Prieš aštuonis mėnesius pradėtas Klaipėdos švyturio remontas iš esmės buvo baigtas dar rudens pradžioje, tačiau iki šiol neapsispręsta, ar objektas saugus lankytojams.
Kurį laiką buvo laukiama ekspertų išvadų, ar navigacinis objektas pajėgs atlaikyti turistų srautus.
O vakar švyturyje techninės priežiūros atstovai turėjo įvertinti atliktų remonto darbų kokybę ir užbaigtumą.
Švyturį valdanti Lietuvos transporto saugos administracija planavo po remonto švyturio duris atverti ir visuomenei.
Svarbiausia seniausio ir pagrindinio Lietuvos švyturio paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą, tai yra navigacinė funkcija bus užtikrinama ir toliau.
Buvo nemažai diskusijų, ar prasminga apskritai leisti lankytojus į švyturį ir dėl greta esančių uosto strateginių įmonių bei paties uosto saugumo.
Pastarąjį kartą švyturys buvo tvarkytas prieš 28 metus, tad per ilgą laiką įtrūko sienos, nusidėvėjo laiptai.
Per daugiau nei pusę metų trukusį ir galiausiai baigtą remontą buvo naujai išdažytas švyturio vidus – sienos, laiptai, pakeisti langai, sutvarkyta statinio išorė.
Švyturio remonto kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
Darbus vykdė bendrovė „Svajonių statyba“.
Istorinis švyturys, pasitinkantis į uostą įplaukiančius laivus, pastatytas ir įžiebtas 1796 m.
Jis buvo vienas pirmųjų šiaurės rytų Baltijos jūros pakrantėje.
Nuo pirmojo įžiebimo iki šių dienų švyturys buvo aukštinamas, įrengta daugiau atšvaitų, per Antrąjį pasaulinį karą buvo visiškai sugriautas, tačiau 1950 m. atstatytas.
(be temos)