėl KLASCO veiklos, kaip mėgina visuomenę nuteikti „Stemma Group“.

Nežinantiems priminsime, kad Klaipėdos miesto tarybos kolegijai prieš porą savaičių  „Stemma Group“ pristatė buvusios įmonės „Laivitė“ naują konversijos viziją.

Perėmę neįgyvendintą „Memelio miesto“ nekilnojamojo turto vystymo projektą (teritorija Vyriausybės nutarimu išbraukta iš uosto dar 2008 m. birželį), nauji savininkai siekia suderinti su institucijomis teritorijos detalųjį planą, paremtą koncepcija, kurią parengti buvo užsakęs ankstesnis Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius. Plano autoriai – bendrovės „Sweco Lietuva“ ir „Arches“.

Pirmoji, be kita ko, jau kelerius metus gilinasi į uosto ir miesto  sąveikos peripetijas, tad jos specialistams žerti priekaištų dėl  uosto specifikos neišmanymo tikrai nederėtų.

Tačiau net plika akimi žvilgtelėjus į koncepcijos brėžinį akivaizdu, kad projektuotojams vykdant savivaldybės užsakymą neatitikimų tarp Klaipėdos gyventojams piešiamų svajonių ir  realybės – daugiau negu apstu.

KLASCO šiuo metu nagrinėja gautą dokumentą („Teritorijos tarp Danės upės, Naujosios Uosto g., Naujojo Sodo g. tęsinio ir Kuršių marių detalusis planas – koncepcija“) ir specialistai projektuotojams pateiks oficialias pastabas. 

Kaip ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kuri krovos kompanijoms nuomoja žemę. Ji turėtų parodyti valstybės požiūrį į koncepciją, pavyzdžiui, kad planuojama 16 ha teritorija apima  per 1,7 ha uosto žemės, įskaitant KLASCO nuomojamą rėžį prie naudojamo šaldytuvo, bei uosto krantines.

O jų gretimybėms taikomi apribojimai. Gi pateiktame brėžinyje gyvenamieji namai ir bendrabučiai iki 32 metrų aukščio sunkiai įtelpa į statinių riboto aukštingumo, istorinio užstatymo ir „vizualinio ryšio“ su laivų krova bei Klaipėdos piliaviete sampratą.

KLASCO vadovas Vytautas Štumbergas teigia, kad naujomis investicijomis būtų naikinamos senos investicijos, o kuriamas gyvenamasis kvartalas įžengtų į uosto sanitarinės zonos ribas.

Anksčiau šioje vietoje buvo kalbama tik apie komercinę ir visuomeninę paskirtį. Taip pat atsirastų dvejopi standartai vertinant teritorijos istoriškumo reikšmę.

„Prisiminkime, kokia lėta kitoje Danės pusėje įgyvendinamo „Jūros vartų“ projekto eiga, nes buvo pareikalauta specialiojo plano,  stabdžiai keliami  kiekvienam statybų žingsniui, sumažinti pastatų aukščiai. Ar kitoje upės pusėje turi glaustis vienas prie kito  gyvenamieji daugiaaukščiai?  Juk ir projektuotojai nurodo, kad „planuojama teritorija patenka į II laipsnio senamiesčio apsaugos zoną, teritorija ribojasi su senamiesčio istoriniu branduoliu“. Ir nepamirškime, kad uostas valstybei kiekvieną dieną uždirba pinigus, o pastatai, net ir didžiausi,  patys savaime darbo vietų nekuria. Pavyzdys – prie KLASCO esantis administracinis daugiaaukštis, kuriam jau kelerius metus vis ieškoma nuomininkų“, – pažymėjo V.Štumbergas.

Jis atkreipia dėmesį į tai, kad „Stemma Group“ savininkas Martinas Gusiatinas, pristatęs naujo kvartalo vizijas miestiečiams, klaidina bendruomenes, nepagrįstai gąsdindamas KLASCO veikla ir bandydamas kuo toliau nustumti uostą nuo planuojamo kvartalo teritorijos.  KLASCO vadovo nuomone, tokį miesto garbės piliečio elgesį, kai ieškoma savivaldybės  palaikymo, o kartu ir investicijų, bet juodinami kiti, galima suprasti kaip nepagarbą bendruomenėms ir uosto verslui, kuriam ilgus metus pats atstovavo.


Šiame straipsnyje: uostasKLASCOdokasStemma Group

NAUJAUSI KOMENTARAI

Skaitytojas

Skaitytojas portretas
"Stemma group" savininkas Martynas Gusiatinas sugebėjo iš bankrutavusio banko "Snoras" "išgelbėti" savo ar iš mūsų įsisavintus milijonus,todėl dabar ir stengiasi investuoti,kad dar kartą nebereikėtų jų gelbėti.

Dionizas

Dionizas portretas
Ne uostą reikia stumti nuo gyvenamųjų namų,o miestą plėsti į Palangos pusę,o ne į uosto pusę.Uosta reikia tik plėsti ir auginti,gyvenamuosius namus iškeliant į kitas vietas.Be to,jei mūsų politikai nebūtų besmegenis,tai seniai jau statytų jūroje kita uostą,supiltu iš iškasami smėlio dirbtinės salas,kuriose galėtų plėstis uostas.Daugelis pasaulio šalių pila dirbtinės salas ir įdarbina,tik Lietuvoje dundukai visko bijo.Lenkija ėmė ir perkasineja tokia savo Neringa,nors visa Europa ir rusai kartu blauna.Olandai uzpilineja jūros plotus ir stato namus.O kur mūsų dundukai deda smėlį,iškasta gilinantuosta?Galėtų pilti į jūrą ir formuoti salas.Salose galima statyti ir viešbučius ir jachtų prieplaukas,žuvų auginimo inkubatorius jūroje prie jų,nutiesti tiltus į salas,būtų nauji kurortai,o ne apsisikusi Palanga.Ten ir dangoraižius būtų galima statyti.Tai daugelio metų darbas,bet lietuviai per silpni tai padaryti,nes mėgsta liežuviu malti ir nieko neveikti.

Se

Se portretas
Gerb. redakcija, negarbinga miestiečių atžvilgiu rašyti anoniminį straipsnį miestui labai aktualiu klausimu.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių