Uostamiesčio sankryžose – vaizdo kameros

Klaipėdos gatvių sankryžose įrengiamos specialios kameros, kurios leis stebėti šviesoforų darbą ir operatyviai reaguoti į jų gedimus. Šiuo metu mieste jau yra 14 vaizdo kamerų.

Stebi šviesoforus

Tokias vaizdo kameras miestiečiai pastebėjo judriausiose sankryžose. Daugeliui kilo klausimų, ką jos fiksuoja ir kokią funkciją atlieka?

Vairuotojams neverta baimintis, jog jų  automobilių manevrus matys pareigūnai ar kiti specialistai.

Šios kameros skirtos tik įmonės "Gatvių apšvietimas" reikmėms.

"Jos nefiksuoja greičio, nestebi eismo spūsčių, jos mato tik šviesoforų darbą. Jų mums prireikė dėl paprastų dalykų, pavyzdžiui, sugenda šviesoforas vienoje judriausių sankryžų, mes apie tai sužinome tik tuomet, jei paskambina Bendrojo pagalbos centro operatoriai ar patys klaipėdiečiai", – pasakojo įmonės direktorius Dangeras Aleksandrovas.

Jos nefiksuoja greičio, nestebi eismo spūsčių, jos mato tik šviesoforų darbą.

Šios kameros fiksuoja ir gatvių apšvietimo gedimus.

"Kameros jau pravertė – programa nerodė gedimo, tačiau įrenginys dispečeriui padėjo pastebėti, jog apšvietimas neveikia. Kol kas jos nefiksuoja aplinkos. Tam reikalingi suderinimai dėl asmens duomenų įstatymo reikalavimų. Negalime stebėti nei piliečių, nei automobilių. Tačiau ateityje, gavus tokius leidimus, jos gali pasitarnauti ir viešajai tvarkai", – tikino įmonės vadovas.

Kamera – už du tūkst. eurų

Šiuo metu sumontuota 14 kamerų, ateityje jų atsiras dar tiek pat. Šiam projektui įgyvendinti numatyta 3–4 metai.

"Įrengti vieną kamerą kainuoja apie du tūkstančius eurų. Numatėme per kelerius metus atseikėti apie 60–80 tūkst. eurų. Tačiau jei pasikeis technologijos, ieškosime kitų būdų. Mūsų užduotis, kad viešoji paslauga būtų patikima. Šiuo atveju negalime įvertinti kamerų kainos pagal atsiperkamumą. Tai yra nekomercinis, o socialinis projektas. Neveikiantys šviesoforai gali kainuoti gyvybes, yra susiję su užterštumo didėjimu. Visuomeninių projektų vertė apskaičiuojama visiškai kitaip, nes tai liečia saugumo klausimus", – aiškino D.Aleksandrovas.

Laukia pokyčių

Tai ne vienintelis uostamiesčio gatvių modernizavimo būdas. Mieste turėtų atsirasti modernių šviesoforų su detekcijos funkcija. Įrenginiai padės įvertinti automobilių ir pėsčiųjų srautus ir pagal tai reguliuoti eismą įvairiomis kryptimis.

"Pavyzdys yra Tilžės gatvėje numatytas toks šviesoforas. Gaila, jog projektas įstrigo dėl rangovų, tačiau projekte tebėra numatyta įrengti šią techniką", – pastebėjo D.Aleksandrovas.

ES fondų lėšomis bus pertvarkyta Minijos gatvės šviesoforų sistema. Bendra šviesoforų valdymo įranga planuojama nuo Jūrininkų prospekto iki pat Naujojo Uosto ir Sportininkų gatvių sankryžos.

Išmanioji eismo sistema dėl jutiklių reaguoja į eismo srauto pokyčius kiekvieno ciklo metu ir pati parenka optimalų būdą susidariusiems transporto srautams išsklaidyti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Br

Br portretas
Apie neveikianti sviesofora ir patys zmones gali pranesti nemokamai. Jau geriau stebetu pacias sankryzas, tai palengvintu eismo ivykiu aplinkybiu tyrimus ir pasisalinusiu kaltininku nustatymus

Se

Se portretas
Susidaro įspūdis, kad valdiškos įstaigos ir įmonės ieško būdų kuo daugiau išleisti pinigų.

Melagiai

Melagiai portretas
Sako, kad aplinkos nefiksuoja ir žiūri tik į šviesoforus, bet kažkaip netyčia mato, kad gatvėje užgesęs apšvietimas :D Gerai čia išsidavėte, stebite ir šniukštinėjate viską kiek įmanoma:))) Mano nuomone Uabas ryškiai turi per daug pinigų, kad šavisto pinigus tokiems dalykams. Yra pigesnių ir nemažiau patikimesnių būdų.
VISI KOMENTARAI 5
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių