Atsiknojo padai
Sezoninius odinius aulinukus klaipėdietė L. pirko "Akropolyje" esančioje avalynės parduotuvėje "Danija".
Skelbiama, kad anksčiau jų kaina buvo per 100 eurų, tačiau pritaikius nemenką nuolaidą ji sumažinta iki 72 eurų.
Iš pirmo žvilgsnio aulinukai atrodė patogūs, tvirti, geros kokybės. Kaina – irgi įkandama.
"Verkiant reikėjo sezoninių batų. Džiaugiausi, kai pavyko išsirinkti, nes paprastai rasti tinkamus batus mano kojoms nėra lengva", – pasakojo klaipėdietė.
Nauju pirkiniu L. džiaugėsi neilgai. Praėjus vos porai savaičių abiejų batų padai atsiknojo.
"Lygiapadžiai batai atplyšo ties suklijavimo vieta. Vienas pažeistas labiau, kitas – mažiau, tačiau bet kuriuo atveju nešioti jų neįmanoma. Laimei, buvau išsaugojusi čekį ir nieko nelaukusi nunešiau atgal į parduotuvę. Tikėjausi iškart atgauti pinigus, nes tai – akivaizdus gamintojo brokas", – buvo įsitikinusi pirkėja.
Pasiūlė batsiuvį
Moteris nustebo, kai pardavėja pasiūlė sutaisyti batus.
Kas garantuoja, kad po kiek laiko jie vėl nesuplyš?
"Atsisakiau batsiuvio. Kas garantuoja, kad po kiek laiko jie vėl nesuplyš? Tenorėjau greičiau susigrąžinti pinigus ir nusipirkti naujus batus, kurių man reikėjo čia ir dabar. Tačiau pardavėja liepė rašyti prašymą ir žadėjo tirti situaciją", – stebėjosi L.
Raštišką prašymą atgauti pinigus klaipėdietė pateikė lapkričio 1-ąją, tačiau iki savaitės pabaigos atsakymo nesulaukė.
Pirmadienį iki 14 val. taip pat buvo tylu. Moteris ėmė nerimauti.
"Juk pati specialiai nesugadinau batų, kam tiek delsti? Viena pažįstama brokuotus batus grąžino ir atgavo pinigus tą pačią minutę, nereikėjo jokių raštų. Matyt, tai priklauso nuo pardavėjos", – svarstė pašnekovė.
Pinigus grąžino
Dienraščiui susisiekus su avalynės parduotuvės "Danija" vyr. pardavėja Eugenija ši patikino, kad batai išties brokuoti, todėl pinigai pirkėjai netrukus bus grąžinti.
"Taip nėra buvę, kad mes piktybiškai negrąžintume pinigų. Jeigu abejojame dėl broko, duodame pirkėjui parašyti prašymą ir atsakome per keturiolika dienų. Tada spendžiame, kaip pasielgti. Žinoma, jeigu brokas akivaizdus, dažniausiai pakeičiame batus arba grąžiname pinigus. Taip bus ir šiuo atveju – dar nespėjome atsakyti pirkėjai, bet pinigus jai tikrai grąžinsime. Kaip tik šiandien su parduotuvės vedėja peržiūrėjome broką ir priėmėme sprendimą", – pirmadienį teigė parduotuvės atstovė.
Netrukus klaipėdietė L. sulaukė skambučio su kvietimu atvykti į parduotuvę atsiimti pinigų.
"Turi tokią teisę"
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėja Vijoleta Budriuvienė aiškino, kad pardavėjas turi teisę 14 dienų nuo kreipimosi atlikti vertinimą.
"Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnyje nurodyta, kad pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka ar sutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą raštišką atsakymą, pagrįstą dokumentais. Ko gero, šiuo konkrečiu atveju pinigai turėtų būti grąžinami", – svarstė V.Budriuvienė.
Esą siūlymas sutaisyti batus irgi logiškas, tačiau pirkėjas turi teisę atsisakyti.
"Paprastas pardavėjas nėra įgaliotas vertinti prekės ir gamybos defekto nenustatinėja. Todėl nenuostabu, kad tai užtruko", – aiškino inspektorė.
Skundų dėl avalynės Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukia itin dažnai.
Nuo metų pradžios tarnybai nagrinėti pateikti 66 klaipėdiečių prašymai. Didžioji dalis skundų – pagrįsti.
Naujausi komentarai